Ve dnech 22.-24.8. 2008 se na rychlých a prašných tratích vojenského prostoru v okolí Veszprému uskuteční další ročník maďarské Baji, podniku patřícího do oficiálního kalendáře FIA pro Světový pohár v cross country bajas, tedy kratších soutěžích maratónského typu, stejně tak i oficiální součásti českého, slovenského a maďarského šampionátu v cross-country rally. Po léta je na maďarský podnik připuštěna účast kamionů a nejeden tým ze světové špičky ji už využil ke kvalitnímu testování, což je i případ Loprais Tatra Teamu.
Loprais Tatra Team na soutěž vyráží ve složení racionálně zredukovaném v porovnání se Středoevropskou rallye a nasazuje jeden závodní vůz do soutěže a jeden asistenční automobil. Složení posádek je následující:
Tatra 815 4x4 (závodní vůz)
Aleš Loprais Milan Holáň Ladislav Lála
Tatra 815 4x4 (asistence, 3. místo na Dakaru 2007)
Leo Loprais Michal Ptáček
Fiat Ducato Caravan (doprovodný vůz)
Milan Loprais Luboš Kýpeť
Tým vyráží na soutěž samozřejmě s ambicemi na celkové vítězství mezi kamiony, když nejtěžší kategorie bude čítat minimálně deset posádek a zařazení kategorie kamionů do třídy Open dává možnost účasti i některým nestandardním, ale velmi zajímavým vozidlům bez oficiální homologace FIA. Snad i podstatnějším důvodem je ověření dalších poznatků při systematickém vývoji závodního vozu.
"Zejména úpravy podvozku a hledání nového setupu pružení a tlumení nám zabraly znovu hodně času, i když jsme si dříve mysleli, že se vůz chová optimálně. Sám jsem navštívil vývojové pracoviště Foxu a výsledkem je nové nastavení tlumičů a hydraulických dorazů polonáprav, které nám umožní další zrychlení směrem k agresivnější technické jízdě rallyového typu. V jízdních vlastnostech auta nastal další krok vpřed proti Středoevropské rallye. A v neposlední řadě: maďarské tratě soutěž jsou velmi rychlé. Snad právě zde otestujeme chlazení motoru za naprosto extrémních teplotních podmínek," shrnuje své poznatky Aleš Loprais.
Soutěž krátkou superspeciálkou u Balatonfüredu 22. srpna a poté následují dvě mimořádně intenzivní etapy, s délkami speciálních úseků odpovídajícími Středoevropské rallye, budou také lokalizovány na stejných tratích. "Na Dakaru v Jižní Americe nás může potkat jakýkoliv extrém co do klimatických podmínek i do profilu tratě. Příprava v této fázi sezony je tedy velmi žádoucí.Jsme rádi, že takto kvalitní soutěžní testy můžeme absolvovat v relativní blízkosti domova, kam snadno dorazí i čeští fanoušci, které tímto do Veszprému rádi zveme," dodává manažer týmu Milan Loprais.
Jiří Vintr, Loprais Tatra Team