Jakub Koudela a jeho první Barum Rally v kariéře

koudela, jakub | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jakub Koudela, nadějný mladý pilot z Ostravy, letos absolvoval svou první Barum Rally.

Povinnost je se zeptat na hodně neobvyklou otázku. Jak ses dostal k závodění Ty a jak bys shrnul své začátky?
 
Na netradiční otázku netradiční odpověďJ kolem aut jsem se motal už od mala i když doma jsem neměl moc velkou podporu, ale v 18 jsem začal jezdit po okruzích a přišly i nějaké první zkušenosti se závodními auty kupodivu rally byla tehdy trochu mimo můj obzor až později jsem potkal pár lidí kteří jezdili na rally a postupně si tento sport zamiloval.
 
S jakým autem jsi vstoupil do světa rally?

Do rally jsem vstupoval s Hodnou civic Type R, jelikož mám pro hondy slabost byla to taková srdeční záležitost a jasná volba.
 
Od začátků tvé jezdecké kariéry ti spolujezdce dělá Ondřej Vichtora. Jak tahle spolupráce vznikla?

Spíš náhodou než nějak organizovaně. Když jsem se rozhodl začít aktivně s rally sháněl jsem spolujezdce a kamarád mi doporučil Ondru s tím, že má za sebou stopu a že by do toho šel. Takže slovo dalo slovo a musím říct, že spolupráce funguje výborně a Ondra je i skvělý kamarád.


 
Loni jste jeli dvě soutěže, s Fabií a Hondou, co rozhodlo o tom, že pojedete Hondu?
 
S Type R jezdím i v civilu, takže jsem věděl, že se jedná o mimořádně rychlé a spolehlivé auto i když bylo možná lepší začít nějakým slabším autem volba padla na Hondu, ve Vsetíně jsme měli možnost svézt se áčkovou fabii a i když motor vydžel jen 2 RZ, zanechala ve mně naprosto úžasný dojem. Bylo to moc krásné svezení.
 
Letos se vám ve sprintech daří. Čtvrté místo ve třídě, malá ztráta na místo druhé. Bude z toho bedna a druhé místo celkově?
 
:-)) Čtvrté místo je určitě úspěch, ale nedá se říct, že by to bylo zásluhou skvělých výsledků. Celou sezónu se pořád ještě učím jezdit na rozpis a jedeme s velkou rezervou, abychom neublížili autu. Uvidíme jak se bude zbytek sezóny vyvíjet, ale v posledních 2 sprintech které pojedeme bychom už rádi zkusili závodit :-)) takže se uvidí.


 

Letos jste poprvé startovali na Barum rally, bylo to splnění snu? 

Určitě. Na Barumku jsme se strašně těšili a podřídili jí i první část sezóny. Museli jsme si vyjet mezinárodní licence, takže po výpadku na Vysočině jsme museli jet zbytek závodů a to tak, abychom s jistotou dojeli do cíle a splnili potřebný počet závodů. A musím říct, že když to vyšlo a my stáli na rampě ve Zlíně byl to úžasný pocit.
 
Jak se vám jelo na Barum rally?

Do Barumky jsme šli s nadšením, ale i s obrovským respektem. Dostala nás atmosféra už na seznamovacích jízdách.  Problémy byly v začátku. Hned na noční RZ nám přestala svítit ampa a motor nešel vytočit, takže jsme v posledním kole dojížděli celkem se strachem a celkem velkou ztrátou. Nicméně problém se podařilo odstranit a  na Pindulu jsme jeli s klidem. Bohužel jsem ale byl příliš přemotivovaný a na 5.km udělal zbytečný defekt o hranu asfaltu. Přišla další skvělá zkušenost spojená s výměnou kola na slavném přeskoku cesty na Pindule, která nám za mohutné divácké podpory (děkujeme), zabrala nějaké 4 minuty. Asi po kilometru nás při hledání se v rozpisu dojel Tomáš Marek, kterého jsem pustil před sebe jenže asi po 4 zatáčkách ležel ve škarpě hlavou dolů.  Rozhodli jsme se zastavit a ztratili nějaké další 3 minuty. Po tom všem jsem v cíli 2 RZ neměl moc dobrou náladu a dlouho trvalo než mě Ondra vzpamatoval :-)  Nakonec jsme se dostali do cíle a to beru jako velký úspěch.


 
Co ještě letos pojedete?
 
Letos se chystáme na skoro domácí Rally Jeseníky a poslední sprint ve Vsetíně.
 
Sezóna se chýlí ke konci, přemýšlíte už o sezoně další?

Jasně přípravy jsou už v plném proudu, hned v týdnu po Barum rally jsme začali jednat s partnery a uvidíme jak vše dopadne. Jediné co v tuto chvíli můžu prozradit je, že příští rok pojedeme opět Hondou i když možná jinou třídu :-))
 
Závodění stojí nemalé prostředky, komu vděčíte za podporu?
 
Bez sponzorů se nedá jezdit a my moc děkujeme společnostem, Chateau Vartely, Dracar CZ a.s., Karo inženýrské sítě, Carimpex s.r.o., Poski.com, a AW vrata. Moc nám pomáhá také tiskárna Kerlín a spousta kamarádů fanoušků.

Musím taky zmínit Pavla Prášila a jeho tým, který skvěle připravuje auto na každý závod a vytváří skvělou atmosféru. Díky taky Robertu Vodičkovi s Karlem Hédlem, kteří nám dali spoustu skvělých rad.
 
Děkuji za rozhovor
 
I já děkuji. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy