Stalo se začátkem srpna a kolbištěm se staly rychlostní zkoušky v okolí Pelhřimova. Stříbrná příčka v cíli rally byla skvělou tečkou za testovacím startem.
Sprint Cebia Rally Pelhřimov si tým vybral záměrně. Od poslední rally v Mladé Boleslavi a startem zlínské Barum rally je propastná pauza sedmi týdnů. Za toto období vypadne posádka z soutěžního rytmu, který jí později chybí. Proto se rozhodl klobůcký tým pro start v Pelhřimově. Vedle udržení soutěžního rytmu, chtěl Jarin vyzkoušet i některé nové věci na Mitsubishi.
„Hlavním cílem startu v Pelhřimově bylo otestování suchých pneumatik Goodrich, které pojedeme při Barum rally. Vedle toho jsem chtěl ještě vyzkoušet různá nastavení podvozku. V neposlední řadě jsme nechtěli vypadnout z rytmu,“ prozradil plány do rally Jarek Orsák.
Jestliže chtěl Jarek testovat suché pneumatiky, tak počasí bylo proti. S posádkou si lehce zašpásovalo a na trať rychlostních zkoušek seslalo déšť. Proto na první rundu erzet nechal Jarek obout mokré Pirellky a do kufru si naložil dvě suché Goodriche.
Úvodní zkoušku sprintu pojali Jarek s Karlem ve skvělém tempu. Nejrychlejším časem nechali za svými zády poslední vítěze sprintů Josefa Petáka, Honzu Sýkoru a celé startovní pole. V druhém měřeném testu zajeli kluci druhý čas, přesto si udrželi vedoucí postavení v soutěži s minimálním odstupem před Petákem. „Na třetí zkoušku, když už silnice začala osychat jsme vyzkoušeli dát dopředu suché a vzadu nechat mokré pneumatiky. Tato varianta se ale ukázala jako velmi špatná. Auto vůbec neposlouchalo a na silnici pěkně plavalo. V této chvíli jsme na Pepu Petáka hodně ztratili, což se ve finále ukázalo jako rozhodující,“ vysvětlil ztrátu více jak deseti vteřin a pád na druhé místo za Petáka Jarin.
V servisu se posádka pořádně nažhavila a rozhodla se, že půjde Petákovi po krku. Na 5.RZ stáhla z náskoku jednu vteřinu.Hodně si pak posádka slibovala od nejdelší zkoušky soutěže, jedenácti kilometrové zkoušky Kojčice. „Při prvním průjezdu touto erzetou se mi podařilo přejet jedno odbočení. I přes tuto jezdeckou chybu jsem ztratil na vítěze zkoušky Petáka šest desetin. Věděl jsem, že tady mohu stáhnout rozhodující část z odstupu. Pořadatelé ale tuto zkoušku zrušili a na dalších erzetách by již nebylo možné Petákův náskok smazat, tak jsme zvolnili tempo.“ prozradil tajné plány v soutěži Jarin. Proto se posádka ve zbývající části závodu zaměřila na odzkoušení různých nastavení podvozku.
Cílovou rampou projeli Jarek s Karlem na druhém místě. Na Josefa Petáka ztratili kluci 11,7 vteřiny a na třetího Karla Trněného najeli 9,4 vteřiny. S výsledkem i samotným testováním je tým spokojený. „Testování splnilo naše cíle, tudíž jsme spokojeni. Rovněž konečné umístění v soutěži nás těší. Na startu byli pravidelní účastníci sprintového mistrovství a k tomu i několik jezdců, kteří stejně jako my pojali soutěž jako rozcvičku před Barumkou. Josef Peták ukázal, že s Peugeotem opravdu umí a po právu je na špici tabulky. Máme radost i ze skalpu našeho velkého soupeře z velkého mistrovství Karla Trojana.
Chtěl bych poděkovat mechanikům za dobře odvedenou práci během sprintu a Mirkovi Orsákovi za bezchybnou přípravu Mitsubishi,“ pochvaloval si jednodenní závodění Jarek Orsák. Nyní se všechny síly vrhnou do příprav na vrcholný závod letošní sezony – Barum rally.
Tisková zpráva
Orsák rally sport teamu
Vebr Miroslav
Foto: Rallyzone.cz/Martin Trdla
Orsákovo stříbro z Pelhřimova
Poprvé v letošní sezoně se představil Orsák rally sport team a jeho hlavní protagonisté Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem v rallysprintovém mistrovství.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Martin Dejdar řekl, co je zrůdné! Jde o politiku
-
Jaromír Soukup si to nechal pro sebe! Tajemství prozradil advokát Hanychové
-
Počasí: Zimu do Česka přinesla tlaková níže Caetano. Co od ní můžeme čekat?
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Vsetín: galerie Kuby Machálka
-
PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek
-
CER v galerii Jakuba Machálka