Jedničkou Sherlog Racing týmu a současně „služebně nejstarším“ jezdcem byl ve Vyškově bezesporu Josef Semerád, který na sedadle spolujezdce podruhé vyzkoušel Romana Niemetze. Společně tak tvořili posádku Mitsubishi Lancer EVO IX, která obhajuje loňský mistrovský titul mezi produkčními vozy. Kdo ale během vyškovské rally zavítal do servisního zázemí Sherlog Racing týmu mohl kromě Semerádova Mitsubishi zahlédnout i Škodu Felicia KIT car Jaroslava Hejzlara, dieselovou Fábii RS Jardy Paděly, a také VW Polo juniora Martina Semeráda. Málokterý tým se ve Vyškově mohl pochlubit tolika vozy v tolika různých kategoriích.
Jak již před soutěží Josef Semerád avizoval, tak Bötcher rally Vyškov patří mezi ty jeho oblíbené soutěže. Přátelský přístup pořadatelů a pěkné rychlostní zkoušky, to vše bylo vyškovské rally vlastní i v tomto roce. „Do Vyškova jezdíme opravdu rádi a i letos se nám tady moc pěkně závodilo. Před startem soutěže jsme si dali za cíl stanout na stupních vítězů a to se nám nakonec i podařilo. Představovali jsme si ale, že budeme závodit hlavně s wéercéčky, ale jejich výkon a v druhém případě životnost nás překvapily. Nakonec se nám tedy podařilo to, co jsme si předsevzali, ale je pravda, že jsme jednu chvíli měli k vítězství hodně blízko. Jak se říká, dva se perou a třetí se směje, tak to by se dalo říci i o našem souboji s Romanem Odložilíkem, který jsme oba naneštěstí zdramatizovali na předposlední rychlostní zkoušce, na stejném místě. Pepík Peták byl v tu chvíli ten co se smál. Musím ale říct, že v poslední rychlostní zkoušce, kdy jsme tahali co to šlo, tak byl přesto rychlejší a vítězství mu po právu náleží“, komentuje Josef Semerád.
Jak se ale vyškovská soutěž odvíjela od začátku pro posádku startující s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Charouz Racing Systemu? Ještě těsně před začátkem soutěže si mechanici zkusili výměnu převodovky v polních podmínkách, ale to byl ten poslední problém, který s vozem byl. Bílomodré Mitsubishi Lancer EVO IX šlapalo celou soutěž jako hodinky a Pepa s Romanem se mohli v klidu soustředit na svůj výkon. Během soutěže se však vyskytl i jeden krizový moment, který Josef Semerád popsal takto: „Hned v první rychlostní zkoušce jsme v úseku na šotolině za horizontem potkali v prostřed cesty ploužící se Oktávii WRC Igora Drotára. Bylo to v místě, kde jsem jel opravdu hodně rychle na vytočenou pětku, a najednou se za horizontem uprostřed cesty před vámi objeví auto jedoucí 7 km/h. Byla z toho docela velká krize, auto šlo napřed jedním bokem, pak druhým a nakonec jsme se jen hodně těsně vyhnuli. Nerozumím tomu, proč v Oktávce nepředpokládali, že je někdo dojede“.
Spolupráce s novým spolujezdcem Romanem Niemtzem fungovala výborně a posádka Sherlog Racing týmu se pravidelně objevovala mezi prvními třemi ve výsledcích, kdy v jednu chvíli celou soutěž vedla. Pak ale přišla předposlední rychlostní zkouška, kterou Pepa Semerád popsal takto. „Protože jsme se začátkem roku přihlásili do Pirelli cupu, tak mi přišlo nesportovní na mokré a zablácené rychlostní zkoušky požívat mokré Matadory, kterých jsme měli dostatek, ale obuli jsme media od Pirelli, které ale chtěly víc nařezat. Na šotolinovém úseku vážanské rychlostky se mi zdála šotolina po výjezdu z družstva docela pevná, ale asi po dvou stech metrech v nájezdu na most to klouzalo víc, než jsem čekal a skončili jsme se houpat na mostě. Naštěstí jsme nezapadli tak hluboko jako Lumír Firla po nás, a auto se po chvíli vyhrabalo zpět“. I přes stíhací jízdu na poslední rychlostní zkoušce se již Pepovi Semerádovi nepodařilo posunout se ve výsledcích výše, a tak jemu a Romanu Niemetzovi patřila v cíli bronzová pozice.
Úkolem pro Jaroslava Hejzlara s Felicií KIT car v barvách Sherlog bylo hlavně dojet a seznámit se s autem. To se nakonec podařilo a návrat na soutěžní tratě po dlouhé přestávce se tedy povedl. Dieselová Fábia RS s Jardou Padělou za volantem se v průběhu soutěže honila o vteřiny s velmi rychlým Karlem Dawsonem na stejném voze, nakonec se ale před tímto matadorem musela sklonit částečně i následkem poruchy topení ve voze. Prasklá hadice a z ní unikající pára zamlžila přední okno tak důkladně, že ani přítomnost zkušeného spolujezdce Pavla Ryšánka nezabránila chybnému odbočení a velké časové ztrátě. Junior Sherlog Racing týmu Martin Semerád se rovněž prezentoval kvalitním výkonem, a hlavně nasbíral další zkušenosti po nezaviněné soutěžácký pauze. Na jejich VW Polo se pracovalo doslova do posledních hodin před startem soutěže, ale mechanici vše zvládli, a za to jim patří dík.
Další soutěží Sherlog Racing týmu bude druhý díl rallysprintového mistrovství v Hrádku nad Nisou. Josef Semerád zde v loňském roce nestartoval, ale soutěž jako takovou si pamatuje z doby svého závodění v osmdesátých letech se Škodou 130. „V Hrádku nad Nisou jsem startoval naposledy v roce 1986 a moc se tam těším. Bývala to pěkná soutěž a jsem rád, že se zde můžu svézt s tak pěkným autem jakým naše Mitsubishi EVO IX je“.
TZ/Sherlog Racing Team /Petr Eliáš
Ilustrační foto: Rallyzone.cz/Roman Hanák