Do Krumlova přijedou všichni, někteří navíc

Rally Český Krumlov (CZE) | foto: Archiv RallyZone.cz

Uzávěrková listina přihlášek nabízí utěšený pohled, ze špičky nechybí nikdo s prioritou FIA B nebo ASN.

Na stovky už nemůžeme účastníky drahého šampionátu dvoudenních soutěží dávno počítat, ale sedmasedmdesát posádek ucházejících se o start na třetím podniku mezinárodního mistrovství republiky, je slušné. Proti předchozí Rallye Šumava je to o patnáct týmů víc. To je údaj z doby uzávěrky, se souhlasem federace mohou přibýt dodatečně ještě další. Stále hovoříme jen o účastnících Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rallye, kromě něj se tu pojede ještě Mistrovství ČR v rallye historických automobilů.

Nechybí samozřejmě žádný ze tří nositelů priority FIA B, na startu tedy uvidíme obhájce krumlovského prvenství z let 2002 a 3 Pecha s Uhlem, vítězného pilota z roku 2004 Krestu se spolujezdcem, s nímž vyhrál vloni, s Petrem Grossem. Ročníky 2005 a 6 se staly kořistí Štěpána Vojtěcha, který odešel zpět na okruhy, jeho spolujezdec z roku 2005 Michal Ernst se ale objeví po boku Jaroslava Vančíka v Citroënu C2R2.

Držitele priority ASN udělované národními federacemi bude reprezentovat čtrnáct českých dvojic a jedna slovensko – česká, tradiční tým Gavlák – Hůlka. Všichni prioritní jezdci se přihlásili do nejvyšší třídy N4, vesměs pojedou s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Výjimku tvoří Triner, Štajf a Běhálek se subaru, Peták s Peugeotem 207 S2000, Tarabus ve Fiatu Grande Punto S2000 a Tlusťák s vozem Citroën C2 S1600.

Favority musíme hledat opět především ve trojici Kresta – Pech – Valoušek, stejně jako v předchozích utkáních. Jim budou – kromě už zmíněných – sekundovat ve třídě N4 Votava, Arazim, Orsák, Barvík a další. Právem jsme zvědaví, jak se vyvine souboj vozidel s přeplňovanými motory a S2000. Krumlovské tratě nejsou rychlé jako šumavské, takže po Vyškově rozjetý Peták i ambiciózní Tarabus, mají větší šanci.

Skupinu A opět obohatí dvojice Tlusťák – Dědic, kteří určitě znovu promluví do boje Fiatu Punto S1600 z týmu ROTO Plzeň a posádkou Šlehofer - Soběhart proti Sedláčkovi s Marušákem v Renaultu Clio R3. Pokud se bude dařit i Zedníkovi a Vaňáčovi, máme o zábavu ve skupině postaráno. Zejména, když se proti plánu jezdit jen sprinty postaví na start také Jan Dohnal s ex Petákovým renaultem a poprvé i dvojice Jakeš – Jakeš s Citroënem C2 R2. O mladičkém Miroslavu Jakešovi jde jeden hlas jako o nebývalém talentu, který projevoval zatím jen na kopcích, teď může navázat na rodinnou tradici svého otce (kdysi se Suzuki Swift) i v rallye. S dvojicí Peugeotů 206 S1600 vyrukují také Jiří Vlček a Pavel Kundrát, přijede i Brynda s fabií, mezi dvoukolkami tudíž dojde k tolik potřebnému oživení.

Mezi dvoukolovými enky už situace tak veselá není. N3 reprezentují především Martin Rada s Alfou Romeo a Petr Křížek s hondou, jako obvykle je přihlášen poměrně slušný počet posádek do třídy N2. Tady jmenujme především manžele Trojanovy ze spolupořádajícího ČK motorsport ve VW Polo a Dunovského, Hlacha a Jinderleho vedle Jakubce, který se pokusí dovézt hondu do cíle konečně snad bez havárií.

 Nejslabší třída N1 má i nejslabší obsazení. Kromě Srba, Koupala a Korčáka se přihlásil už jen Stejskal s dacií.

Ředitelství teď ještě vyčká, zda se nezmnoží seznam přihlášených po uzávěrce a poté stanoví startovní pořadí do první etapy. Ta začne slavnostním startem v pátek 2. května v 16:30 v Jelení zahradě v Českém Krumlově.

TZ/Rally Český Krumlov/ Vladimír Dolejš/ FOTO BPA

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy