Novozélandská rallye, která se jede letos již po devětatřicáté, má svou základnu stejně jako dva předchozí ročníky v oblasti Waikato, s centrem jižně od města Hamilton.
Uprotinožců se česká posádka se svým mitsubishi pokusí zmírnit zklamání z nedávného odstoupení při nadějně rozjeté Německé rallye. „Je to příjemné v tom, že nemáme měsíc volno, abychom litovali toho, co se stalo. Lepší je ihned odjet na další závod, a soustředit se na výkon,“ potvrzuje Martin Prokop.
Do místa konání zámořské soutěže se Martin Prokop s Janem Tománkem vydali, oproti jiným závodům, se značným časovým předstihem. „Letěli jsme ve středu, v podstatě 6 dní před závodem. Dva dny z toho je cesta, dva dny pak připadne na aklimatizaci. Závod je to docela extrémní i z pohledu logistiky. Auto odjelo kontejnerem již dva měsíce předem. Příprava samotná před závodem pak začala ještě o měsíc dříve. Nový Zéland patří spolu s Argentinou a Mexikem k těm nejnáročnějším štacím během roku,“ míní Martin.
Tato zámořská soutěž je, jak přiznal před odletem, pro jihlavského jezdce velkou neznámou. „Nevíme přesně, co nás na druhé polokouli čeká. Půjde o další teamovou premiéru, stejně jako letos v Argentině. Na Zéland jsem se na trénink nebo ani jako divák zatím nedostal. Vloni jsme to zvažovali, ale nakonec jsme od této myšlenky upustili. Teď mě to zpětně trochu mrzí. O to víc musíme být soustředěnější a připravenější při tréninku.“
„Závod je to hodně výjimečný a zajímavý. Většina informací, které máme k dispozici, směřuje k tomu, že bude podobný Finsku. Co se rychlosti na vložkách týká, tak povrch bude určitě nevyzpytatelný. Je hodně tvrdý s minimální přilnavostí, tím pádem se těžce odhaduje maximum auta. Mně osobně rychlejší tratě svědčí, ale bez předešlých zkušeností to není nic jednoduchého. Finsko, kde jsme letos vyhráli, jsme se naučili jezdit až po čtyřech letech,“ říká pilot jediné české posádky ve startovním poli a upozorňuje i na počasí, které na posádky čeká. „Na Zélandu panuje lehce jarní počasí. Podle zpráv nás čeká kolem 14 stupňů a deštivo. Je to trochu zvláštní, ale na druhou stranu i příjemné, tím že to nebude takový teplotní extrém jako při závodech na jihu Evropy.“
Po čtyřech odjetých závodech z celkových šesti započítaných do hodnocení šampionátu produkčních vozů, patří české dvojici prozatímní jedenácté místo za sedmibodový zisk. Na Novém Zélandu chce český team svou bodovou sbírku rozšířit a posunout se pořadím výše, blíže ke svým předsezónním očekáváním. „V obou šampionátech jsme již ztratili šanci na to být mistry, ale nyní chceme dokázat, že patříme mezi špičku. Nicméně když člověk cestuje takovou dálku, měl by zvažovat i míru podstoupeného risku,“ uzavírá pilot Jipocar Racing Teamu.
Od pátku do neděle prověří posádky ve třech soutěžních dnech celkem šestnáct měřených úseků o souhrnné délce více než 350 kilometrů. Ještě před tím pak nabídne první srovnání časů čtvrteční shakedown.
Průběžné pořadí šampionátu PWRC:
1. Andreas Aigner (AUT) 30 bodů
2. Juho Hanninen (FIN) 22 bodů
3. Jari Ketomaa (FIN) 20 bodů
11.Martin Prokop (CZE) 7 bodů
tisková zpráva: martinprokop.com
Premiéra Martina Prokopa na Novém Zélandu
Vůbec poprvé se Jipocar Racing Team vydal za závody Mistrovství světa v rallye na Nový Zéland. Na místních šotolinových tratích se český team představí se svým produkčním mitsubishi, do kterého se vrací po kratší odmlce vyplněné starty mezi juniory.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Banán přilepený lepící páskou se prodal. Za částku, které se jen těžko věří
-
Eva Pavlová se stala terčem nespokojených občanů. Jak to nesla?
-
Bývalka Bena Afflecka učinila v otázce Jennifer Lopez zásadní rozhodnutí!
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Vsetín: galerie Kuby Machálka
-
PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek
-
CER v galerii Jakuba Machálka