„Fast Freddy“ jak se mu často přezdívá se narodil 10. listopadu 1970 v Belgii. Tento jezdec vystřídal celou řadu továrních týmů a dosáhl několik důležitých úspěchů. Pro zábavu občas jezdí okruhy. Relaxuje a trénuje jízdou na motokrosové motorce.
Jeho kariéra začala na motokárách v jeho patnácti letech. V roce 1990 zakoupil první soutěžní vůz. Byla to Lancia Delta sk. N. Auto bylo moc poruchové, tak ještě ten samý ok přešel na Mitsubishi Galant sk. N. s tímto autem se účastnil místních belgických soutěží.
Lancia Delta sk. N -Freddy Loix, 1990
V roce 1993 dostal vynikající nabídku z týmu Marllboro World Championship Team a s vozem Opel Astra se stal mistrem Belgie v F2. Startoval s Astrou na soutěži MS v San Remu a dojel desátý ve třídě. Spolujezdce mu dělal J. Franken. V roce 1994 jeli Finsko (21.) a San Remo (14.) V roce 1995 jeli na Korsice (14.)
Opel Astra sk. A Loix -Franken, 1993
V roce 1996 přešel na pohon čtyř kol a Toyotu Celica GT-Four opět v týmu Marlboro Racing – absolvoval tři podniky MS a všechny dokončil. Dařilo se mu náramně, V Katalánsku a v San Remu čtvrté místo, v Řecku sedmé. Od roku 1996 mu dělá spolujezdce Sven Smeets.
V roce 1997 startoval opět v mistrovství světa. V Monte Carlu byl šestnáctý. V Portugalsku druhý, ve Finsku po problémech až 37.. Velký návrat se málem povedl v San Remu, když tým s podporou Marlboro nasadil novou Corollu WRC. Velkou část rally vedl, ale mechanické problémy jeho Toyoty mu tento sen zhatily,skončil až pátý.V Austrálii s Celikou byl sedmý.
Toyota Celica GT4, Loix - Smeets, 1996
Rok 1998 už jel kompletně s Corollou WRC. Startoval ve čtyřech podnicích, v Portugalsku třetí Katalánsku druhý, na Akropolis pátý, a v Austrálii šestý.
V roce 1999 nastal v jeho kariéře zvrat. Přestoupil k Mitsubishi a jel kompletní sezónu s Lancerem EVO VI. Jeho první sezóna však nezačala dobře. V monte Carlu havaroval, když jeho Mitsubishi nedokázal zkrotit na „černém ledu“. Na rally Safari měl velmi těžkou nehodu a byl zraněn. V Argentině mu zabránily dojetí nefunkční tlumiče. Jeho výsledky tak jsou čtyři čtvrtá místa Akropolis, San Remo, Austrálie a Katalánsko, devátý byl ve Švédsku a osmý na Korsice a Novém Zélandu.
Sezóna 2000 opět Mitsubishi Lancer EVO VII. Kompletní světový šampionát. Šestá místa v Monte Carlu a Portugalsku. Osmý ve Švédsku, Katalánsku, San Remu a na Kypru. Řadu soutěží ale nedojel, na Safari nevydržel motor, na Akropolis tlumiče. Na Novém Zélandu odstupuje s poruchou diferenciálů. Ve Finsku opět nevydržel motor a v San Remu havaroval. V Austrálii se mu rozpadla převodovka a v Anglii havaroval. Celkově byl v hodnocení jezdců patnáctý.
V roce 2001 opět s Mitsubishi měl daleko lépe podařenou sezónu. Dojel 13 podniků. Nedojel pouze Anglii a Portugalsko, když selhal systém transmisí u nově nasazeného Lancer WRC. Nejlepší výsledek zajel v Katalánsku - čtvrté místo. Koncem sezóny Mitsubishi nasadilo Lancer WRC. V hodnocení jezdců byl třináctý.
Mitsubishi Lancer WRC Step 1, Rally GB 2001 Loix - Smeets
V roce 2002 přestoupil k MSD, který v tomto roce nasazoval Hyundai Accent WRC. Jezdec v továrním týmu měl zajištěnou kompletní sezónu. Tahle sezóna byla plná odstoupení, z technických příčin, ale také se mu nevyhnuly havárie. Celkově vybojoval pouze jeden bod v hodnocení jezdců.
Rok 2003 opět s Accentem WRC. Tentokrát havaroval v Monte Carlu a na Novém Zélandu. Na dalších čtyřech závodech nevydržela technika. V celkovém hodnocení stačily 4 body na 14. místo. Nejlepší výsledek zajel v Anglii – šesté místo,ale s Peugeotem 206 WRC. Zkrátka anabáze s Hyundaiem nebyla pro Loixe to pravé ořechové.
Hyundai Accent WRC, Rally Monte Carlo 2003
Pro rok 2004 si vybral Peugeot 307 WRC. Absolvoval s tímto vozem absolvoval pět podniků MS. Ve Španělsku a ve Švédsku zastávkovala technika, ale zbývající tři podniky dojel v TOP 7. Celkově skončil desátý.
V roce 2005 se věnoval závodění na domácí půdě, jelikož spojení Loix a Marlboro skončilo. Startoval s různými auty. Třeba Peugeot 206 WRC, Citroen Saxo Kit Car, Citroen C2 S1600. Pokud statistiky hovoří dobře, tak se stal mistrem Belgie. Od tohoto roku mu dělá spolujezdce Robin Buysmans.
Peugeot 206 WRC, Rally Ypres, 2006
Rok 2006 byl obdobný, Fredy zkusil i okruhy v Belgii, ale jen pro zábavu. Na nějaké soutěži jel s Fordem Fiestou S1600 jako předjezdec. V Belgii jezdil i VW Polo S2000 v týmu Rene Georgese. V témže roce se podíval i na Rally Paříž Dakar. Jak úspěšně se mi nepodařilo zjistit.
VW POLO S2000, 2006
V roce 2007 se opět našel silný partner pro závodění koncern Vergokan. Startoval v první polovině sezóny v Belgii s VW Polo,ale poruchovost vozu jej dohnala ke změně vozu. Druhou polovinu už jel s Grande Puntem S2000. Startoval i v IRC. Startoval na Rally du Valais (4.) a San Remo (11.). Jel i ve Zlíně, ale potkal pravým kolem sloupek od plotu a odstoupil z vedoucí pozice. Na Madeiře se mu rozpad diferenciál a ještě s VW POLO na Ypres motor.
Barum Rally Zlín 2007, Loix - Buysmans, Fiat Grande Punto S2000
Rok 2008 má v plánu s Peugeotem 207 S2000 IRC a domácí Belgický šampionát. Ten rozjel perfektně, kdy v Ardenách vyhrál. V IRC osmý v Turecku, v Portugalsku odstoupil, vyhrál Ypres, v Rusku čtvrtý, na Madeiře šestý. Ve Zlíně se mu vloni velmi dařilo.Do RZ 11 vedl o čtyři vteřiny před Ojedou. V RZ 12 trefil předním kolem sloupek plotu a bylo po nadějích. Jeda měl defekt a tak vyhrál do té doby 30 sekund zpět Vouilloz.
FOTO: www.freddyloix.com a rallyzone.cz/Tomáš Urban
Freddy Loix
Dnes po technických problémech představujeme belgického závodníka Freddy Loixe.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Sebastian to s usmířením nedomyslel? Policie musí ctít zákon!
-
Dwayne Johnson: Dcery The Rocka si ukradly show pro sebe!
-
Princezna Kate v ohrožení? Policie zatím nikoho nemá! Vyšetřování běží dál
-
Halinu Pawlowskou zradilo zdraví: Jaká je prognóza na následující měsíce?
-
Jiří Langmajer čekal v Himalájích na zázrak! Myslel, že už nezvládne jít dál
-
Vsetín: galerie Kuby Machálka
-
PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek
-
CER v galerii Jakuba Machálka