Dnes bylo na programu v Japonsku celkem devět rychlostních zkoušek. Hned ta první z nich, jedenadvacátá, přinesla poměrně zajímavé pořadí. Vítězem se stal na novém Subaru P. Solberg. Toho následoval Hirvonen, ale se ztrátou pouhých 0,8 sekundy za ním do cíle dorazil P.-D. Andersson, čímž se na domácích tratích pro tým ukázal ve velmi dobrém světle. Oba tovární Citroeny odsadily v pořadí Loeb – Sordo pátou a šestou příčku.
RZ 22 již plně patřila továrním Fordům. 13,57 Km dlouhý test zvládl v nejlepším času Hirvonen, těsně následovaný Latvalou. Dalším potvrzením velmi dobré formy obou vozů Suzuki byla čtvrté a pátá příčka pro Anderssona a Gardemeistra těsně za P. Solbergem. Na Loeba vyzbylo až sedmé místo.
Následující RZ padla do klína Latvalovi. Ten ujel druhému v pořadí Anderssonovi o více než 12 vteřin. Hirvonen dojel třetí, Loeb až osmý. Co bylo příčinou? „Na trati nás potkal poměrně silný déšť, ke konci nám auto skoro vůbec nedrželo ve stopě,“ uvedl budoucí mistr světa.
Relativně malé odstupy přinesla RZ 24, když se první trojice vlezla do jedné sekundy. Byla to totiž pouze divácká, 2,3 Km dlouhá zkouška. Nejrychlejší byl opět Latvala, druhý byl už Hirvonen, dále P. Solberg a Atkinson, který se snažil nenápadně ukrajovat z Loebova náskoku. Ten si však svoji pozici hájil a na páté příčce ztratil jen minimum času.
Druhá divácká zkouška, RZ 25, byla ještě kratší. Přinesla sice velmi zajímavé pořadí (v první desítce bylo šest vozů skupiny N4, Aji Kim na Lanceru evo VIII tuto zkoušku dokonce vyhrál), ale pořadím prakticky nezamíchala.
RZ 26 byla taky jedna z těch kratších, měřila 3,5 Km. Opět posádky trápila hluboká vyjetá stopa a silný déšť. Pořadí na této RZ: Hirvonen, P. Solberg, Latvala, Andersson, Loeb na deváté příčce.
Na RZ 27 si svoje vedení pojistil Hirvonen. Dalšího velmi krásného výsledku dosáhl Andersson na druhé příčce. Třetí dojel P. Solberg, kterému však toto postupné stahování časové ztráty moc nepomohlo na jeho celkové osmé příčce.
Předposlední RZ dokonce vyhrál šestnáct sekund před Anderssonem. Třetí dojel Sordo, Hirvonen pátý a Loeb šestý.
Poslední 2,3 Km dlouhá RZ 29 už na celkovém pořadí moc neměnila. Vyhrál ji opět P. Solberg, za ním dojel Sordo a Latvala.
Díky tomu, že Loeb udržel svoji třetí pozici, odváží si z Japonska celkově pátý titul mistra světa. V závěrečném waleském klání jej už Hirvonen nemůže předběhnout.
Výsledky japonské rally:
1. Mikko Hirvonen Ford 3h25:03.0
2. Jari-Matti Latvala Ford + 31.1
3. Sebastien Loeb Citroen + 2:30.6
4. Chris Atkinson Subaru + 3:42.4
5. Per-Gunnar Andersson Suzuki + 5:12.9
6. Toni Gardemeister Suzuki + 6:09.4
7. Matthew Wilson Ford + 7:05.3
8. Petter Solberg Subaru + 13:19.9
9. Federico Villagra Ford + 15:40.8
10. Dani Sordo Citroen + 17:08.5