Úspěch na nejdelší RZ a posun na třetí místo

Loprais, Aleš | foto: Wintr, Jiří

Středoevropská rallye se natrvalo usadila ve Veszprému, kde byla na programu nejdelší speciální zkouška, která měří 156 km a pojede se celkem třikrát. Aleš Loprais v ní maximálním nasazením dobyl druhé místo a hlavně eliminoval hlavní protivníky v boji o pódium. Výsledek, celkově třetí místo.

Středoevropská rallye se natrvalo usadila ve Veszprému, kde byla na programu nejdelší speciální zkouška, která měří 156 km a pojede se celkem třikrát. Aleš Loprais v ní maximálním nasazením dobyl druhé místo a hlavně eliminoval hlavní protivníky v boji o pódiové umístění. Výsledek znamená celkovou třetí pozici průběžného pořadí.

Vyhlídky taktiky na zbytek rallye se ani po dnešním ránu nezměnily: útočit a zase útočit. Aleš startoval do etapy ze čtvrté startovní pozice (a šestý v celkovém pořadí), za průběžně vedoucím Staceym a dvojicí továrních Ginafů. Velmi tvrdá a rychlá trať měla právě jim vyhovovat, neboť kladla značné nároky na akceleraci vozu. Už v polovině sekce Aleš předjel Marcela Van Vlieta a zhruba deset kilometrů před koncem i Van Ginkela. Speciálku vyhrál dosud famózně a elegantně jedoucí Stacey, ale Aleš na něj ztratil jen necelých 5 minut, dvě a půl minuty pak najel na Van Ginkela.

V celkovém pořadí se Aleš usadil na třetí pozici, když jeho hlavní soupeři dnes mnoho štěstí neměli: Van Eerd s Dafem měl technické problémy a do cíle dojížděl s hodinovým zpožděním, Marek Spáčil ztratil přes půl hodiny a Martin Macík speciálku nedokončil. Vila, De Azevedo i Echter nabrali přiměřené časové ztráty.

"Dnešek nám zkrátka vyšel, i když bychom možná mohli ještě kousek přidat. Do další etapy budeme startovat hned za Staceym, což je dobré, musíme se snažit dál," řekl v cíli Aleš Loprais.

"Kdekdo by možná mohl nad kilometráží zdejších speciálek v kontextu znalostí o Dakaru ohrnout nos, ale ty etapy jsou tak intenzivní, že to vydá na dlouhou dakarskou speciálku. Dnešní itinerář měl tloušťku jako v Africe na 600 kilometrů a bylo v něm na 53 waypointů. Fyzicky i na soustředění je to opravdu obtížná záležitost, umocněná tím, že špička všech kategorií jede opravdu na hraně, na sto procent," dodal Alešův navigátor Ladislav Lála.

I v ostatních třídách se pořadí měnilo, a to ještě v kategorii osobních aut míchá kartami divoká monsterbuggy Robbyho Gordona. Našeho týmu se to nijak nedotýká, snad jen v tom, že pilot závodního vozu i jeho navigátor uzavřeli sázku, zda vyhraje Sainz, nebo Peterhansel. Po první dnešní speciálce šel jeden přes druhého v celkovém pořadí o pouhé 3 sekundy…

Podvečerní sekce byla pro kamiony z bezpečnostních důvodů (povídá se, že na žádost některých týmů…) zrušena a pokračovat se tedy bude v pátek ráno.

Celkové výsledky po 5. etapě:

Pořadí Číslo  Posádka Značka Čas Ztráta
1. 400  STACEY (NLD), CHEVAILLIER (BEL), DER KINDEREN (NLD) MAN 7:27:24 0:00:00
2. 402  VAN GINKEL (NLD), BRUINSMA (NLD), DE ROOY (NDL) GINAF 7:51:17 0:23:53
3. 401  LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE) TATRA 8:09:59 0:42:35
4. 409  ECHTER (DEU), KLEIN (DEU), RUF (DEU) MAN 8:17:48 0:50:24
7. 419  SPÁČIL (CZE), ŽÁK (CZE), NĚMEC (CZE) LIAZ 8:39:50 1:12:26
21. 404  DE AZEVEDO (BRA), JUSTO (BRA), MARTINEC (CZE) TATRA 9:41:41 2:14:17

TZ, Foto /Loprais Team/ Jiří Wintr
 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy