Otázka: Jak jste dospěl ke startu s Mini?
Stéphane Sarrazin: Bylo to docela na poslední chvíli. Zrovna jsem byl na závodech ve Spa [jel se tam druhý díl WEC - šampionát vytrvalostních závodu, jezdí za Toyotu], když mi zavolal Willy Collignon z týmu First Motorsport. Společně s tímto týmem jsme vyhráli francouzský šampionát v roce 2004.
Musel jsem sehnat povolení od Toyoty, se kterou pojedu letošní 24h Le Mans. Všechno se to seběhlo velmi rychle, ale jsem moc rád, protože tyhle zatáčkovité tratě s minimem rovinek mám moc rád. Mám velmi dobré auto a také skvělý tým, takže doufám, že můžeme dosáhnout něčeho skvělého společně.
O: Máte už nějaké zkušenosti s Mini?
SS: Zatím ještě ne, ale na pondělí (dnes) je naplánován test. Poprvé budu v tomto autě, bude to sice jen na den, ale podle mě je to na poznání auta dostatek času.
O: Vloni jste jel s vozem Peugeot 208 R2 na Tour de Corse jako předjezdec, pomůže Vám tato zkušenost?
SS: Pomůže a hodně, protože jsem vloni odjel celou délku soutěže. I když jsem jel jako předjezdec, tlačil jsem na to, jako bych jel závod. Bylo to skvělé, pomůže mi to. Vloni jsem samozřejmě nevěděl, že budu mít šanci letos jet tuto soutěž s autem, které může vyhrát.
O: Jaké jsou Vaše cíle pro tuto soutěž?
SS: Pojedu na vítězství. Poslední rally, kterou jsem jel, byla soutěž francouzského šampionátu, Rallye du Mont-Blanc. Bylo to s Peugeotem 207 S2000 a vyhráli jsme. Na Korsice jsem jel třikrát se Subaru - moje výsledky jsou 8., 6. a 4. místo.
Vloni jsem s vozem S2000 vyhrál, takže nemám žádnou výmluvu, i když prosadit se proti jezdcům jako je Jan Kopecký nebo Robert Kubica bude těžké. Kopecký zde má velké zkušenosti a navíc je rychlý kdekoliv. Bude to skvělý souboj.
O: Jak obtížná je změna z okruhů na rally?
SS: Obě tyto dispciplíny jsou tak odlišné. Vozy LMP1 a LPM2 [prototypy] jsou si podobné, ale tohle [rally a okruhy] je jako den a noc. Mám ale zkušenosti s oběma disciplínami. Vůz rally pravidelně testuji pro výrobce pneumatik Michelin.
Takže v rally voze sedím docela pravidelně. Možná bude chvíli zkraje rally těžší si zvyknout na rozpis. Ale mám určitě v plánu tlačit na limit.
O: Pro Vás jako jezdce, co je největší výzvou pro tuto rally?
SS: Vyhnout se nárazu do čehokoliv, co je vedle tratě RZ. Tratě jsou tak úzké, je zde spoustu úzkých mostů. Je to tak jednoduché dotknout se koly těchto věcí kolem tratě. Malá chyba zde má velké následky. Některé zkoušky vedou po starých cestách, které jsou hodně hrbolaté. Celkově je to těžká rally.