Dotáhne Hirvonen své tažení do konce?

Rally Turkey (TUR) | foto: Archiv RallyZone.cz

TURECKÁ RALLY PO DRUHÉ ETAPĚ: Oba Fordy využily své pozice a utrhly se Loebovi. Hirvonen vede s poměrně velkým náskokem před Latvalou a Loebem, bude však zítra čistit trať. Ačkoliv při zítřejších 3 RZ by to nemusel být větší problém.

Celkem šest rychlostních zkoušek a jedna divácká superspeciálka na závěr dne, to byl dnešní program druhé etapy Turecké rally. Po včerejší závěrečné rošádě Fordu vedl Loeb, tak že opět čistil trať ostatním jezdcům a očekávalo se, že brzy o své vedení přijde. Pojďme si projít dnešní etapu od začátku.

Nejkratší RZ dnešního dne čekala jezdce hned na začátek a podle očekávání se na čele usadily Fordy, zkoušku vyhrál Hirvonen a druhý byl Latvala. Navzdory své pozici skončil těsně třetí Loeb, čtvrtý dokončil Galli a za ním dojel Sordo. Všech šest jezdců se vešlo do téměř šesti sekund. O jednu desetinu udržel Loeb vedení před dotírajícími Fordy.

Předpoklady se definitivně naplnily v RZ11. První tři místa kompletně v režii Fordu. Zkoušku vyhrál Hirvonen následován Gallim a Latvalou, a protože Loeb ztratil 15s, šli všichni tito jezdci před Francouze i v průběžném pořadí. Doslova tragicky dopadla RZ11 pro Suzuki. Jak Gardemeister (porucha motoru), tak i Andersson (elektronika) museli nuceně odstoupit. Zdá se, že po slibném začátku sezony se tento tým trochu zasekl a uvidíme, jestli budou jeho jezdci v rally pokračovat i zítra.

Po servisní pauze se opět ukázal vítěz včerejší úvodní RZ Aava. Dokázal vyhrát, nicméně jeho 33. místo celkově už tak oslnivé nebylo. Druhým překvapením byl Atkinson. Tomu moc nechybělo a mohl slavit vítězství v této RZ právě on. Za ním bylo pět jezdců s velmi vyrovnanými časy. Nejdůležitější však byl posun Loeba, který byl rychlejší než Latvala, ale především Galli a posunul se tak na třetí místo. Ve vedení byly stále oba Fordy.

A byli to právě Hirvonen s Latvalou, kteří se podruhé za dnešní den utrhli od Loeba a výrazně mu tak odskočili. V RZ13 byl nejrychlejší Hirvonen, za ním s nepatrnou ztrátou Latvala a pak dvojice továrních Citroenu ve složení Sordo, Loeb. Jeho ztráta byla však o něco větší, což znamenalo více než půlminutovou ztrátu na Hirvonenovo vedení. Průběžné čtvrté místo musel opustit Galli, kterého zradilo turbo jeho Focusu WRC.

Další double Fordu nabídla RZ14, tentokrát ale vyhrál Latvala, i když Hirvonena porazil ani ne o sekundu. Tato zkouška už se jela dnes podruhé, což zřejmě zapříčinilo větší vyrovnanost jezdců na čele. Důkazem toho je, že prvních pět jezdců se vešlo do tří vteřin. Jelikož mezi nimi byl i Loeb, ve vedení se žádné větší změny neodehrály. Začalo to Suzuki, pak pokračoval Gallim a v této zkoušce vypadl Martin Prokop, z jakých příčin není dosud známo.

Poslední RZ před superspeciálkou, a tudíž i poslední šance na nějaké větší změny. Nic z toho se však nekonalo.  V čele se opět utrhlo trio Hirvonen, Loeb a Latvala, přičemž první dva zajeli naprosto shodné časy. Po tom, co Dani Sordo podával po celý den dobré výkony a pravidelně se zdržel mezi nejlepšími, najel v této RZ dalších 20s na H. Solberga, který se po včerejších výkonech dostal do menší krize, což způsobilo, že už byl za ním o pouhé čtyři vteřiny.

V závěrečné zkoušce určené spíše jako pobavení pro diváky, se čekalo, zda Ford nepředvede něco podobného jak včera. K ničemu však nedošlo, přeci jen Hirvonen má na třetího Loeba náskok skoro 35s a na druhého Latvalu více než čtvrt minuty. Navíc jezdce zítra čekají pouhé tři RZ, z toho první a poslední jsou stejné, tak že čistit trať by nemusel být takový problém.

Uvidíme, jak si s tím Hirvonen poradí, pokud udrží tempo, měl by si své vítězství pohlídat. Latvala by mohl zatlačit, ale možná raději zvolí jízdu na jistotu a cenný double pro Ford. Jestli chce být druhý, nebo i dokonce první, bude muset jet Loeb na plný plyn, což už několikrát ukázal, že umí, budou však stačit 3 RZ? Vše bude jasné zítra po poledni.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy