Dvojice Freddy Loix a Nicolas Vouilloz si na trati nedarovala ani sekundu a jejich souboj byl největší ozdobou první etapy letošní barumky. Z lepší výchozí pozice bude do zítřejšího dne vstupovat belgický pilot, jeho náskok ale činí pouhé čtyři sekundy.
Už na úvodní dnešní zkoušce soutěž opustil favorizovaný Roman Kresta, jehož peugeot na rychlostní vložce Pindula skončil mimo trať a jeho poškození neumožňovalo v soutěži pokračovat. Souboj o výhru se tedy zúžil na dvojici špičkových účastníků seriálu IRC Freddyho Loixe a Nicolase Vouilloze. Vouilloz měl po páteční speciálce menší náskok, se kterým se mu dařilo hospodařit až do šesté rychlostní zkoušky. Ve druhém průjezdu Pindulou však „zatáhl“ bývalý tovární jezdec Mitsubishi a díky výhře o devět sekund převzal otěže. Náskok se mu podařilo navýšit na Zádveřicích i Semetíně, pouze průjezd dlouhým Trojákem vyšel lépe jeho francouzskému rivalovi, který tím snížil odstup na rovné čtyři sekundy.
Kontakt s vedoucí dvojicí si po celý den držel vedoucí muž mistrovství Polska Bryan Bouffier, kvůli neuvěřitelné chybě jeho spolujezdce Xaviera Panseriho však na konto francouzského jezdce přibyla minutová penalizace za předčasný příjezd do časové kontroly. Francouzskému mladíkovi se tím výrazně přiblížil Španěl Enrique García Ojeda, jenž si po celý den s přehledem hlídal „východní blok“, tvořený českým reprezentantem Pavlem Valouškem a maďarským multišampionem Jánosem Tóthem. Smůlu měl v závěru dne Ital Luca Rossetti s dalším peugeotem, kterého na Trojáku přibrzdil defekt pneumatiky. Více než tříminutová ztráta bohužel znamenala nemilosrdný pád ze třetí příčky až na osmou pozici.
Závěrečnou zkoušku poznamenala havárie soutěžního vozu Mitsubishi Lancer EVO IX posádky Michal Fiala – Tomáš Heidenreich, po níž byla vložka zastavena a závodníkům, kteří ji neodjeli, byl přidělen náhradní čas. O náročnosti soutěže svědčí i fakt, že z 97 posádek, které sjely v pátek ze startovní rampy před Velkým kinem, bude v neděli pokračovat v závodě jen 64 vozů.
Výsledky po první etapě Barum rally Zlín (po deváté rychlostní zkoušce):
1. Loix – Buymans (B, Peugeot 207 S2000) 1:25:16,2
2. Vouilloz – Klinger (F, Peugeot 207 S2000) + 4,0 s
3. Bouffier – Panseri (F, Peugeot 207 S2000) + 1:39,8 min
4. García-Ojeda – Barrabes (E, Peugeot 207 S2000) + 1:46,6 min
5. Valoušek – Hrůza (CZ, Peugeot 207 S2000) + 2:07,4 min
6. Tóth – Tagai (H, Peugeot 207 S2000) + 2:20,1 min
7. Travaglia – Granai (I, Fiat Grande Punto S2000) + 2:29,8 min
8. Rossetti – Chiarcossi (I, Peugeot 207 S2000) + 3:31,7 min
9. Solowow – Baran (PL, Peugeot 207 S2000) + 3:34,1 min
10. Casier – Miclotte (B, VW Polo S2000) + 3:54,1 min