Horké léto Sherlog Racingu

barum rally zlín | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

I když teploty v našich zeměpisných šířkách během tohoto léta nevystoupaly nějak extrémně vysoko, Sherlog Racing Team se rozhodně nenudil a mnohdy mu bylo velmi horko.

Srpnový maratón třech soutěží v krátkém časovém sledu odstartovala oblíbená Cebia Rally v Pelhřimově a přes zmoklé Prachatice pokračoval až k slavné Barum Rally Zlín. Pojďme ale postupně a pěkně od začátku.

Na start pelhřimovského rallysprintu se postavil téměř kompletní Sherlog Racing Team. Jedničkou týmu byl opět Josef Semerád startující po boku Romana Niemetze s vozem deváté evoluce se třemi diamanty ve znaku, a jak se již stalo tradicí, tak jej se stejnou technikou doplňoval syn Martin s Bohoušem Ceplechou. S dvoukolkami v barvách Sherlogu se na start postavila manželská dvojice Mandíků s mladoboleslavským „ropákem“ Fábia RS. K Vláďovi Mandíkovi juniorovi, který zůstal osamocený v poháru mládeže, si do Pola sedl ostřílený Rudolf Kouřil. Jarda Hejzlar startující se Škodou Felicia KIT vedle sebe posadil spolujezdce-novináře Petra Eliáše.

Pelhřimovské rychlostní zkoušky jsou jezdci i diváky velmi oblíbené a nabízejí mnoho atraktivních míst. Tím nejatraktivnějším a nejfotogeničtějším diváckým místem je bezesporu skok na třetí rychlostní zkoušce u kamenolomu. Ten se nakonec stal osudným nejzkušenějšímu jezdci Sherlog Racingu Josefu Semerádovi, který ač upozorňoval na záludnosti tohoto místa celý svůj tým a zdůrazňoval nebezpečí dlouhého skoku, sám svých rad nedbal a dolétl na značku představující nejdelší skok soutěže. Diváci a fotografové kvalitu a dálku skoku ocenili bouřlivým potleskem, ale stejné nadšení nesdílela převodovka Lanceru EVO IX, která pravděpodobně následkem orlího letu přestala správně fungovat. Druhý ze Semerádů Martin na stejném místě předvedl, že jablko nepadlo daleko od stromu, a poslal svůj Lancer podobně vysoko a daleko jako starší Josef. Na voze to ale nezanechalo následky a Martin s Bohoušem mohli v rallysprintu pokračovat dál.

Volba mokrých pneumatik na jistotu v souvislosti s hrozícím deštěm se pro první sekci rychlostních zkoušek ukázala jako chybnou, ale i přesto se Martin s Bohoušem pěkně svezli a v Pelhřimově posbírali další cenné zkušenosti s ovládáním silného produkčního vozu. Výsledkem bylo slušné 13. místo absolutně. Čtvrté místo ve skupině A5 získali Hejzlar s Eliášem, kdy se během soutěže drželi na dostřel pódiovému umístění. Drobné zaváhání v jednom z vracáků a následná nutná pomoc diváků při návratu na trať ale znamenala časovou ztrátu, která posádku vrátila zpět pevně na čtvrté místo ve třídě. Posádka tímto děkuje divákům, kteří obětavě proběhli kopřivové pole a vystrčili bezvládného KITa zpět na asfalt. Ve stejném místě chyboval i junior Vláďa Mandík, ale tomu k pomoci udržet vůz na trati stačil jen kontakt s balíkem slámy. Duo Mandík-Mandíková se mohlo v cíli radovat ze třetího místa mezi dieselovými vozy.

„Jsem rád, že jsme najeli další ostré kilometry s myšákem a kromě jedné menší krize jsme během soutěže neměli závažnější problém. Volba mokrých pneumatik na dopoledne nebyla úplně správná, ale zase jsme se pěkně sklouzli a užili si pěkných smyků,“ komentoval svůj výkon v Pelhřimově Martin Semerád.

Jen čtrnáct dní dělilo celý tým od dalšího startu, kterým se staly Rally Prachatice. Již od seznamovacích jízd padaly na rychlostní zkoušky provazy vody a ty ještě zesílily během soutěže samotné. Průběh prachatické rally měl pro téměř celý Sherlog Racing Team velmi rychlý průběh, kdy Josef Semerád odstoupil v cíli první rychlostní zkoušky pro poruchu převodovky, junior Martin otočil svoje Mitsubishi přes střechu nedaleko cíle 1. RZ a Vladimír Mandík jun. rovněž odstoupil v úvodu soutěže pro technickou závadu na jeho VW Polo. Osamoceným rytířem nesoucí vlajkou Sherlog Racingu se tak stal Jarda Hezlar s Josefem Králem, kteří svojí Škodu Felicia KITcar ověnčili ziskem třetího místa ve skupině A5.

To už jsme se ale dostali k slavné Barum Rally Zlín, kde tentokrát pod hlavičkou týmu PK Oil startovali Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou. Posádka si start na Barum Rally zvolila záměrně, protože celý tento rok je ve znamení sbírání zkušeností a ty se nejlépe sbírají během ostré soutěže. Populární Barumka patří k těm nejnáročnějším soutěžím v našem regionu, a proto si Martin dal za cíl se seznámit s tratí tak obtížné soutěže a ověřit si, že dovede jet rychle na zcela neznámé trati a důvěřuje vlastnímu rozpisu. Sám Martin k účasti na Barum Rally Zlín říká: „Po vyloženě nepovedených Prachaticích jsme v start na Barumce ani nedoufali. Proto bych chtěl předem poděkovat všem těm, kteří mi dopomohli k této skvělé příležitosti, především pak svém tátovi. Barumka je vždy vrcholem české soutěžácké sezony a jsem moc rád, že jsem si mohl vychutnat tu neuvěřitelnou atmosféru, kterou tato soutěž má. Neskutečné množství diváků bylo již na páteční superspeciálce a ne jinak tomu bylo i během celé soutěže. Během seznamovacích jízd mě doslova zaskočila náročnost soutěže. Říkal jsem si, že soutěž bude podobná jako Kopná, ale na 3 dny. To však byla veliká mýlka. Už při tréninku jsem si říkal, že na těchto tratích se snad opravdu závodit nedá. Rychlé úseky v lesích po úzkých rozbitých cestách na mě byly zkrátka moc. Přijeli jsme sice s tím že chceme v poklidu soutěž dokončit, ale úplně výletním tempem jsme určitě jet nechtěli."

Do soutěže nastupovala tedy posádka startující v barvách PK Oilu se zdravým odhodláním, ale současně s respektem. Desetitisíce diváků, kteří obklopili trať rychlostní první zkoušky ve Zlíně s napětím očekávali, jako show jim předvedou jejich oblíbení jezdci. Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou nezůstali nic dlužní pověsti velmi atraktivně jedoucí posádky a nadšené zlínské publikum jim za jejich rozevláté průjezdy mohutně aplaudovalo. „Páteční superspeciálka byla spíše o tom, jak neurazit kolo, než o tom nějak se honit za časem, proto jsem to pojal spíše jako šanci alespoň trochu pobavit obrovskou masu přihlížejících diváků na proslulém autobusáku. Sobotní etapa byla jistě tím nejtěžším, co jsem doposud měl možnost jet. Jeli jsme si v klidu na jistotu to svoje, a nebýt dvou mých chyb, které nás stály zhruba jednu a tři čtvrtě minuty, nestyděli bychom se ani za naše průběžné umístění po první "rundě". Od táty, který vše sledoval z dovolené u moře, jsme se dozvěděli i o docela pěkném 25. absolutním čase na první, ranní Pindule.

Sobota pro nás však skončila hned při druhém průjezdu Pindulou, kde nás v místech havárie Romana Kresty zradila hřídelka vedoucí z převodovky do mezinápravy. Díky perfektní a obětavé práci mechaniků se závadu podařilo do rána opravit, za což jim chci moc poděkovat. My jsme mohli nastoupit do nedělní etapy v rámci super rally. Tratě druhé etapy jsme už opravdu pouze "projeli" a polykali kilometry na těžkých zlínských tratích. V cíli jsme pak byli potěšeni hlavně etapovým pořadím, kde jsme skončili 23. a najeli jsme 20 vteřin i na našeho soupeře a kamaráda Martina Bujáčka, se kterým jsme začínali v Poháru mládeže. Barum Rally pro nás byla obrovskou zkušeností, neboť jsme ji jeli oba poprvé, a i Bohouš byl její náročností překvapen stejně jako já," komentoval průběh Barum Rally Martin Semerád.

Musím moc a moc poděkovat celému týmu Charouz Racing System za perfektní servis a skvěle připravené auto. Stejně tak i Bohoušovi a všem našim partnerům a především pak firmě PK OIL, díky které jsme se mohli svézt na této rally.

V neděli odpoledne tedy červeno modro bílé Mitsubishi Lancer EVO IX projelo přes cílovou rampu Barum Rally Zlín, která byla mimo jiné zařazena do prestižní serie IRC. Dosahované časy v první i druhé etapě jsou velmi dobrým měřítkem stálého růstu mladého Martina Semeráda, kterého příští týden čeká start na podniku domácího rallysprintového mistrovství Agropa Rally Pačejov.

tisková zpráva: Sherlog Racing
text: Petr Eliáš

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy