Od pořadatelů nafasovali Jarek s Karlem startovní číslo sedm. O sedmičce se říká, že je šťastné číslo, ale naší posádce moc štěstí nepřinesla. Ostatně posuďte sami. Na sedmé erzetě vyrobil Jarek jezdeckou chybu. Sedm kilometrů jel s prázdnou gumou při prvním defektu (8.RZ) a více jak sedm kilometrů jel s druhým defektem (13.RZ). Ale pojďme pěkně popořadě.
Do závodu vstoupila posádka s cílem náročnou rally dokončit a v klasifikaci dojet do desátého místa. Po první rundě erzet si klobůcký jezdec pochvaloval fungování auta. Před největším soupeřem sezony Karlem Trojanem měl v té chvíli náskok 2,6 vteřiny. "Všechno funguje tak, jak má. Nemáme nejmenších problémů," hlásil v servisu třiadvacetiletý jezdec. Jediným problémem tak byla zatažená obloha a tedy správná volba pneumatik.
Do konce etapy zbývaly tři zkoušky. První dvě absolvovala posádka v naprosté pohodě. Rýsovala se vidina bonusového mistrovského bodu za 4.místo v etapě. Pak ale přišla sedmá, závěrečná erzeta prvního dne a s ní Jarkova jezdecká chyba. "Před závodem jsme zvolili taktiku hlavně dojet do cíle. Proto jsme úvodní zkoušky jeli v klidu, přesně a nikde jsme nepřetahovali. Jízda byla podle mne vyrovnaná až do doby, než jsem na 7.RZ udělal hodiny. Stalo se to v dost nepřehledném úseku a já se musel na dvakrát otáčet. Ztratili jsme tady aspoň dvacet vteřin," vysvětlil Jarek propad na šesté místo..
V sobotní etapě se chtěla posádka probojovat zpět do první pětky. Na pátého Trojana jí chybělo 12,2 vteřiny, naopak na záda klukům dýchal Josef Peták s Peugeotem. Druhou část soutěže načínala RZ Kohout, podle mladého jezdce jedna z nejnáročnějších erzet celé soutěže. "Chtěl jsem hned ráno zatáhnout. Sedm kilometrů před cílem, za jedním z horizontů jsem však trefil kámen. Byla to má chyba, neboť jsem si jej při trénincích nevšiml a tudíž jsme jej neměli poznamenaný v rozpise. Do cíle zkoušky jsme dojeli s očesaným vozem," vrátil se k prvnímu defektu Jarek.
Následovala obávaná RZ Malonty a Jarek s Karlem ji zajeli ve třetím nejrychlejším čase. "Třetí místo při prvním průjezdu RZ Malonty bylo pro mne i pro Karla příjemným překvapením. Po defektu z předchozí zkoušky jsme měli velkou rozbíhavost přední nápravy. Auto chodilo z leva doprava a nedalo se pořádně udržet na cestě. Navíc byl vyteklý pravý přední tlumič. Byl to doslova boj o přežití. Každopádně i tak to byl, myslím, skvělý výkon. Do této erzety jsem dal maximum co zatím umím a jel jsem hodně na doraz," uvedl k prvnímu průjezdu RZ Malonty Orsák.
Z 10.místa si posádka polepšila o jednu příčku a začala si brousit zuby na osmého Vojtu Štajfa. S rozhozeným vozem dokázal Jarek ještě zvítězit na okruhové zkoušce na budějovickém výstavišti. Až potom přišel na řadu servis a závodní Lancer se opravil do přijatelnější podoby.
Orsák se postupně probojoval i před Štajfa a Arazima. Jejich vzájemný souboj však rozhodl druhý defekt valašského jezdce. Při druhém průjezdu Malontami dojel Jarek do cíle zkoušky pouze na ráfku levého předního kola. "Defekt to byl postupný. Nevím, že bych o něco zavadil, možná se sekla hrana gumy. Po rychlém úseku následovala pravá ostřejší zatáčka a v ní jsme šli ven. Tak jsme zjistili, že máme prázdnou gumu. Ve chvíli kdy pneumatika ušla, tak se navíc v zatáčce i vyzula. Naštěstí jsme šli jen na louku, takže jsem udělal kolečko, vrátil se zpět na cestu a pokračoval dál. Při druhém defektu jsem ujel asi sedm kilometrů do cíle zkoušky," popsal pocity po při technických potížích Jarek Orsák. Těžce vybojované šesté místo se opět rozplynulo v prachu krumlovských zkoušek. Na konečné sedmé místo pomohl Jarkovi v závěru rally svou chybou Dan Běhálek.
"Rally Český Krumlov byla velmi těžká soutěž. Odjížděl jsem z Krumlova s pocitem, že se mám pořád co učit a hodně věcí musím zdokonalovat. Nejvíce jsem se těšil na Malonty a taky jsem si tuto zkoušku pořádně užil, kdy jsem jel opravdu na sto procent. Pěkná byla i z mého pohledu úplně první zkouška soutěže. Letošní Krumlov mne vyškolil v jedné pozitivní věci. Naučil jsem se jezdit rychle po defektech. Všechno špatné je i pro něco dobré a pro mne to znamená, abych se při trénincích více díval do trávy kolem cest. Zkrátka pořád je co zlepšovat. Po prvním defektu jsem byl hodně zklamaný. Nad druhým defektem jsem už jenom mávl rukou. Říkal jsem si, že tolik smůly už nás dlouho nepotkalo. Ale se sedmým místem jsem spokojený. Před soutěží jsme si dali za cíl dokončit závod a dojet do desátého místa, což se nám podařilo," zhodnotil rally Jarin z Poteča.
"Chtěl bych poděkovat mechanikům za odvedenou práci. Perfektně zvládli připravit auto, které fungovalo bez problémů. Kdybych jim nepřidělával práci svými defekty, tak by to bylo super. Mé díky patří i všem, kteří nám umožnili startovat v Českém Krumlově," nezapomněl ocenit práci přátel kolem sebe Orsák.
Týden po Českém Krumlově startuje ve Slovinsku Rally Saturnus. Jaroslav Orsák spolu s Karlem Vajíkem vyrazí do soutěže jako reprezentanti českého národního týmu. Hlavním cílem bude opět dokončení závodu. "Budou to pro nás další zkušenosti s novými zkouškami, jiným druhem asfaltu a i šotoliny i novým prostředím. Je to pro nás velká výzva, ale hlavní je pro nás sbírání zkušeností," avizuje svůj blížící se start Jarek.
TZ/ Vebr Miroslav / Orsák Rally Team
Ilustrační foto: Rallyzone.cz/ Tomáš Urban