Vyškov: Kam na „erzety“?

Peták, Josef | foto: Roman Hanák, RallyZone.cz

Chystáte se na rally Vyškov a nevíte přesně kam se jetí dívat? Která místa jsou zajímavá? Pořadatel připravil popis jednotlivých rychlostních zkoušek

Blížící se XVII. Böttcher rally, která o tomto víkendu do Vyškova přiláká kompletní špičku Mistrovství ČR ve sprintrally a Poháru ČR v rally, nabídne divákům i soutěžícím celkem osm rychlostních zkoušek na třech úsecích. Ani jedna z nich není pro jezdce neznámá, neboť všechny tyto „erzety“ byly již v minulosti v různých verzích použity. O zpestření se pořadatelé snažili v případě nejdelšího Podivického testu, jenž měl být prodloužen o krásný tříkilometrový úsek, zasahující nepatrně do vojenského újezdu. Jejich snažení však bohužel nenašlo pochopení u armády.
Dnešní tisková zpráva, jak doufáme, divákům alespoň částečně ulehčí náročný výběr zajímavých míst na trati soutěže.


RZ 1,4,7 Vážanská (10,10 km)

Divácky velice oblíbená rychlostní zkouška, jedoucí se jen kousek od Vyškova, byla oproti loňsku otočena do protisměru. Start RZ je umístěn u osady Zouvalka na kvalitním a úzkém asfaltu. Po sérii zrádných zatáček následuje asi půl kilometru po startu umělý retardér, který byl v minulosti vzhledem k množství prachu hojně využíván fotografy. Po něm přichází na řadu krásná rychlá partie „na srdce“  pravá levá z kopce, jež soutěžící přivede až do zrádné pravé odbočky na krátký šotolinový úsek. Po zhruba půlkilometrovém „letu“ z kopce po prašné komunikaci u sadu čeká jezdce pravá odbočka zpět na asfalt, která je mimořádně atraktivní pro diváky. Po prudkém klesání k potoku následuje mimořádně rychlý úsek, zpestřený nenápadným a nechvalně známým skokem, kde loni v opačném směru předvedl „kukuřičnou show“ Eddy Schlager. Po náročném brždění z maximální rychlosti do levé odbočky na panely je pro posádky připraven další rychlý úsek, o jehož zpestření se stará pouze nezáživný umělý retardér. Divácky zajímavé levé odbočení z panelové komunikace zpět na asfalt přivádí jezdce do Vážan, kde následuje oblíbený levý „vracák“ a umělý retardér, kde soutěžící objíždí kapličku. Na technický průjezd obcí Moravské Prusy s řadou náročných zatáček navazuje krátký průjezd zemědělským areálem a šotolinový úsek u rybníka. Zajímavým místem pro fanoušky je zvláště pravá zatáčka přes most, po které se soutěžící znovu vrátí levou odbočkou na asfalt. Po krátké rovině se soutěžící dostanou do obce Boškůvky, na jejímž konci je umístěn cíl RZ.

 


Divácká místa: 

DM 1 – zrádné pravé odbočení z asfaltu na šotolinu u obce Topolany 
DM 2 – atraktivní pravé odbočení ze šotoliny zpět na asfalt
DM 3 – technický průjezd obcí Vážany s populárním „vracákem“
DM 4 – náročný průjezd obcí Moravské Prusy

Další divácké tipy: 1. náročné levé odbočení z asfaltu na panely
2. atraktivní levé odbočení z panelů zpět na asfalt
3. šotolinový úsek u rybníka nedaleko před cílem RZ


RZ 2,5,8 Chvalkovická (8,70 km)

Loňská novinka, jedoucí se pod označením Litenčická RZ, prodělala pro letošek několik podstatných změn. Začátek zkoušky je nově umístěn v obci Chvalkovice, po které byla RZ pojmenovaná. Po technickém průjezdu okrajem obce následuje přírodní retardér, který soutěžící zavede na prašnou plochu u zdejšího fotbalového hřiště. Následující rychlé protahováky přivedou soutěžící do pravé odbočky směrem na Nemochovice, kde se trať napojuje na loňskou verzi. Na začátku Nemochovic přibude oproti loňsku „krátká exkurze“ za bránu zemědělské farmy, průjezd „dědinou“ je pak zakončen divácky zajímavým „esíčkem“ přes most. Mimořádně zajímavým místem pro diváky bude levé odbočení „přes hranu“ v křižovatce směrem na Kunkovice, za nímž ještě posádky čekají dvě náročné „utahovačky“ z kopce. Tato pasáž až do Kunkovic musí svým členitým charakterem a řadou zajímavých pasáží uspokojit všechny rallyové fajnšmekry. Po zajímavém průjezdu Kunkovicemi (doplněném o zajímavou smyčku přímo v obci) začíná trať prudce stoupat krásnými serpentinami, které se postarají o stylovou tečku za touto technicky náročnou rychlostní zkouškou.

 

Divácká místa: 

DM 5 – pravé odbočení za Chvalkovicemi směrem na Nemochovice
DM 6 – náročná levá odbočka přes hranu směrem na obec Kunkovice

Divácké tipy:  4. technický průjezd Chvalkovicemi a následný umělý retardér za obcí
   5. „esíčko“ přes most v obci Nemochovice
   6. technický průjezd obcí Kunkovice
   7. serpentiny do kopce těsně před cílem zkoušky

 


RZ 3,6 Podivická (10,52 km)
Rekord RZ: 6:31,7 – Leoš Flídr (Škoda Octavia WRC), ročník 2007

Podivická rychlostní zkouška patří ke klasickým testům vyškovské soutěže a vzhledem k častým změnám povrchů a rytmů jízdy je pro účastníky každoročně velkou zatěžkávací zkouškou. Její start je umístěn v obci Podivice, kde na posádky čeká série dvou náročných zatáček na hladké žulové dlažbě. Hned za Podivicemi následuje záludné „esíčko“ mezi svodidly, na které nemá zrovna ty nejlepší vzpomínky Vladimír Barvík, jenž tu před třemi lety hodně poničil svoji Evo šestku. „Rychlostka“ pokračuje rychlým a zrádným lesním úsekem, kde na soutěžící číhá zrádná „utahovačka“, jež se před osmi lety stala osudnou Felicii Dušana Kouřila. Těsně před polovinou testu posádky odbočí na šotolinový úsek ve vojenském prostoru, který je pro diváky nepřístupný. Po výjezdu zpět na hlavní komunikaci následuje zpomalovací retardér před obcí Zelená Hora a na začátku obce poté přichází na řadu levé odbočení do zemědělského statku. Zde posádky absolvují pravý „vinkl“ na šotolině a hned po něm „nakopávák“ přes desinfekční jímku, na kterém měl předloni se svým vozem plné ruce práce Josef Semerád. Následným klesáním serpentinami za obcí Zelená Hora se trať rychlostní zkoušky dostane ke známému „vracáku“ u obce Pustiměř, kde začne stoupat divácky atraktivním úsekem až k pravé „utahovačce“, kde si předloni prožil krušné chvíle Jan Kopecký. Pak už na posádky čeká jen zrádné pravé odbočení „u křížku“, za nímž je na začátku obce Radslavice umístěn cíl testu.    


Divácká místa: 

DM 7 – zrádný průjezd obcí Podivice
DM 8 – „vracák“ a technicky náročné serpentiny u obce Pustiměř

Divácké tipy:  8. šotolinový průjezd zemědělským statkem na Zelené Hoře - přístup pouze pěšky
   


Ještě zbývá dodat, že servis již tradičně najde své zázemí na letišti ve Vyškově, kam soutěžící během závodu zamíří celkem třikrát. Lokalitu nemění ani přeskupení, jež bude opět umístěno před budovu hlavního sponzora soutěže – firmy Böttcher Systems. Startovní a cílovou rampu diváci stejně jako loni najdou na parkovišti „u rondelu“ naproti České pojišťovně, kde v předvečer soutěže rovněž proběhne představení soutěžních posádek.

Všechny důležité informace o soutěži (včetně mapy tratě a časového harmonogramu) diváci i posádky naleznou na oficiálních internetových stránkách soutěže - www.rallyvyskov.cz


 TZ /  Jiří Dokulil, ftr-media
 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy