Otázka: Jak důležité jsou aktivity v motorsportu pro vaší značku?
Linda Jackson: Motorsport je pro značku jako Citroën velmi důležitý, je to fantastický marketingový instrument. Motorsport byl u značky Citroën důležitý v minulosti, je důležitý teď a zůstane tomu tak i v budoucnu.
O: Citroën Racing je vedle závodů cestovních vozů zodpovědný také za program v MS v rally. Dočkáme se zde změn?
LJ: Aktuálně je Citroën motorsport angažován ve dvou rozdílných disciplínách na té nejvyšší úrovni a zůstane tomu tak i příští rok. Od roku 2017 se to ale změní. Citroën se chce i nadále angažovat v nejvyšším patře motorsportu, ale spíše jen v jedné sérii. To samé platí také pro další dvě značky koncernu PSA, Peugeot a DS. Vše by v budoucnu mělo běžet v ‚Centre d'Excellence’. Ještě ale nepadlo žádné rozhodnutí o tom, kde bude Citroën v budoucnu aktivní.
O: Jaká jsou kritéria?
LJ: Především to záleží na FIA a na tom, jaká vozidla bude chtít vidět v jakých disciplínách a sériích a jak budou vypadat pravidla. Pak bude samozřejmě důležité, abychom se mohli představit na důležitých trzích a dosáhli na široké publikum.
O: V MS v rally budou od roku 2017 platit nová pravidla. Nebude muset padnou rozhodnutí o tom, kde se bude Citroën v roce 2017 prezentovat, spíše letos než příští rok?
LJ: Absolutně správně. Ale napřed musíme od FIA znát přesná pravidla pro jednotlivé disciplíny a série před tím, než budeme moci udělat nějaké rozhodnutí. V naší strategii bude záležet také na tom, kolik soutěží bude série mít a jestli jednou z nich bude Čína, která je aktuálně naším nejdůležitějším trhem. To ovlivní také rozpočet a spolupráci s našimi partnery.
O: Takže závod v Číně je bezpodmínečně nutný pro další angažmá v MS v rally.
LJ: V žádné jiné zemi neprodává Citroën tolik aut jako v Číně. Je bez debaty, že tamní závod je velmi důležitým argumentem. Pokud by se od roku 2017 jelo v Číně, tak by to bylo velmi vítáno.