S Alešem Jirátkem nejen o Barum Rally

Jirátko, Aleš - Opletal, Roman | foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Další letošní rozhovor přinášíme po účasti posádky Aleš Jirátko – Roman Opletal na další soutěži Mitropa Cupu a také po účasti na Rally Star při Barum Rally.

Aleši letos na Barum rally si diváci nemohli nevšimnout Vašeho modrého BMW 2002 TI a atraktivní jízdy s číslem 1 pod Zlínskou 21tkou?

Na Barum Rally jsme poprvé startovali v rámci Historic Star Rally. Startovní číslo 1 na tak významné soutěži a před tolika diváky nám maličko uzlilo žaludky. V tak úžasné divácké kulise jsme dosud nestartovali a nevím, jestli ještě někdy budeme.

Podle rychlosti a čistoty stopy jste to nepojali jako smykování mezi obrubníky. Je pravda, že Vy, Béreš st. a Michal Sum jste měli největší potlesk.

Městskou SS jsme nepojali jen jako přehlídku smyků a gumování koleček ale i jako pokus jet svižně i když je to mezi obrubníky. Užívali jsme si to pěkně, doufám, že jsme diváky moc nenudili. Bohužel v podvečerním vedru se auto začalo ve 3. kole přehřívat  a také přední gumy  se odporoučely a tak 4. kolo byla vlažná projížďka. Sobotní RZ byly krásné i když pro historiky kapku rozbité. Smekám až k zemi před posádkami novodobých aut, RZ na Barumce jsou krásné ale velmi obtížné.


Byl jste se dívat v neděli na posádky soudobých automobilů a jak se Vám vlastně Barum Rally 2008 líbila?

V neděli jsem viděl, spolu se svými syny, oba průjezdy na Halenkovicích. Potěšili jsme oko i ucho. Letošní Barumka byla dle mého názoru  kompaktní a velmi dobře obsazená, jedna z nejlepších.

Vy jste vlastně pojali Barumku jako  možnost ukázat se zase doma, ale hlavně proběhl test před náročnou soutěží v Itálii 13. Historic Alpi Orientali jak jste uspěli tam?

Na 13. Historic Alpi Orientali jsme vyrazili s touhou okouknout nové tratě a zkusit dojet do cíle. Vím dobře, že na místní střelce, kteří mají auta  i ruce nachystané na zdejší tratě můžeme koukat zpovzdálí. RZ v okolí Udine jsou situovány do přilehlých kopců. Jsou krásné. Je to 1O km vzhůru a 1O km dolů. Na soutěži bylo celkem 247 vracáků ( počítal to Nor Walter Jensen, Porsche 911).

To musí být krásné výhledy do okolí?

Cesta je místy velmi úzká, zato však bez svodidel. Výhledy do hlubokých údolí jsou úžasné, když auto stojí. Po seznamovacích jízdách jsem byl přesvědčen, že  když soutěž dojedeme tak domů bude řídit mitfára Roman Opletal a do práce mne bude vozit žena neb budu mít ruce spletené do vánočky a to až po zem. Bavorák nemá posilovač řízení, na místě prakticky nelze volantem otočit.

Jak tedy probíhala samotná soutěž?

První etapa se zkomplikovala prasklým plovákem karburátoru, auto jelo jen od 5 tisíc. To v kombinaci dlouhého diferáku a vraceček bylo špatné. Sháněli jsme náhradní plovák, místní servisman a duší soutěžák nám se svého Audi ochotně zapůjčil. Mechanici Zeman s Holubem auto spravili a v rámci superally jsme s 15 minutovou penalizací v sobotu znovu nastoupili.

Konkurence italských střelců je obrovská, co Vy na to?

Tentokrát jsme již zajeli 2x 21. čas , to v konkurenci 20 Porschů, 3 Stratosů, 2 Fiatů 131 Abarth, Ascony 4OO s řidiči jako Franco Cunico, Riollo, Da Zanche, Mucciolli a dalších již bylo únosné. Dostatečnou ilustrací umění i nasazení řidičů "historiků"  je opakovaně zajetý 8!! absolutní  čas Riolla na Porsche 911 RSr před Fornasierem na Cliu S16OO i před oběma Gassnery na Evo IX či před Gambou na Cliu R3 či Longhim na novém Subaru!!

Díval jsem se, že jste si upevnili vedení v Mitropa Cupu.

Mitropu v historicích vedu neb tam asi nikdo jiný nestartuje ale nevadí, závody to jsou jako každé jiné.

Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně šťastných závodních kilometrů.

Dalším počinem s Alešem Jirátkem bude fotoreportáž z Itálie.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy