Nová Impreza se ukázala světu! + FOTO

Subaru Impreza WRC 2008 | foto: Subaru WRT

Dlouho očekávané se stává skutečností. V týmu Subaru vrcholí předstartovní nervozita. Není se čemu divit. Poprvé totiž na tratě světových soutěží vyjede zcela nové Impreza WRC2008. Včera byla tato nová zbraň oficiálně ukázána světu.

Před startem rally Akropolis tým Subaru oficiálně ukázal světu svoji novou zbraň pro tratě světového šampionátu – dlouho očekávanou, zbrusu novou Imprezu WRC2008. „Ani šroubeček na tom autě nezůstal původní,“ vysvětloval týmový šéf David Richards hrdě. „Má nižší těžiště, jiné zavěšení, vyhlazenější aerodynamiku a ještě mnohem více. Ano, motor zůstal takřka nezměněn, ale stále se o něm říkalo, že je dost silný.“

Poprvé v historii tým sestavil zvláštní testovací program a speciálně pro něj angažoval testovacího jezdce. Tím nebyl nikdo jiný, než sám Markko Martin. Asi netřeba blíže představovat tohoto známého Estonce, který vedle továrních Fordů (2002 až 2004, dokázal pětkrát vyhrát) a Peugeotů (2005) sedlal v letech 2000 a 2001 i tovární Subaru. Závodní jezdci Petter Solberg a Chris Atkinson si nový vůz vyzkoušeli teprve na konci dubna.



Celý tým při včerejší oficiální prezentaci


Avšak především Solberg si přál na testovací jízdy více času. „Ale auto nebude nikdy připraveno na sto procent,“ odpověděl mu Richards. „Od teď už nebudou žádné výmluvy, nyní už budeme nastupovat jen proti stopkám. Inženýři chtěli tolik času, kolik by bylo jen možné, tak jsem jim v lednu řekl, že nastoupíme již v Řecku. Nechtěl jsem již slyšet žádné výmluvy a rozhodl jsem se pro kompromis. Už by se nemělo povídat, kdybychom měli více času, více peněz, nebo kdybychom něco udělali jinak...



Nová zbraň v týmovém zázemí


Při premiéře nového vozu očekává týmový bos David Richard obrat. „Přirozeně, že některé věci ještě nepoběží úplně nejlépe, tak tomu bývá s novým autem,“ uvedl. „Musíme však na to rychle reagovat a musíme na to najít správné řešení. Ve dvou nadcházejících soutěžích se budeme ještě učit, stejně jako v uplynulých šesti testovacích měsících. Tím by se ale také měl zrychlit proces vývoje. Ano, to se bude dít před publikem a také očekáváme problémy, ale to jen protentokrát a to musíme akceptovat.


Detail na zadní část vozu

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy