Zde je čekalo devět rychlostních zkoušek a klasické podzimní počasí, déšť bláto a zima. Na suchu se Pavlovi dařilo v Lužických horách, ale na mokru je to horší. Pavel s na mokru stále učí. „Fabie je pekelně těžká na předek. Jak se začne sunout ven ze zatáčky,je zle. Zatím jsme se nedopracovali k
tomu, aby to bylo bláto zaznamenáno během prvního průjezdu. O to pak musím je opatrněji.
Která zkouška byla nejvíce blátivá? „Nejvíc bylo vytaháno na Tvrdíkově.Tam ale zase bylo dobré, že rychlostní zkouška byla celkem přehledná a z dálky bylo bláto vidět. Když člověk jede na konci startovního pole,tak se s tím blátem musí počítat výjezdu prakticky pořád.“ říká Pavel a dodává jak se s Čendou jede: „Když už na start zkoušky trefíme, tak je to v pohodě. Čenda čte výborně. Musela nastat jen úprava sedačky a to tak že vyfasovala pod zadeček polštářek. Když z auta už viděla ven, tak i diktát byl o to lepší, je to docela sranda,“.
Ještě se vrátím ke startovnímu pořadí. Pavel s Čendou měli nízké startovní číslo, ale startovní pořadí určuje pořadatel. Bylo to nachystáno tak, že se v servise Pavel s Jakubem nesetkají, tudíž dva mechanici budou mít na oba dostatek času. Jak to vypadalo v servisu, když jste přijeli oba téměř ve stejný čas? „ Podle startovního pořadí jsme měli jet pět minut před Jakubem. Nám se ale nepovedl přejezd na druhou zkoušku a tak jsme jeli hned za Jakubem. V servise tak nastával mazec, a oba kluci toho najednou měli hodně, už už to vypadalo, že Jakub v první tankovací zóně ani nedostane benzín. Všechno ale kluci mechanici zvládli na výbornou a patří jim veliký dík,“.
Závodit se tak začalo na druhé rychlostní zkoušce. Pavel začal opatrně, v podstatě se na mokru učil. Počasí bylo natolik proměnlivé, že bylo těžké se s kýmkoliv srovnávat. Po prvním servisu byli ve třídě druzí, za Octavií bratří Bočků, která je ale technicky úplně někde jinde. Třetí byl minutu zpět Kulhan s Fabií.
Druhá sekce byla o něco lepší. Pavel si začal na mokro stále více zvykat a bylo to vidět i na časech. Boček nasadil druhou kosmickou rychlost a Kulhan měl technické problémy, takže nebylo koho honit a tak se jelo hlavně na pěkné svezení a učení se s autem.
Ve třetí sekci už bylo vidět, že Pavel notně zrychlil oproti ránu, když ke konci soutěže byli na zkouškách i o 12 vteřin rychlejší oproti prvnímu průjezdu. Celkově patřilo v cíli Pavlovi a Lence třicátédeváté místo absolutně a druhé ve třídě D9.
Tohle všechno se povedlo bez jediného škrábance a jakékoliv poruchy na autě. Jaká byla celkově rally, to nám řekne přímo Pavel: „Soutěž byla pěkná se vším všudy. Mám z dojetí mne i Jakuba velkou radost, jelikož se nám oběma podařilo dojet. Bez poruchy na autech. Když se takhle daří, tak se líbí všude,“
Nemůžu se ještě nevrátit k tomu, že se tato soutěž chce dostat mezi „velké“ podniky, co na to říká Pavel: „ Tratěmi a organizací na to zdejší pořadatelé mají, ale to není to nejdůležitější. Pořadatelé to určitě dobře vědí a s orgány, které toto vše zaštiťují jsou velmi náročné a hlavní,“
Obě posádky Královehradeckého rally klubu odjížděly ze Šternberka velmi spokojené. Nyní je čeká poslední soutěž sezóny, náročný rallysprint ve Vsetíně. Nedalo mi to a trochu jsem si do Pavla rýpnul, zda už shání gumy na sníh. „Se zimou na Vsetíně dej pokoj. Může být maximálně hodně mokro. Na víc obutí nemáme. Jelikož jedeme velké brzdy, tam nic jiného nedám a předělat to bleskově na menší, je nad naše kapacity. To by muselo nasněžit půl metru sněhu týden předem. Každopádně jsme přihlášeni zase oba, takže pokud nás vezmou, tak se oba těšíme na tradičně pěkné tratě a pěkně se svezeme, „
Posádku podporují firmy FILTR ZEOS s.r.o., MONTS s.r.o.; KOVOLAK PROFI s.r.o. a Autoopravna ZÁKOUTSKÝ. Velkoobchod elektro VITAMIN - velkoobchod elektro. Mediální podporu zajišťuje internetový portál RALLYZONE.CZ.