V úterý proběhl na tatrováckém polygonu den s Loprais týmem. Na programu byly jízdy nejen ostrým závodním vozem, ale i řadou dalších Tater a nechyběla tisková konference.
Loprais tatra tým se včera vydal na cestu do centra rally v Kazani. Rally stratuje 5. září. Nyní ale necháme mluvit posádku ve složení Aleš Loprais - pilot, Milan Holáň - technický ředitel, Jaro Miškolci - navigátor.
Jak probíhá doprava týmu do Kazaně?
Aleš Loprais: Jedeme po ose do Hamburku a lodí do Petersburgu. Odtud už po vlastní ose až do Kazaně. Je to asi 1530 km.
Každý tým nějakým způsobem trénuje. Jak trénujete vy? A.L. U nás je trénink každý závod. Hlavní místo testování a tréninku jsou písky v okolí Senice. Máme taky jeden prostor na Valašsku. Technické věci se testují tady na polygonu v Kopřivnici. Kdysi jsme jezdili testovat i do Tunisu, ale nestabilní politická situace nezaručuje bezpečnost.
Jaké jsou novinky na závodní Tatře?
Milan Holaň: Toto auto vychází z vozu , se kterým jsme jeli Dakar před dvěmi lety. Vůz má nový motor Deutz a nové tlumiče. Disponuje výkonem 950 koní a kroutícím momentem 3500 N.m, což je na limitu. Hlavním novým komponentem je speciální keramická spojka Sachs. Hlavní roura i polonápravy jsou de facto sériové.
Jak trénuje navigátor, nyní je nový.
Aleš Loprais: Jaro do toho sedl a jde mu to se vším všudy. Dokonce si koupil GPS hodinky, takže můžeme si trasu zapsat a říct pak po závodě, kde jsme byli rychlí a kde pomalí.
Jaro Miškolci: Známe se už dlouho. Nějaké testy proběhly v Senici a ukázalo se že to půjde a tak jedeme spolu.
Jaká je vlastně Silk Way Rally?
Aleš Loprais: To v podstatě nikdo neví. Přesná trať bude známa až večer před závodem. Pomocí Google Earth nyní projíždíme možnou trasu a díváme se kde jsou bažiny a tak. Jaroslav Katriňák, který tam kdysi startoval nám říkal, že je velmi důležité vnímat a hlásit vykřičníky v roadbooku. Mlhou to být jak bažiym tak třeba trhliny v zemi, kde se dá zapadnout celým kolem a je po závodě.
Milan Holaň: Hlavně je důležité říct to, že tato rally je pořádána více méně Kamazem, který je tam doma. Na startu tak budou jen auta a kamiony.
Váš tým kdysi už jel vlastně Paříž Peking, takže se trochu ví o čem tato soutěž bude.
Karel Loprais: Důležité je říct, že my když jsme jeli do Pekingu, tak jsme závodili 14 dnů a najeli okolo 16 tis. kilometrů. Kluci pojedou týden. Soutěž se pojede také přes poušť Kysylkum a tam myslím je naše síla.
Kdo je hlavním Vašim konkurentem?
Aleš Loprais: tím že to pořádá Kamaz tak Kamaz. Jak hlavní tým - Čagin, Mardějev tak třeba i juniorka Kamazu a třeba i Kazachstánský týnm v čele s autokrosařem Minikhanovem.Kamazů bude na startu asi deset. Záštitu nad tím má Putin. Dále také Stacey a De Royové.
Co se dá říct k rally, kolik etap soutěž má?
Milan Loprais: Soutěž má osm etap. Uvádíme ostré etapy běz spojovaček.Nejprve jsou dvě na území Ruska - 141 a 231 km. Další tři jsou v Kazachstánu 581,425,514 km a tři v Turkmenistánu - 345, 458,151 km. start je 5.9.2009 cíl 13.9.2009. Celkem najedeme 2846 km rychlostních zkoušek.
Novinky budeme pravidelně přinášet zde na našich stránkách.