Vyškovská rally letos bez račického skoku

Předposledním podnikem Mistrovství ČR ve sprintrally bude v sobotu 11. září vyškovská Böttcher rally, která se letos jede již po třinácté, i když dříve se jezdila pod jiným názvem.

Organizátoři z Hanáckého rally klubu Vyškov připravili trať s osmi rychlostními zkouškami o délce necelých 79 km. Letošní trať sice vychází z osvědčených tratí minulých ročníků, ale některé úseky letos budou vynechány.

XIII. ročník BÖTTCHER rally Vyškov bude započítáván do Mistrovství ČR ve sprintrally, do Mistrovství ČR v rally historických automobilů a do regionálních mistrovství Čech a Moravy v rally. Jeho centrem bude město Vyškov, z jehož náměstí odstartují posádky v sobotu 11. září v 8:00 hodin ráno, aby se sem ve stejný den po absolvování trati vrátily. Nejrychlejší posádka by se měla na cílové rampě objevit v 15:00 hodin.

Faktem je, že veškerá jednání s vojskem jsou po vstupu do NATO poněkud komplikovanější, než dříve a proto došlo k dosti zásadním změnám oproti minulosti. Především veškeré zázemí rally se muselo přesunout jinam, kde však budou závodní vozy veřejnosti „vadit“ mnohem více: „K využití takřka ideálních prostor okraje vojenského prostoru pro vlastní řízení, ale především pro servisní a technické zázemí rally, se letos nepodařilo získat souhlas vojenských složek. Ředitelství rally se všemi pracovišti se tak premiérově stěhuje do prostor vyškovské radnice, servisní zóna bude umístěna na betonové ploše nepoužívané odpočívky v blízkosti vyškovského letiště,“ vysvětluje se smíšenými pocity tajemník soutěže Jan Olejníček.

„Vypustit se musely také obvyklé lesní úseky... Ale komplikací s přípravou rally je rok co rok víc a víc,“ dodává ještě Olejníček, který stál u organizace většiny vyškovských soutěží a v posledních pěti letech i u organizování brněnského sprintu.

Trať rally má v letošním roce celkovou délku 221,23 km s 8 rychlostními zkouškami (78,82 km) s převážně asfaltovým povrchem, zpestřeným panely a šotolinou. Zatímco vloni se jely tři RZ dvakrát, letos se dvakrát pojedou čtyři, ale kratší RZ, z nichž jediná měří 15 km a ostatní méně než 10 km:

Například upravená RZ 3 a 7 Račická nabídne letos novinku v podobě pěkného a hodně náročného výjezdu k zámku Račice a s následným sjezdem zpět do obce. Za zdůraznění stojí, že tentokrát se nepočítá s oblíbeným retardérem v obci Račice- Pístovice ani s ještě oblíbenějším a věhlasným skokem o několik stovek metrů dále v Račicích. Ten patřil mezi největší skoky na českých soutěžích.

Startovní číslo 1 bude umístěno na Peugeotu 206 WRC loňského vítěze této rally a úřadujícího mistra sprintů zároveň - Štěpána Vojtěcha. Chybět by neměl ani úřadující mistr velkých soutěží Václav Pech s modrým Focusem WRC a snad se objeví i druhý z libereckých vozů, který bylo nutno před dvěma týdny při Barum rally doslova vyříznout z lesa. V barvách pořádajícího klubu pojede brněnský jezdec Jiří Volf s Octávií WRC.

Celkem pak je přihlášeno rovných 100 současných závodních vozů a dalších 17 historických, takže startovní pole bude čítat hodně přes stovku vozů. Vozy třídy WRC a A8 , kterých je celkem 9, pojedou samozřejmě, jako v minulosti, na začátku celého startovního pole. Počty startujících v jednotlivých třídách jsou následující:

N1 - 13
N2 - 14
N3 - 9
sk. N – 36

A5 - 18
A6 - 7
A7 - 11
sk. A – 36

sk. PV (N4) - 19
sk. Super 16 - 1
sk. Junior 2000 - 9
A8 - 9

H1 - 5
H2 - 1
H4 - 4
H6 - 2
H8 - 1
H9 - 4

Zajímavostí pro případné další vyžití návštěvníků akce je, že necelý kilometr od servisu na vyškovském letišti je otevřen areál vojenského leteckého muzea s mnoha velmi
zajímavými exponáty.

„Od čtvrtka 9. září si mohou přihlášené posádky vyzvednout na sekretariátu rally v budově Městského úřadu Vyškov itinerář a podle časového rozvrhu absolvovat ve čtvrtek a pátek seznamovací jízdy s tratí. Vlastní soutěž pro posádky začne v pátek od 13:00 hodin absolvováním administrativní a technické přejímky,“ připomíná tajemník soutěže Jan Olejníček.

Slavnostní vyhlášení vítězů a rozdílení cen pak proběhne v sobotu večer - od 19:30 hodin v sále Besedního domu ve Vyškově. Další informace k soutěži jsou k dispozici na internetových stránkách Hanáckého rally klubu www.rallyvyskov.cz , či na www.car.cz

Pavel Jelínek
Tisková zpráva číslo 3

V Brně 6. září 2004

Přehled RZ, servisních parkovišť a kontrol přeskupení:

RZ 1 Orlovická 7,51 km (asfalt 100%)
RZ 2 Hlubočanská 8,57 km (asfalt 90%, betonové panely 10%)
RZ 3 Račická 8,27 km (asfalt 100%)
RZ 4 Podivická 15,06 km (asfalt 93%, dlažba 5%, šotolina 2%)

kontrola přeskupení Vyškov, Böttcher 45 minut
servisní parkoviště A Vyškov - letiště typ I, 20 minut

RZ 5 Orlovická 7,51 km (asfalt 100%)
RZ 6 Hlubočanská 8,57 km (asfalt 90%, betonové panely 10%)
RZ 7 Račická 8,27 km (asfalt 100%)
RZ 8 Podivická 15,06 km (asfalt 93%, dlažba 5%, šotolina 2%)

servisní parkoviště B Vyškov - letiště typ I, 20 minut
Tankovací zóna bude zřízena za výjezdem ze servisního parkoviště.

Z bezpečnostních důvodů budou na trati zřízeny následující retardéry:
RZ 1/5 Orlovická - 1 přírodní a 2 umělé retardéry
RZ 3/7 Račická - 1 přírodní retardér
RZ 4/8 Podivická - 2 přírodní a 1 umělý retardér.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy