Sláva Ducháček - synonymum spolehlivosti

Ducháček, Sláva | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

Ve Vsetíně prokázal Sláva Ducháček svou výjimečnou spolehlivost, když i devátý start proměnil v bodovaný výsledek. Šestým místem potvrdil svou příslušnost k elitní desítce sprinterů. Radek Majer se po čtyřech letech dočkal cílové rampy na Valašské půdě.

K závěrečnému podniku MČR v rallysprintech, Wűrth Partr Rally Vsetín, nastoupil Seznam.cz Rally Team, podporovaný partnery APM Automotive a Enterprise Media v tradiční sestavě. Týmové jedničky Slávu Ducháčka s Petrem Dufkem doplňovali Radek Majer a Michal Pohořelý. Obě posádky samozřejmě opět sedlaly vozy Mitsubishi Lancer EVO IX.

Sláva měl při treninku mírné obavy z rychlostních zkoušek, které se mu zdály rychlé, ale v samotné soutěži si nakonec pochvaloval, že mu Valašské tratě doslova sedly. „Ráno jsme obuli matadorky, protože BF Goodrich do takhle chladného počasí jsme neměli, ale ani tato volba nebyla nic moc,“ říkal v prvním servisu až dvanáctý Sláva.

„Ani kombinace BF Goodrich vpředu a Matador vzadu, se kterou jsme absolvovali druhou sekci, nebyla ideální. Přesto jsme dokázali zajet osmý čas. Do poslední části už jsme vsadili jen na BF Goodrich a jízdu jsme si doslova užívali. Auto fungovalo na jedničku, takže jsme si hodně polepšili. Ještě nikdy jsme nebyli tak blízko umístění na stupních vítězů,“ liboval si Sláva v cíli, kam dorazil spolu s Petrem Dufkem jako sedmá posádka absolutního pořadí a šestá v hodnocení MMČR v rallysprintech. Od pátého místa je dělilo pět vteřin a od stupňů vítězů čtrnáct.

 Na závěr si Sláva již tradičně povzdechl nad dlouhými přejezdy. Zvláště ten na zrušenou Kunčickou rychlostní zkoušku by jistě nejen on rád vyměnil za přestávku věnovanou obědu, než bezúčelnému cestování padesát kilometrů tam a zase zpátky.

Závodící týmový manažer Radek Majer s Michalem Pohořelým o svém výsledku rozhodli již na úvodní rychlostní zkoušce. K výletu mimo trať si vybrali nejužší místo u přehrady Bystřička. Minutové otáčení na minimálním prostoru bylo plné adrenalinu, protože se každou chvíli mohl přiřítit rozjetý Jaroslav Melichárek. Vše nakonec dopadlo dobře, ale Radek s Michalem se již po celou soutěž nedokázali dostat do tempa. Přesto měli v cíli dost velký důvod k radosti. Poprvé za čtyři roky spolu dokázali dotáhnout soutěž na Valašsku až do cíle.

„Dva týdny před Vsetínem jsme měli v Milovicích velké testování. Auta dostala zabrat, ale na poslední mistrovskou soutěž byla připravena opět dobře a vydržela. Tratě byly typicky valašské, ale tentokrát mi to moc nesedlo a chyba u přehrady to jen potvrdila. Ani na třetí pokus se nám nepodařilo zazávodit si na Kunčické erzetě a jediným pozitivem tak pro nás je, že jsme se na Valašsku s Michalem konečně dočkali cíle,“ zhodnotil Radek Majer soutěž z pohledu jezdce a připojil názor šéfa týmu: „Obě auta máme v cíli a nepoškozená. Sláva dosáhl dobrého výsledku jak v soutěži, tak v celé sezoně, kde skončil osmý se stejným bodovým ziskem, jako Igor Drotár se Škodou Octavia WRC. Pozitivně dopadla i jednání o fungování týmu pro příští rok, takže jsem spokojen. Teď jen čekáme na vydání oficiálního kalendáře, abychom mohli dokončit rozpočet. Pokračujeme i v hledání partnerů a jezdců pro nadcházející sezonu. S tou letošní se rozloučíme při Setkání mistrů v Sosnové, kde bude závodit Sláva a pak nás čeká ještě Praha.“

Minulý týden si oba úspěšné vozy Mitsubishi Lancer EVO IX také mohli prohlédnout návštěvníci velkých nákupních center v Brně a nyní již procházejí pravidelnou přípravou v dílnách Seznam.cz Rally Teamu.

 

tisková zpráva: Seznam.cz Rally Team

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy