Trasa 63 km dlouhého speciálu nabídla všehochuť tvrdého a měkkého písčitého povrchu, s vyjetými koridory, které si zejména některé kamiony zkracovaly v zatáčkách. Zkouška byla zpestřena několika lesními úseky i poměrně atraktivním brodem. "Šlo rozhodně o nejtěžší evropskou speciálku, jakou jsem absolvoval, i přes relativně krátkou délku. Pořadatelé vytyčili pestrou a dost náročnou trať, aby dostáli pověsti a náročnosti Dakaru," popisoval své dojmy pilot týmu Aleš Loprais.
Posádku potkala drobná nepříjemnost v podobě pomalého defektu pneumatiky: "V prudké pravé zatáčce bylo auto jen na dvou kolech a pravá pneumatika se odvalila a lehce ušla. Aleš to uslyšel, protože měl stažené okénko. Milan Holáň pak musel po zbytek etapy pneumatiku dofukovat a za cílem ještě zkontrolovat," dodal navigátor Ladislav Lála, "Staceyho jsme už stihli dojet, ale s takovou jsme museli mírně zvolnit a zase se nám vzdálil. Ale ztráta je více než přijatelná."
Za Alešem Lopraisem dojela do cíle v závěsu dvojice vysokých továrních Ginafů (Van Vliet a Van Ginkel), následována Tatrou André Azeveda, černým koněm závodu Vilou na Mercedesu a Liazem Martina Macíka.
Ihned za cílem pořadatelé postavili rychlou asistenční zónu i s perfektně fungujícím press centrem. Na celý konvoj ještě čekal 400kilometrový přesun do Baia Mare, lemovaný špalíry jásajících maďarských diváků. Do asistenční zóny dorazil kompletní tým až v deset večer. Depo se nachází přímo v centru města a je tak zajímavou atrakcí.
Následovat budou dvě dvojice horských okruhů v okolí Baia Mare, které mohou okolím řádně zamíchat.
TZ/Loprais Tatra Team