Tento temperamentní Ital se narodil 15. září 1973. Debutoval v místní italské soutěži v roce 1994. Víceméně paběrkoval a jezdil pro zábavu.
Hlavní závodění začal ale až v roce 1998, když s Fiatem Seicento startoval ve třídě A5 na Rally San Remo, se spolujezdcem Flaviem Cuglielminim ale cíl nespatřili. Tento spolujezdec s Bassem spolupracoval až do roku 2001.
V roce 1999 startovali v Monte Carlu se stejným vozem a povedlo se jim vyhrát svou třídu A5. Také zaznamenali tři vítězství ve třídě v italském šampionátu.
V roce 2000 jezdí pouze vybrané soutěže mistrovství Itálie, kde se jim snovým vozem Fiat Punto Kit Car moc nedaří. V roce 2001 jedou i v Katalánsku, kde jsou šestnáctí absolutně a druzí v JWRC i ve třídě A6 . Dále se jim nedaří, nedojíždějí ani Finsko ani Řecko a ani San Remo. Celkově končí v JWRC na pátém místě s deseti body.V italském mistrovství jim patří čtvrtá příčka v hodnocení dvoukolek, i nižším italském mistrovství získávají titul mezi dvoukolkami.
Rok 2002 má Basso nového spolujezdce Luigi Pirolla. Spolu začali odstoupením v Monte Carlu. V Katalánsku jsou třetí ve třídě a jedenadvacátí absolutně. Dále nedojeli Akropolis a devátí ve třídě jsou v Německu. Třetí jsou v San Remu a čtvrtí v Anglii. Italské mistrovství letos vynechávají, jedou pouze jednu soutěž s Marisou Marlin, ale nedojíždějí. Celkově jsou čtvrtí v JWRC.
Rok 2003 zcela vynechávají svět. V domácím mistrovství střídá dva spolujezdce Flavia a Marisu. Celkově z toho je 11 místo v Evropském šampionátu, třetí místo v italském šampionátu vozů S1600, a celkově druhé místo v italském šampionátu.
V roce 2004 s Dottou startují pouze v Katalánsku a jsou druzí ve třídě. V Evropě jsou celkově jedenáctí, v italském šotolinovém mistrovství jsou první v kategorii S1600, v asfaltovém mistrovství jsou druzí ve stejné kategorii. Celkově mezi jezdci jsou v italském asfaltovém šampionátu čtvrtí.
Rok 2005 je tahem na Evropu. Začínají šestým místem na Rally 1000 Miglia, po technických probléme 15. místo na Rajdu Polskim, nedojetá Pres a opět technické problémy na Madeiře (25. místo). Druhé místo na Barum Rally a Fiat Rally. Vítězství na EKO rally a druhé místo v Antibes. Celkově tedy druhé místo v kategorií jezdců v Mistrovství Evropy.
Rok 2006 je ve znamení nového vozu Fiat Grande Punto Abarth S2000. Startují na světovém Turecku, ale v psím počasí urážejí kolo na RZ 9. První soutěž ME nedojedou pro technický problém, 1000 Miglia. Vítězí na Fiat Rally,Ypres, Bulharsku a na Madeiře, na Rajdu Polskim jsou čtvrtí. Celkově se pro rok 2006 stávají mistry Evropy.
Rok 2007 startují v IRC se stejným vozem. Vyhrál na Madeiře a druhý byl v San Remu. Celkově to stačilo na páté místo v IRC 2007.
Letošní sezónu se mu zatím náramně daří jede v továrním týmu Fiatu spolu s Finem Alenem. Sice odstoupení v Turecku, ale čtvrté místo v Portugalsku, šestý na Ypres, čtvrtý v Rusku a druhý na Madeiře. Celkově zatím třetí místo. Může být horkým kandidátem na první tři jezdce při letošní Barum Rally.
Dalším jezdcem bude Fredy Loix.
FOTO:www.giandomenicobasso.it