Pojďme se podívat na jeho kariéru. Ta se začala podle jeho stránek odvíjet v roce 2001, tedy v sedmnácti letech. Tomáš jezdí doma Ford Puma Cup – dvě vítězství a Formule Ford Cup v Německu. Vše s podporou Antonína Charouze. V dalším roce má dvě možnosti, buď jezdit v týmu Jaroslava Kosteleckého s Formulí 3 v Rakousku a nebo jezdit ADAC BMW Formel Cup v Německu.
Volba padla na druhou variantu, ale po polovině sezóny s Kostka na dalším pokračování v Německu z nespecifikovaných důvodů nedohodl. Ve druhé polovině využil nabídky Kosteleckého týmu ke startům v Rakousku s Dallarou F3. Závodní premiéru měl na Hockenheimu v říjnu toho roku. Velmi se mu dařilo a skončil druhý.
V roce 2003 jezdí Tomáš v Německu Formuli 3 ve stáji KFR Team F3 Jaroslava Kosteleckého. Nářadím je Dallara 302 Opel-Spiess Konkurence je naprosto obrovská, auta velmi vyrovnaná. Výsledky nejsou nic moc, ale musíme připomenout jeho relativně nízký věk, oproti ostatním. Celkově je po osmi dvojzávodech na osmém místě. Což v tamní obrovské konkurenci není špatný výsledek.
Rok 2004 jede jen první dvojzávod německé F3, dojel ho dvakrát na druhém místě. V témže roce přestupuje do World Series by Nissan. Získává zde jeden bod. V obrovské konkurenci. Vítězem tohoto roku se stal Heikki Kovalainen. Tomáš přechází do SUPERFUND EURO 3000. Jede opět o formule s šasi Lola a motorem Zytec 3000. Jel jen závod v Brně a skončil šestnáctý a jedenáctý. V tomto roce startuje se spolujezdcem Janem Krečmanem na Barum rally Zlín s Mitsubishi Lancer EVO VI. Tato epizoda skončila technickým problémem v polovině sobotní etapy.
Rok 2005 jede kompletně World Series by Renault 3,5. Je to stejná série jako Nissan, akorát změnili dodavatele motorů. Kostka jede tzv. střídavě oblačno, občas jasno. Některé závody i ne vlastní vinou nedojíždí. Celkově je po devíti dvojzávodech 23. Ze 13. startů, sedm výpadků. Nejlepší umístění je páté místo ve třetím závodě ve Valencii. Pro představu v této sezóně bodovalo 28 jezdců. V této sezóně tohoto poháru se stal mistrem Robert Kubica.
Tomáš Kostka, WS Renault 3,5
Rok 2006 opět jede World Series by Renault 3,5. Odjel šest závodů. Nejlépe vybojoval dvě osmá místa z Monaka a SPA. Vinou stálých technických problémů s vozem ukončil po neúspěšném devátém závodě spolupráci s italským týmem Draco Racing.
Opět startuje na Barum Rally s Janem Krečmanem na místě spolujezdce s Mitsubishi Lancer EVO VIII. Celkově je z toho výborné jedenácté místo absolutně a osmé ve třídě N4. Rovněž ještě jezdí F3000, vyhrává závod v Istanbulu. Jede také jeden závod za Českou Republiku v A1 GP, končí 17. V témže roce vyhrává s Mercedesem CLK DTM jeden závod MMČR. Celou sezónu působí jako testovací jezdec A1GP.
V roce 2007 startuje s Audi A4 DTM v mistrovství České republiky na okruzích. Celkově mu patří 13. místo. Dále jede s Ferrari 550 Maranello v třídě GT1 vytrvalostní závod 24h Le Mans. Zde se mu podařil skvělý výsledek, když byl ve třídě GT1 osmý a absolutně jedenáctý.
Kostka, Vasiliev, Pergl, Convers MenX Racing, Ferarro 550 Maranello, 24h Le Mans 2007
Opět startuje na Barum Rally Zlín Rally, spolujezdcem zůstává Jan Krečman a nářadím je Mistsubishi Lancer EVO IX.
Tomáš Kostka - Jan Krečman, Barum Rally 2007
Bohužel v sobotu v RZ7 odstupuje pro poruchu diferenciálu. V neděli jede v rámci superrally a končí v RZ 13 na poruchu motoru. Na podzim vyhrávají epilog v Brně, čtvrtí s Janem Krečmanem jsou s Fiatem Grande Punto Abarth S2000 na Pražském rallysprintu.
Tomáš Kostka - Jan Krečman, Praha 2007
Letošní sezónu nastupuje v Mistrovství České republiky na okruzích, s Audi A4 DTM týmu Bohemia Racing Team (BRT). Letos budu vyhlašovány tři kategorie Mistr republiky ve sprintu, MR ve vytrvalostním závodě, a celkový Mistr republiky. Team BRT má dva vozy Audi a je podporování továrnou Audi. Kostka jednou vyhrál oba závody - sprint i vytrvalostní. Celkově z toho je titul mistra republiky v Divizi 4 nad 3500 cm3. V týmu jezdí Milan Maděryč, Thed Björk a Josef Král. Spolu s Maděryčem jsou první i ve vytrvalostních závodech MMČR
Tomáš Kostka, Audi A4 DTM R12, Bohemia Racing Team
Letos opět uvidíme na startu Barum Rally posádku Tomáš Kostka - Jan Krečman , patří jim startovní číslo 29. Pojedou s Puntem S2000 Italské stáje.
Foto: www.tomas-kostka.com
Rallyzone.cz /Tomáš Urban