Na Dakar bez GPS, jen s poznámkami

Rally Dakar | foto: Jindra, Jaroslav

Když každý večer uléhají závodní piloti v bivaku k odpočinku, práce pro jejich spolujezdce teprve začíná. V takzvaném „roadbooku“ je každý večer uveden hrubý nástin trasy do cíle příštího dne. Na startu příštíetapy již musí mít každá posádka perfektně připraven svůj vlastní rozpis tratě, a to je právě práce spolujezdců. Tentokrát se však nebudou počítat žádné zkušenosti – na startu nového Dakaru v Jižní Americe budou mít všechny posádky rovné šance.

 

 

 

 

S touto tratí se budou muset vypořádat všichni účastníci, kteří chtějí dojet do cíle


Pořadatelé do „roadbooku“ zaznamenali zkratky, významná orientační místa, mosty stejně tak jako  údaje o vzdálenostech a další věci, které by měli při navigaci pomoci. „Značím si obzvláště důležité informace jako je například změny směru nebo průjezdní body různými barvami. K tomu se ještě připočítají změny tratě provedené na poslední chvíli, které si také musíme zaznačit,“ prozradil nám něco málo o své práci Dirk von Zitzewitz, který bude při nadcházejí soutěži sedět po boku Giniele de Villierse v jednom z továrních Touaregů 2.

 

A takto se na Dakaru s navigací vypořádávají motorkáři


Rozpis tratě nabývá u jezdců „Hi-Tech týmů“ zvláštního významu. Zatímco jsme si zvykly na družicemi řízené maličké obrazovečky, které nám v sériových vozech ukazují cestu, někdy doprovázenou i slovním komentářem, na dálkových soutěžích jako je třeba Rallye Dakar jsou podobné vymoženosti přísně zakázané. Ještě před tím než se spolujezdci odeberou do stanu nebo hotelového pokoje k zaslouženému odpočinku, musí strávit nějaký čas nad sepisováním poznámek, které musí být provedeny skutečně precizně, protože na nich závisí výsledky posádky. Tyto slova potvrzuje i Michel Périn, spolujezdec Carlose Sainze: „Můžu si jít lehnout teprve, až vím, že jsem na další den stoprocentně připraven.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy