Vyladit formu pro boj o první místa a získat na Akropolis Rally co nejvíce bodů do šampionátu jezdců i továrních týmů.
Řecká soutěž je šestým podnikem šestnáctidílného kalendáře mistrovství světa 2004. Odhodlání francouzského týmu je ještě posíleno faktem, že řecká soutěž je jedním ze dvou klasických podniků , kde se v novodobé historii nepodařilo Peugeotu zvítězit. Marcus Grönholm i Harri Rovanperä věří, že se jim podaří tuto bilanci zlomit s 307 WRC, která se ukazuje být s každou další soutěží lepší a lepší.
Letošní sezóna týmy zavedla již na několik různých typů soutěží. Začala v ledem pokrytém Monte Carlu, v dalším průběhu zavítaly týmy na rychlé šotolinové tratě na Novém Zélandu a zatím poslední soutěž se jela na drsné a pomalé kyperské šotolině. Poslední typ soutěže bude mít pokračování začátkem června. V kalendáři jsou za sebou v těsném sledu seřazeny tři šotolinové soutěže. Kypr, Řecko a Turecko. Všechny se jedou ve východní části Středozemního moře. Nejsou si blízké jen geograficky, ale všechny jsou i velmi nešetrné k mechanickým částem vozů. Akropolis Rally je ze zmiňovaných soutěží nejstarší. Rychlostní zkoušky jsou v porovnání s Kyprem trochu rychlejší a kladou velký důraz na výkon vozu a umění jezdců. Cesty jsou opravdu velmi drsné a teploty jsou v tomto ročním období všeobecně velmi vysoké. Řecko znamená velký test jak pro vozy, tak pro jezdce.
Výkony, které tým na Kypru odvedl, byly velmi povzbudivým ukazatelem spolehlivosti 307 WRC. Auto je stále ještě mladé a tak byly výkony, které na středomořském ostrově podávalo, velkým povzbuzením a odměnou pro celý tým Peugeot Sport. Vůz letos již několikrát ukázal potenciál a v Řecku tomu určitě nebude jinak.
„Když jsem odjížděl na Kypr, věřil jsem, že mám šanci na vítězství. Musím říci, že jsem tam byl výkonem vozu opravdu potěšen. Před Řeckem se cítím skvěle. Dokonce si myslím, že jsme ještě silnější než před Kyperskou Rally. V poslední době jsem nedělal žádné podstatné chyby a vyhýbaly se nám i technické problémy,“ předpovídá optimisticky Marcus Grönholm. Dvojnásobný mistr světa již v Řecku ochutnal stupně vítězů. V roce 2002 skončil s 206 WRC na druhém místě. Bilance při ostatních startech již tak potěšující není. V sezónách 2000, 2001 a 2003 byl vždy nucen odstoupit.
Harri Rovanperä se před Řeckem cítí také velmi dobře. V roce 2001 zde skončil třetí, v roce 2002 čtvrtý a loni šestý. Minulý rok se Fin držel v průběžném pořadí na druhém místě, pouhých pět sekund za vedoucím mužem závodu, ale po desáté rychlostní zkoušce se vzhledem k problémům s převodovkou propadl na horší pozici. „Bylo to něco podobného tomu, co se mi stalo letos na Kypru. Tam jsem byl pouhých deset sekund za Marcusem a náhle jsem se po technických problémech ocitl v hloubi první desítky. Ale před Řeckem jsem optimistou. Náš výkon v Limassolu potvrdil velmi pozitivní dojmy, které jsme měli po rozsáhlém testování u Chateau de Lastours na jihu Francie. A pro novou 307 WRC nemohl být tvrdší test než tratě rychlostních zkoušek Kyperské Rally. Na ostrovní soutěži jsme nasbírali mnoho důležitých dat. Opravdu věřím, že před Akropolis Rally držíme v ruce dobré karty.“
Soutěž začíná čtvrtečním slavnostním ceremoniálem v Lamii a celková délka je 1.348 kilometrů. Na posádky čeká 22 rychlostních zkoušek o délce 337,1 kilometrů.
Zdroj: Tisková zpráva Peugeot ČR
Peugeot připraven na Rally Akropolis
Po velmi dobrém výkonu na Kypru se všichni členové týmu Peugeot Sport pustili znovu do práce. Cíl je jasný.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Bylo to UFO? Pentagon vyřešil jednu z největších novodobých záhad!
-
Netflix není jediný. Kde všude můžete sledovat filmy a seriály?
-
Zápal plic se nevyplatí podceňovat. Může vás i zabít
-
Vsetín: galerie Kuby Machálka
-
PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek
-
CER v galerii Jakuba Machálka