Na náročné soutěži, konající se v okolí hraničního města Hrádek nad Nisou, oba Valaši svými časy na rychlostních zkouškách potvrdili roli favoritů skupiny A, dobrý pocit z premiéry ve Škodě Fabii Kit Car jim však zkazily defekty pneumatik v závěru rally.
Lubomír Minařík na svůj loňský premiérový start na Rally Lužické hory vzpomíná velmi rád. Se spolujezdcem Jaroslavem Novákem a na voze Fiat Punto S1600 loni suverénně zvítězil v hodnocení skupiny A a v tvrdé konkurenci si navíc do cíle dojel pro skvělé sedmé místo absolutní klasifikace. Není tedy divu, že se na start letošní Thermica rally Lužické hory opravdu těšil.
"Trať na Lužických horách je velmi hezká a náročná. My se budeme snažit poznat auto a samozřejmě podat co nejlepší výkon. Doufám, že pauza, kdy jsme neseděli v závodním autě, která trvá pět měsícu od Pražského sprintu, nebude na nás tolik znát a dostaneme se co nejdříve do tempa,“ věřil před startem Luba.
Obavy z příliš pomalého začátku se nakonec ukázaly naštěstí jako zbytečné. Už od první rychlostní zkoušky posádka bíložluté Fabie Kit Car jednoznačně vévodila pořadí skupiny A a v průběžném vedení jí nezabránily ani drobné potíže na druhé a třetí rychlostní zkoušce. „Závod jsme rozjeli vcelku opatrně a zjišťovali jsme, co si s Fabií Kit Car můžeme dovolit. I přes defekt pravého předního kola asi 2 km před cílem druhé RZ a nedobrždění do pravé zatáčky na RZ 3 nám patřila po prvním průjezdu všech testů první příčka ve skupině A. V servisu jsme vzhledem k poznatkům z tratě a na radu Vlastíka Brůzla provedli úpravy v nastavení tlumičů, jinak mechanici prováděli jen běžnou údržbu,“ říkal spokojený pilot.
Začátek následující sekce Lubovi s Viktorem opět vyšel na jedničku a jejich náskok v čele „áček“ se přiblížil čtyřiceti sekundám. Když už se však zdálo, že svůj první start v barvách Impromatu za volantem Škody Fabie Kit Car promění ve vítězství, přišel v polovině předposledního měřeného úseku defekt levého zadního kola a s ním i obrovská ztráta. Odstup přes dvacet sekund na první příčku skupiny se před poslední krátkou osmikilometrovou zkouškou už zdál být nesmazatelný, a tak Lubovi a Viktorovi nezbylo, než se začít smiřovat s bronzovou medailí. Za tu byli nakonec oba v cíli velmi rádi, protože smůla v podobě dalšího defektu je postihla i na poslední rychlostní zkoušce. Naštěstí se už ale vzhledem k délce „erzety“ ve výsledcích nestihla příliš projevit.
„Tentokrát jsme bohužel měli smůlu. Je to škoda, protože jsme si vypěstovali poměrně slušný náskok a jeli jsme si pro suverénní prvenství ve skupině i třídě, ale i takové situace občas patří k rally. Nás především velmi těší dobrá funkčnost a ovladatelnost Fabie z dílen Vlastimila Brůzla, jemuž patří naše poděkování. Zároveň děkujeme i mechanikům za jejich obětavou práci a zapomínat nemůžeme rovněž na fanoušky, jejichž podpora nás neustále žene kupředu,“ dodal závěrem 19. muž výsledkové listiny této soutěže.
Lubomír Minařík a Viktor Semela mají letos s kitovou Fabií z dílen společnosti Impromat v plánu kompletní program Mistrovství ČR ve sprintrally, a tak dalším podnikem, kde tuto dvojici uvidíme, bude o prvním červnovém víkendu Eurostroj rally v Tišnově. „Na Tišnov se už moc těšíme. Jednak se nám tam v předchozích letech dařilo a navíc tato soutěž nese jméno firmy našeho sponzora a kamaráda Eddyho Schlagera. Doufám, že se nám podaří na naše předešlé výsledky navázat,“ zakončil naše „lužické“ povídání Luba Minařík.
TZ / Text: Jiří Dokulil
Foto: Rallyzone.cz / Martin Trdla