Vojtěch Mudrák: „Mé začátky byly v amatérských soutěžích“

Barum Czech Rally Zlín (CZE) | foto: Milan Procházka, RallyZone.cz.cz

Vojtěch Mudrák stojí na startu své šesté sezony. V uplynulých letech jsme ho mohli vidět na sedadle spolujezdce například vedle Pavlíny Tydlačkové nebo Ondřeje Studénky. Navigátor z Nevšové společně s Tomášem Vyvlečkou v roce 2017 získal titul ve třídě 12. V loňském sezoně se posádka Vyvlečka – Mudrák umístila na konečném 3. místě ve třídě 12 a ovládla pohárovou třídu 14–18. Pojďme si šestadvacetiletého spolujezdce krátce představit.

Jak jsi se dostal k rally?

„K automobilovým závodům mě přivedl můj taťka, když jsme se jeli podávat na domácí barumku. Pokud si dobře vzpomínám, bylo to v roce 2001. Můžu říct, že tam byl ten správný impuls. Postupem času jsem se o rally začal více zajímat a snažil se dostat do dění závodů. Když jsem dovršil 18 let, tak jsem začal přemýšlet nad tím, jak se dostat do soutěžního auta. V roce 2012 přišla nabídka, která se nedala odmítnout. Můj dobrý kamarád Radim Drga hledal spolujezdce a oslovil mne. S Radimem jsem nakonec odjel pár amatérských soutěží, mezi kterými byl i prestižní závod Ve stopě Valašské zimy. Za to mu patří ode mne velký dík.“

Máš nějakou oblíbenou soutěž?

„Oblíbenou soutěž mám, jsou to Hustopeče. Atmosféra snad i díky vinicím a jihomoravské krajině je vždy výjimečná. Charakterem soutěže je, že se zde střídají úseky s kvalitním asfaltem, a naopak ty na čisté šotolině. Je to rarita českých soutěží. Do Hustopečí se těším každý rok, je jedno jestli jako soutěžící anebo jako divák. Tato soutěž je pro mě doslova srdcovou záležitostí.“

Jaký máš sen v rally?

„Mým snem od dětství bylo startovat na domácí Barum Czech Rally Zlín. Tento sem jsem si loni splnil tedy již po čtvrté, protože právě v minulém roce jsem si připsal čtvrtý start na populární domácí soutěži. Jednou to bylo s Pavlínou Tydlačkovou, další rok s Ondřejem Studénkou a poslední dva starty jsem jel po boku Tomáše Vyvlečky.“

Měl jsi možnost jet v různých vozech, ve kterém se ti líbilo nejvíce? Proč?

„Ano, měl jsem možnost se svést v různých autech jako je Škoda Fabia, Renault Twingo RS R1, Honda Civic VTi anebo v Peugeotu 208 R2. Každé bylo odlišné jak výkonově, tak třídově. Je těžké říct, ve kterém voze se mi líbilo nejvíc. Všechny tyto stroje mají to správné závodní srdíčko a v každém z nich jsem si to užil na sto procent. Ale kdybych si měl opravdu vybrat, tak to bude určitě Peugeot 208 R2, protože je to už opravdová závodnička.“

Jak hodnotíš svoji loňskou sezonu?

Sezonu hodnotím kladně, i když nebyla úplně podle našich představ. S Tomem Vyvlečkou jsme jako každý rok začali na jeho domácí soutěži ve Valašském Meziříčí. Bohužel nám tam není přáno. Už první den nás trápila převodovka a v druhé etapě jsme bohužel museli z Valašky odstoupit. Dále jsme startovali na Barum rally. Je to pro nás vrchol sezony, na který se moc těšíme. U trati se sejde tisíce diváků, mezi kterými je plno našich kamarádů a fanoušků. Bohužel už v sobotu na první okruhové zkoušce Březová, jsme byli diskvalifikování za to, že jsme jeli o kolo méně. V neděli do druhé etapy jsme nastoupili v rámci super rally, kde se nám podařilo vyhrát ve své třídě. Na konci sezony jsme se ukázali na Vsetínském sprintu a tam jsme si oba spravili chuť, dokázali jsme vyhrát třídu 12 a celkový pohár kategorií 14-18. V průběhu sezony jsem měl možnost startovat s dvěma dalšími jezdci. Jedním z nich byl Radek Jatel, se kterým jsme v Pačejově usedli do Peugeotu 208 R2 z dílny KIT Racing. Musím podotknout, že to byl Radkův první ostrý závod, ve kterém si vedl na výbornou. Dalším pilotem, vedle kterého jsem se posadil, byl Pepa Hartmann. Opět to bylo s Peugeotem 208 R2, tentokrát na Rally Jeseníky. Soutěž jsme dokončili na hezkém 18. místě absolutně a v RSS to bylo krásné 7. místo.  Tímto bych chtěl poděkovat všem, které jsem mohl v sezoně 2018 navigovat.“

Barum Czech Rally Zlín (CZE) | foto: Milan Procházka, RallyZone.cz.cz

Na Barumce jste měli s Tomášem Vyvlečkou výlet mimo trať, můžeš nám popsat, jak to probíhalo?

„Bylo to na prvním průjezdu rychlostní zkoušky Maják, kousek před cílem v pravé zatáčce. Už při seznamovacích jízdách jsme moc dobře věděli, že pokud zaprší, tak to bude hodně krizová pasáž. Když jsme do zatáčky přijížděli, tak už jsem věděl, že jsme rychlejší, než máme být. V zatáčce bylo hodně nečistot a po vytrvalém dešti se ze zatáčky stala šotolinová. Honda nezatočila a putovala mimo cestu, kde jsme se bohudík zastavili o hromadu dřeva. Ale jedna kláda nám zůstala zaklíněná pod autem. Díky pohotovým divákům, kteří nás dostali během několika minut zpět na cestu, jsme mohli pokračovat. Moc jim všem děkujeme.“

Co děláš, když nezávodíš?

„Když nejsem na závodech, tak jsem v práci. Pracuji jako OSVČ. A pokud se najde chvilka volného času, tak si v zimě rád zajedu na lyže. Naopak v létě si rád pročistím hlavu při jízdě na kole nebo kolečkových bruslích.“

Kde a s kým tě uvidíme v letošní sezoně?

„Sezona 2019 bude určitě podobná té loňské. Opět se posadím vedle Tomáše Vyvlečky, bude to s osvědčenou Hondou Civic VTI. Měli bychom se ukázat, jak se říká, kolem komína. Naše sezona by měla začít Valaškou rally, která bude otevírat Mistrovství České republiky v rally. Určitě bychom neměli chybět na domácí Barumce. Zbytek startů se bude odvíjet podle financí.“

Rally Vsetín (CZE) | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Vzkaz fanouškům, divákům…

„Chtěl bych všem moc poděkovat za podporu, zvláště těm, kteří při nás stojí i při neúspěchu. Největší dík patří Silponix racing v čele s Ondrou Mezihorákem, protože se nám hezky a bez chyb starají o auto. Nesmím zapomenou také poděkovat rodině, jelikož bez jejich podpory by to také nešlo.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy