Dalo by se celkem očekávat, že tratě budou v této lokalitě na jihu Moravy spíše převážně rovinaté, nicméně opak je pravdou. „Zajímavé jsou profily jednotlivých rychlostních zkoušek. Až mě překvapily výškové rozdíly na jednotlivých erzetách. Máme je zpracované na mapkách, které již nyní zájemci najdou na internetových stránkách soutěže – www.AGROTECautoklub.cz,“ podotýká ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Závodit se bude opět zejména na různých zemědělských komunikacích, silničkách mezi zdejšími vinicemi, ale také po lesních cestách. Mimochodem, právě úzká a velmi uklouzaná komunikace za obcí Diváky, kterou si mohou pamatovat návštěvníci zdejší rallye z minulosti, se letos opět vrací do itineráře. A zapsat správně by si ji měly také posádky, protože při premiérovém využití zde hned několik posádek nezvládlo nástrahy uklouzaného povrchu hladkého asfaltu a skončilo v příkopu.
Celková délka letošních tratí je 393,31 km, z toho je 189,69 km vlastních rychlostních zkoušek na celkem 14 úsecích. První den, kterým bude poslední květnový pátek, čeká posádky celkem 6 RZ, dlouhých 68,62 km a celkem pak i s přejezdy najedou 159,90 km. Navíc celá první etapa se pojede za tmy, jelikož úvodní erzeta odstartuje dvě minuty před devátou hodinou večer. Všechny posádky tak budou mít stejné podmínky a za tmy pojedou všichni, nikoliv třeba pouze posádky z chvostu startovního pole.
A jelikož se pojede až do brzkých ranních hodin, když poslední erzeta noční etapy startuje 14 minut po půlnoci, start úvodní zkoušky druhé etapy bude až kolem desáté hodiny ranní. Konkrétně v 10 hodin 07 minut, kdy startuje RZ 7. Druhý den pak posádky čeká o dva měřené úseky více, tedy celkem 8 RZ, ale jejich délka bude podstatně větší - 121,07 km. Celkem pak celá etapa bude měřit 233,41 km.
Na pátek i na sobotu jsou připraveny tři úseky. Noční erzety se ale pojedou každá jen dvakrát, sobotní denní pak první dvě třikrát a závěrečná zkouška, která je zároveň se svými téměř 22 km nejdelší erzetou celé soutěže, se pojede dvakrát. Jinak zbývající erzety měří 10,35 km až 15,42 km. Mapky a další podrobnosti budou zveřejněny později, ale zajímavé výškové profily už zájemci najdou na internetu nyní, jak již v úvodu zmínil ředitel soutěže.
Hustopečská rallye je známá svým rychlým spádem celé soutěže i minimálními přejezdy mezi erzetami. Doplňme na závěr i pár „čísel“ z minulého ročníku akce, který byl započítáván do mistrovství republiky v rallye, do tzv.dnes již zrušeného prostředního šampionátu: „Jeli jsme rovněž v pátek a sobotu a měli jsme celkem 731 pořadatelů, z toho podstatnou část z řad hasičů. K dispozici bylo dvanáct cisteren plus další transportní vozidla, ale také tři čluny s vodními záchranáři a bagr s dlouhým ramenem, který nahrazoval jeřáb u rybníka. K zásahu bylo připraveno i šest sanitních vozidel a jejich posádek a sedm zásahových záchranných vozidel,“ doplnil ještě Rudolf Kouřil pár údajů, z kterých je jistě zřejmé, že uspořádat takovou akci je poměrně hodně náročné i na personální zajištění.
Naopak Hustopeče jsou nováčkem mezinárodního Mediasport mistrovství ČR v rally 2008. Rally se pojede jako pátý podnik zmíněného domácího šampionátu a současně je zařazena do Poháru zóny střední Evropa 2008 s koeficientem 2, kde se letos objevuje rovněž premiérově.
TZ/Agrotec Autoklub/Pavel Jelínek
Ilustrační foto/ Rallyzone.cz/ Tomáš Urban