Právě rally Lužické hory byla na programu startů juniorských posádek a Josef Semerád si zde odbyl premiéru coby divák a současně rádce syna Martina. Už loni si Josef při pohledu na pěkné rychlostní zkoušky v okolí Hrádku nad Nisou zavzpomínal na dobu, kdy koncem osmdesátých let na rally v Lužických horách krotil stádo mladoboleslavských koní se Škodou 120 LS ve třídě AŠ 120 LS.
O následujícím víkendu se tedy Josef Semerád vrátí po letech na rally start Lužické hory se silným Mitsubishi Lancer EVO IX Sherlog Racing týmu. Po jeho boku se už usídlil spolujezdec Roman Niemetz a společně v sobotu ráno odstartují na členité tratě v Lužických horách zpestřené četnými úseky na šotolině. K juniorovi Martinu Semerádovi se už definitivně přestěhoval zkušený mitfára Bohouš Ceplecha, a bude tak „Mácovi“ předávat další zkušenosti a krotit dravé mládí za volantem VW Polo ve skupině N1. Právě juniorské Polo zabralo v uplynulých dnech Sherlog Racingu nejvíce času, protože nová převodovka se nechtěla v opraveném voze zabydlet, jak si sherloci představovali, a vůz musel také ještě projít povinným testováním. Martin minulý víkend najel pár testovacích kilometrů právě za účelem zvyknutí si na novou převodovku na testovací trati v Milovicích.
Již pohled do mapy rally Lužické Hory nemůže nechat chladným žádného správného fanouška rally. Trať vedoucí mnohdy přímo po státní hranici, přejezdy procházející územím třech států a pěkné šotolinové úseky, to vše jsou lákadla Rally Lužické Hory. Jak se do Hrádku nad Nisou těší úřadující mistr ČR mezi produkčními vozy Josef Semerád ?: „Novou podobu Rally Lužické hory znám jen z pohledu diváka když jsme se tady byli loni kouknout, ale závodil jsem tady ještě v dávnověku se Škodou 120 LS. Moc dobře si pamatuju, že to byla pěkná a těžká soutěž, a vůbec bych tehdy nevěřil tomu, že se sem za dvacet let vrátím a pojedu tady s takhle pěkným autem. Naposledy jsem tady jel v roce 1986, tehdy se jezdila soutěž rozdělená na rally Hrádek nad Nisou a rally Frýdlant. Ve Frýdlantu jsme tehdy vyhráli ve třídě s náskokem 3 minut na druhého. Na čtyřlístek soutěží jako byl Hrádek nad Nisou, Frýdlant, Warnsdorf a Železný Brod jsem se vždycky hrozně těšil, protože to byly fakt krásný a těžký soutěže," říká Josef a pokračuje
"Dnes večer vyrážíme do Lužických hor, protože seznamovací jízdy jsou jen v pátek, a to nám kvůli pracovnímu vytížení vyhovuje. Uvidíme jestli nám počasí připraví zase nějaké překvapení, jako ve Vyškově, nebo jestli si už zazávodíme na suchu. Radši by jsme si ale přáli mokro, i když vůči divákům to asi moc pěkné přání není. Ať bude jak bude, nás to bude bavit a těšíme se, že se pěkně sklouzneme.“
Týmové Mitsubishi Lancer EVO IX prošlo po předešlé rally Vyškov běžnou kontrolou v dílnách Charouz racing Systemu a je plně připraveno na další boje s českou rallysprintovou špičkou. Vozy kategorie S2000 a jejich posádky ve Vyškově prokázaly, že se s nimi musí počítat stejně tak jako s vozy kategorie WRC, které by se snad měly ukázat v lepší kondici než na předchozí soutěži. Mnoho rychlých posádek s produkčními vozy může na nevyzpytatelné trati v Lužických Horách také překvapit a karty rozhodně zatím nejsou jednoznačně rozdány.
Harmonogram rally Lužické Hory je v tomto roce sestaven tak, že nepřipadá do úvahy přejíždění mezi rychlostními zkouškami, ale na pořad dne přijde výběr pěkného místa na jedné zkoušce a shlédnutí celého startovního pole. Právě tak budete mít jednu z posledních příležitostí sledovat dravé mladíky za volanty svých N1, jaký předvádějí pěkný sport v době, kdy ostatní jejich vrstevníci teprve čtou pravidla silničního provozu. Není žádným tajemstvím, že valná většina juniorů se chystá přesednout do silnějšího auta v okamžiku, kdy dostanou řidičské oprávnění. Rally v okolí Hrádku nad Nisou určitě bude stát za to.
Týmovou jedničku Josefa Semeráda a juniora Martina Semeráda tradičně doplní dieselový expres Jardy Paděly a Pavla Ryšánka, Škoda Felicia KIT Jaroslava Hejzlara a letos poprvé i druhý sherlog junior Vladimír Mandík. Přijďte tedy podpořit kompletní Sherlog Racing tým na rally Lužické Hory.
TZ / Sherlog Racing / Petr Eliáš
Ilustrační foto / Jiří Dokulil