Letní krize pokračuje, smůla si nedá pokoj

Urban, Jakub - Švec, Jiří | foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin

Sezóna sprintů se přehoupla do své druhé poloviny a následovala o uplynulém víkendu Cebia Rally Pelhřimov - Memoriál Tomáše Vojtěcha. Na posádku Královehradeckého Rally Klubu Jakub Urban – Jiří Švec čekalo devět rychlostních zkoušek.

Celý sprint měl 70 ostrých kilometrů, jak vypadaly tratě v Pelhřimově? „Abych pravdu řekl, moc se mi nelíbily. Bylo tam několik nádherných úseků, samé trojky, čtyřky, ale pak vždy přišla hrozně rychlá část. Tyto rychlé jednoznačně převládaly, “ říká o tratích Jakub.

Taktika byla tedy zvolena následovně. „Respekt vzbuzoval rychlý šotolinový úsek hned v úvodní RZ, proto jsme ho projeli ve vší opatrnosti, ostatně jako celou RZ. Na čase to bylo znát, časy však byly v Pelhřimově to poslední, co jsme chtěli sledovat. Po boudě na Kopné jsme hlavně nechtěli udělat jakoukoliv zbytečnou chybu, takže jsme hodlali v rozvážném tempu pokračovat i v dalším průběhu soutěže. Obzvláště, když byl povrch prvních testů po ranním dešti stále ještě vlhký, “ říká Jirka Švec

Tohle všechno fungovalo po celou první rychlostní zkoušku. To ještě posádka netušila, co je čeká dále. V poklidném tempu se vydali vstříc druhé rychlostní zkoušce, když najednou jejich POLO začalo „ztrácet kvalty“.



Na posádku čekaly ještě tři rychlostní zkoušky a poměrně dlouhé přejezdy mezi nimi. Posádka diagnostikovala problém a snažila se jej provizorně opravit. S největší opatrností se posádce podařilo projet i RZ2 a dojet na start RZ 3. Bohužel kilometr po startu zůstala jedna použitelná rychlost, jednička. To znamenalo odstoupení a  tak se posádka mohla věnovat sledováním ostatních posádek startovního pole.

Celý problém popíše sám jezdec: „Na vině byla vzpěra převodovky, ulomila se, takže začaly vypadávat kvalty a nakonec i přes naši snahu, šla zařadit jenom jednička. To bylo v době, kdy jsme byli nejdál od servisu, takže dojetí nebylo možné. Nejhorší na tom je, že táta objednal novou vzpěru a zjistili jsme, že na té staré chyběl jeden svár a držela jen na jednom bodu. Hodně mě to mrzí, po Kopné jsme si museli pěkně máknout a stálo nás to velké úsilí, hlavně tátu, který vše financuje a ještě i v pátek do večera dodělával auto, “ říká k odstoupení Jakub.

Červenec a začátek srpna byl pro kluky opravdu zakletý měsíc. Co bude následovat ve zbytku měsíce sprna? „Moc se těším na Prachatice (pozn aut. 15.-.16.8.). Pokud táta sežene spolujezdce, tak tam pojedeme oba. Co se tamních tratí týče, loni se mi tam moc líbilo, jsou tam velmi technické tratě, ale hlavní bude se učit a dovézt v pořádku auta i sebe a hlavně se svézt, jelikož jsme nadšenci,“ komentuje Jakub

„Na závěr bychom oba chtěli poděkovat všem, kteří se na opravě auta v tak krátkém čase podíleli, hlavně tátovi, který to odnesl nejvíce“ uzavírá Jakub

Posádku podporují firmy Filtr Zeos s.r.o., Monts s.r.o., Kovolak Profi s.r.o., Autoopravna Zákoutský a Vitamín - velkoobchod elektro. Mediální podporu zajišťuje internetový portál Rallyzone.cz.


Foto : Rallyzone.cz / Martin Trdla

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy