Již v lednu tohoto roku se začala v týmu Auto Power v Chlumčanech u Plzně připravovat nová Fabie s tím, že by se mohla poprvé představit v Českém Krumlově. Nakonec se ale stavba protáhla a bylo jasné, že premiéra bude až v Hustopečích. Ovšem jak už to tak někdy bývá, několik málo dní před soutěží se objevily nečekané technické potíže a start byl najednou více než nejistý.
„V pondělí večer soutěžního týdne jsme dokonce zvažovali, že letošní ročník hustopečské rally vynecháme. Po obětavé práci celého týmu jsme nakonec auto dokončili, to vše po nonstop práci z pondělí na středu, kdy jsme uvedli auto do provozu v pět hodin ráno. V deset hodin pak následovala STK a prohlídka vozu technickým komisařem v Praze. O hodinu později jsme už s Pavlou mířili do Hustopečí na seznamovací jízdy,“ popisuje Mirek hektické chvíle před samotným závodem.
Při stavbě nové Fabie třídy A5 se vycházelo z vozu, se kterým posádka Miroslav Levora jr. – Pavla Třebínová odjela úvod letošní sezóny. „Největší změnou oproti starému autu je osazení vozu šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev, jiný je i motor. Ten pochází z dílen firmy LSC Brázdil, od toho pohárového se liší o něco vyšším výkonem a čtyřklapkovým sacím tělesem. Zároveň jsme při stavbě využili několikaletých zkušeností s vývojem pohárových Fabií,“ říká k nové technice mladý jezdec.
V Hustopečích se ve třídě A5 sešlo jen minimum soupeřů a jak se nakonec ukázalo, tento závod nerozhodl výkon posádek, ale technika a připravenost vozů. Miroslav Levora s Pavlou Třebínovou se na start postavili s nevyzkoušeným vozem, na místě proto byly velké obavy o jeho spolehlivost. Jak se později ukázalo, jako jediný nakonec dorazil do cíle. Vlastimil Hodaň i Libor Šašek totiž postupně odstoupili kvůli technickým závadám.
„Pokud jde o můj výkon, nejsem vůbec spokojen. Od začátku jsem se nedokázal dostat do tempa, nastavení auta mi vůbec nesedlo. Noční vložky v pátek, to bylo jedno velké trápení, k tomu se ještě přidaly nefunkční brzdy. Ztráta z první etapy byla taková, že v té druhé nebylo kam spěchat. Pojali jsme tedy zbytek soutěže jako test vozu a vyzkoušeli jiná nastavení podvozku. Po vypadnutí posádek před námi nám pak vítězství doslova spadlo do klína, ovšem daleko větší radost jsem měl z toho, že auto dojelo až do cíle. Chtěl bych tímto poděkovat celému týmu Auto Power za odvedenou práci při soutěži a především hlavnímu mechanikovi Tondovi Rupertovi, managerovi týmu a taťkovi v jedné osobě pak za obětavý výkon při přípravě nového vozu,“ dodává Miroslav Levora jr.
Dalším závodem bude pro posádku Levora - Třebínová 19. Horácká Rally, která startuje již za dva týdny v okolí Třebíče.
Miloš Rybář
Foto: Honza Froněk