Penalizace ve výši 1 hodina byla posádce Kabirov, Mokjejev, Tanin udělena za překročení rychlosti po opuštění bivaku ve Stavropolu. Rychlost je kontrolována komisaři pomocí přístroje GPS po dojezdu etapy při příjezdu do bivaku. Záznam o překročení rychlosti byl natolik evidentní, že jej francouzští pořadatelé nemohli ignorovat. Celý incident je navíc pikantně zakomponován do průběhu 6. etapy, která, jak známo Alešovi nevyšla po drobných technických problémech podle představ. Kabirov do ní nastupoval s náskokem 52 minut, kterým si byl jistý, a tato jistota se umocnila poté, co předjel odstavený Alešův kamion, na němž Milan Holáň prováděl provizorní opravu centrálního dohušťování. S vědomím, že nejbližší soupeř je v pořadí daleko a ještě má technický problém, strávil Kabirov nějaký čas u zapadlého BMW Alexandra Mironěnka a pomáhal mu na pevný podklad. Do cíle už nespěchal jako v jiné dny a dojel v pohodě za hranicí první desítky s pohodlnou ztrátou 16 minut na vítězného Ajrata Mardějeva. Netušil, že přístroje jeho vozu zaznamenaly rychlostní prohřešek z ranního Stavropolu. Je pikantní, že právě oněch 16 minut mu na Aleše zbývalo po udělené penalizaci.
"Přestože je trochu zvláštní, že se nakonec o vítězi soutěže rozhodlo takhle, jsme za vítězství velmi rádi. Strávili jsme šest dnů urputnými souboji na trati, ale ostatní řády je také třeba dodržovat a výsledek je vždy souhrnem celého souboru okolností, do nichž dodržování pravidel patří. Nový vůz, jehož stavba probíhala pod vedením konstruktéra Milana Holáně, ukázal svůj potenciál a víme, jak jej dále rozvíjet. Auto jsme stavěli pečlivě a velmi dlouho a dali do něj nejlepší ze svých poznatků. Vyjelo vlastně nedávno před soutěží a takový úspěch je pro něj tou pravou třešničkou na dortu. Velký dík patří všem za přípravu auta i podporu po dobu akce. Budeme s ním startovat i na Dakaru a i tam pochopitelně chceme uspět proti silnému továrnímu týmu," shrnul Aleš Loprais v návaznosti na to, že mezi soupeře s tovární podporou bude kromě tradičního Kamazu na Dakaru patřit i sestava Veka MAN či Iveco de Rooy.
Aleš Loprais vstoupil do světa maratónských soutěží ještě dříve, než vůbec začal závodit. Po boku svého te Milana realizačně připravoval účast Loprais Teamu i v minulých letech a poprvé si sedl vedle svého strýce Karla jako navigátor v roce 2006, kdy absolvoval ještě Orpi Rally Maroc. Už při své první účasti na Dakaru obsadil 3. místo, které je dosud nejlepším výsledkem českého kamionu na Dakaru v posledních letech. o rk později obsadil ještě 3. místo v Central Europe Rally a v roce 2009 byl třetí v Silk Way Rally, v níž vloni skončil čtvrtý.
Druhá posádka týmu, nazvaná Bonver Dakar Team a vedená Tomášem Vrátným nakonec skončila při premiérové účasti na 19. místě a ověřila si, jak tvrdý je dnešní dakarský chlebíček v kategorii kamionů. Dosáhla však až do finiše, a splnila tak svůj hlavní cíl.
Konečné výsledky Silk way Rally 2011:
1. 301 Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf CZ Tatra Jamal 4x4 32:23:15
2. 305 Firdaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin RUS Kamaz 4326 +0:16:41
3. 318 Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin RUS Kamaz 4326 +0:38:36
4. 303 Hans Stacey, Marc Willemsen, Bernard der Kinderen NL/B Iveco Trakker 4x4 +1:02:30
5. 307 Ajrat Mardějev, Ajdar Běljajev, Anton Mirnyj RUS Kamaz 4326 +2:07:09
6. 302 Franz Echter, Detlef Ruf, Christoph Echter D MAN TGA 18.480 +2:07:52
7. 304 Wuf Van Ginkel, Marc Wams, Gerard Van Veenendaal NL Ginaf X2222 SP +2:12:55
8. 314 Ilgizar Mardějev, Jevgenij Jakovlev, Dmitrij Sotnikov RUS Kamaz 4326 +3:34:17
9. 311 Joseph Adua, Marco Ferran, Marc Torres F/E Iveco Trakker 4x4 +4:08:07
10. 315 Matthias Behringer, Hugo Kupper, Michael Karg D MAN TGA 18.480 +4:21:58
19. 319 Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský CZ Tatra 815 4x4 +11:14:42