Diváci i jezdci si tentokrát opravdu přišli na své. Všeobecně byla rallye označována za velmi obtížnou. A jak vůbec celý Pelhřimov dopadl?
Jediným černým bodem na jinak skvělém a hladkém průběhu I. Rallye Pelhřimov zůstane těžká havárie posádky č. 34. „Kolečko“ čtyř rychlostních zkoušek bylo zredukováno na tři. RZ 10 a RZ 14 byly z bezpečnostních důvodů zrušeny. Stav řidiče posádky, který byl ihned po nehodě transportován do nemocnice, je již stabilizovaný. Pomoc, která byla řidiči přímo na místě havárie poskytnuta byla okamžitá, za spolupráce RZP a ABA. Na místo bezprostředně po nehodě dorazil záchranářský vrtulník. "Ze strany pořadatelů k žádnému zanedbání nedošlo. Nehoda se stala na rychlostní zkoušce a pořadatelé okamžitě zasáhli. Hasiči i záchranka tam byli rychle," řekl sekretář FAS AČR Luděk Kopecký. Celý organizační tým soutěže I.Rallye Pelhřimov přeje jezdci, aby se co nejrychleji zotavil.
Celou soutěž nedokončila více než polovina posádek, které sjely ze startovní rampy. Na tomto faktu je dobře vidět, jak byla soutěž náročná. 150 km RZ dalo pořádně zabrat i velmi zkušeným jezdcům. Ve většině případů selhala technika.
Celkovým vítězem se stal, dle předpokladů, Roman Kresta a Jan Tománek na voze Subaru Impreza WRC. Žádným způsobem to neovlivnila ani 80 sekundová penalizace na ČK servis OUT, kterou Kresta dostal před 13. RZ. Jeho mechanici dokončovali úpravu elektroniky vozidla a přesáhli povolený limit doby servisu o osm minut. Druhý dojel Ludvík Otto se spolujezdcem Jakubem Denkem na krásné Toyotě Cellica GT Four. Třetí místo v absolutní klasifikaci potom náleží Martinu Prokopovi a Petru Novákovi, kteří vyměnili „šumavskou“ Škodu Octavia WRC za Mitshubishi Lancer EVO VII.
Stejné pořadí, tedy Kresta, Otto a Prokop platí i pro třídu ZK (zvláštní klasifikace – posádky s mezinárodní licencí, jejich umístění se nezapočítává do ČMPR).
V absolutním pořadí v kategorii SA (jezdci s licencí ČMPR nebo MČR) byl první v cíli „odmáván“ Leoš Flídr s Bohumilem Ehlem na voze Mitshubishi Lancer EVO VII. Druhá příčka pak patří Robertu Nešporovi se spolujezdkyní Evou Dočkalovou. Vezli se ve voze Subaru Impreza WRX. Třetí místo na „bedně“ patří posádce Hendrich Jiří - Hendrich Daniel na voze Subaru Impreza 555.
Kategorie historických vozidel byla tentokráte poněkud chudší. Přesto byly k vidění nádherné soutěžní speciály. Celkově zvítězila posádka Habart Michal - Talíř Pavel s vozem Škoda 110 L, druzí pak Jevický Jiří s Votavou Romanem na Škodě 110 R a tím třetím „do party“ se stal Černý Filip a Effa Tomáš s vozem Škoda Rapid.
Pokud tedy shrneme celou Rallye Pelhřimov, byl její první ročník ročníkem velmi úspěšným. Snad jen startovní pole mohlo být početnější. To bude také jedno z přání pořadatelů pro ročník příští.
Následujícím podnikem ČMPR bude Labská Rallye v Hradci Králové. Koná se ve dnech 7.-8.5.2004.
Děkujeme tiskovému centru soutěže za materiály k publikování.
I. Rallye Pelhřimov: Rallye v cíli
Tak. V Pelhřimově doburácely motory. Všechna vozidla jsou již ve svých garážích a budou pomalu připravována na další závod.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Bylo to UFO? Pentagon vyřešil jednu z největších novodobých záhad!
-
Netflix není jediný. Kde všude můžete sledovat filmy a seriály?
-
Zápal plic se nevyplatí podceňovat. Může vás i zabít
-
Vsetín: galerie Kuby Machálka
-
PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek
-
CER v galerii Jakuba Machálka