Tentokrát Vás zveme na malebný italský ostrov Sardinie. Součástí tohoto závodu je i seriál JRC, tedy juniorské mistrovství. Zde opět pojede Martin Prokop. Soutěž začíná 16. května.
Soutěž se opět pojede na šotolinovém povrchu. Zdejší šotolina je známá svou tvrdostí. Znamená to značné opotřebení pneumatik soutěžních vozů. Jezdci WRC jich mají k dispozici 36 vč. shakedownu, jezdci v JWRC 24 mimo shakedown. Původně se vždy italská rally jezdila tradičně v San Remu a na asfaltě. San Remo má status IRC, takže pánové z FIA přesunuli mistrovství světa na nádherný ostrov ve středozemním moři. Centrum soutěže je ve městě Olbia.
Místopis
Ostrov Sardinie je součástí Itálie. Hlavním městem je Cagliari. Celý ostrov má rozlohu 20 090km čtverečních a má 1,6 milionu obyvatel. Celý ostrov je rozdělen na osm provincií. Povrch ostrova je velmi hornatý, nejvyšší vrchol je 1834 vysoká La Marmora. Jinak Sardinie láká turisty na historické stavby. Přístup na ostrov je buď z Itálie nebo Korsiky. Centrem rally je městečko Olbia na severovýchodě ostrova.
Trať
Soutěž začíná již ve čtvrtek kdy je tradičně na programu shakedown. Ten je situován stejně jako loni do oblasti Mt.Pino a měří 2.95 km. Je vzdálen 12 km na severozápad od servisní zóny v přístavu v Olbii.
Páteční etapa čítá šest rychlostních testů na třech úsecích. Nové rychlostní zkoušky 1,4 a 3,6. Rychlostní zkouškou 2,5 se loni začínalo. Jede se na jih od servisní zóny.
Sobotní etapa se pojede na jihozápad od servisní zóny, opět šest zkoušek na třech úsecích. Rychlostní zkouška 7,10 je mírně modifikovaná a prodloužená. Mezi RZ 8,11 a 9, 12 byl změněn pouze přejezd. Jinak zůstávají stejné.
Nedělní etapa počítá s pěti zkouškami na třech úsecích. Jede se jižně od servisního areálu a také i na sever, hned podél pobřeží. Nové RZ 13,15 a 14,16 a také 17. Jak to tak vypadá, tak pořadatelé se snaží obměňovat tratě, což je určitě přínosem.
Rychlostní zkoušky¨
Další soutěž v Evropě znamená, že nebude žádný časový posun. Zde je časový harmonogram.Kompletně nová nedělní etapa. Jezdci si loni stěžovali, jelikož čítala šest úseků bez servisu.
1. ETAPA
RZ1 Monte Corvos 1 16,43 km 10:23
RZ2 Crastazza 1 33,96 km 10:50
RZ3 Terranova 1 15,39 km 12:07
Service A - Olbia - 30 min 13:25
RZ4 Monte Corvos 2 16,43 km 15:18
RZ5 Crastazza 2 33,96 km 15:45
RZ6 Terranova 2 15,39 km 17:02
Flexi Service B - Olbia - 45 min 18:00
Etapa celkem 131,56 km
2. ETAPA
Service C - Olbia - 15 min 08:00
RZ7 Punta Pianedda 1 18,53 km 09:39
RZ8 Monte Lerno 1 29,31 km 10:31
RZ9 Su Filigosu 1 19,46 km 11:16
Service D - Olbia - 30 min 13:02
RZ10 Punta Pianedda 2 18,53 km 14:56
RZ11 Monte Lerno 2 29,31 km 15:48
RZ12 Su Filigosu 2 19,46 km 16:33
Flexi Service E - Olbia - 45 min 17:59
Etapa celkem 134,60 km
3. ETAPA
Service F - Olbia - 15 min 07:00 - 18.5.
RZ13 Monte Olia 1 19,28 km 08:10
RZ14 Sorilis 1 18,66 km 08:50
Service G - Olbia - 30 min 10:11
RZ15 Monte Olia 2 19,28 km 11:36
RZ16 Sorilis 2 18,66 km 12:16
Service H - Olbia - 10 min 13:27
RZ17 Liscia Ruja 2,69 km 14:10
Etapa celkem 78,57 km
Soutěž celkem 344,73 km
Česká účast
Na Sardinii se opět do bojů o body do seriálu JRC zapojí Martin Prokop se svým Citroenem C2 S1600. Je smutné, že má po dvou závodech na svém bodovém kontě pouze dva body. Doufejme, že na Sardinii se mu bude dařit a konečně porazí všechny soupeře. Hlavně Francouze Ogiera, který má plný počet bodu a to 20. V loni Martinovi docela dařilo, když nestačil pouze na Suzuki Anderssona a Aavy a skončil třetí. Další česká účast zde pro letošní rok není.
Přihlášení
Letos se přihlásilo 93 posádek. Nechybí všechny tovární týmy. Opět jede Munchi´s Ford ve složení Solberg H a Villarga. Poprvé zde pojede Suzuki WRT. S Fordem je přihlášen mladíček Mikkelsen. Zajímavé také bude srovnání továrních Imprez s vozem Ostberga. Nebudou chybět ani piloti PH Sporu Aava a Rautenbach. Co se JRC týče jsou přihlášení všichni nominovaní.
Favorité
V loňském roce se zde velmi dařilo Fordům - Gronholm vyhrál, Hirvonen byl druhý. Takže letos budou mít na vrch určitě Latvala a Hirvonen. Dařilo se zde i Subaru. Naopak Loeb loni nedokončil, když skončil mimo trať. Právě trať bude ovlivňovat výkony posádek. Momentálně je na Sardinii okolo stupňů a co je horší, pořád prší. Předpověď se sice lepší, ale na totální slunce to nevypadá. Spíše polojasno a přeháňky. Inu bude to pneumatiková loterie.
Pravidelné zprávy z dění budeme přinášet jako již obvykle na našem serveru.
Seznam přihlášených najdete ZDE.
Mapy první etapy ZDE.
Mapy druhé etapy ZDE.
Mapy třetí etapy ZDE.