Letos jsi jel pouze tři závody, přesto to stačilo na titul ve třídě 9 v RSS. Jaká byla letošní sezona z tvého pohledu?
„Letošní sezona byla velmi pestrá. Díky tomu, že jsem jel pár závodů v RSS a zároveň jsme pronajímali závodní auta, nechal jsem obvyklé náležitosti v servisním zázemím na týmu. Jsem rád, že se na ně můžu spolehnout a díky tomu v ostrém závodě nemusím na nic myslet. Rally Kopná i Rally Vyškov jsme absolvovali s Danielem Hamšíkem a hodně jsme si oba závody užili. Novou zkušeností pro nás byla Rally Pačejov, kterou jsem jel poprvé a Dana kvůli zlomené noze zastoupil na tento závod Vojta Mudrák. Závod to byl hezký a prostředí závodu i počasí nám sedlo.
Co se týká týmu a hodnocení celé sezóny, tak mám radost, že jezdec Tomáš Vyvlečka s Hondou Civic VTi je natolik šikovný. Hondu jsme s postupem času vylepšovali a je radost vidět, že tento člověk s vozem umí a hlavně využije jeho potenciální možnosti. Chci zmínit i to, že Tomáš Vyvlečka se svým spolujezdcem Vojtěchem Mudrákem, již několikátým rokem získali titul ve třídě 12 (MČR)
Nechci opomenout ani Radima Růžičku, který v letošním roce jel také pouze tři závody s naší Hondou Civic VTi šedé barvy, a to: Rally Vyškov, Rally Pačejov a Rally Vsetín. Radim Růžička, jako letošní nováček v rally společně s Radimem Zábojníkem, kteří si už od začátku své závodnické kariéry padli do noty, získali také titul mistrů ČR ve třídě 15 (sprintrally). Tímto bych chtěl oběma řidičům i jejím spolujezdcům pogratulovat za celý náš tým Silponix Racing.“
Už třetím rokem, když odstartuješ do závodu, dojedeš na prvním místě ve třídě, čím to je? Není škoda, že jezdíš jen 3 závody za rok?
„To, že vyhrávám je určitě připraveným autem a také tím, že mě to opravdu mnoho let baví. Základ je, abych se v autě cítil bezpečně a díky tomu, že vím, jaké komponenty na autě jsou, vím, co si můžu k vozu dovolit v ostrém závodě. Víceméně jsou to i zkušenosti, které postupně získávám od roku 2008, kdy jsem jel svůj první autoslalom v životě. Samozřejmě je to také podmíněno dobrým servisním zázemím, které mám díky našemu týmu a hlavně i díky vedoucímu mechanikovi Dominikovi, který se stará o průběh a chod celého servisu. V neposlední řadě i díky dobré náladě v autě, které jsem dřív měl se svou bývalou navigátorkou Adrianou Buršíkovou a nyní s Danielem Hamšíkem.
Jestli je to škoda jezdit 3 závody za rok? Jak se to vezme. Nejen, že sedím na sedadle řidiče v rally, ale i pronajímáme závodní auta na různé disciplíny – hlavně je to rally, ale i závody do vrchu, okruhy apod. Také jezdíme konkrétně se Zdeňkem Sýkorou (Motoforza) na jednotlivé okruhové závody jako servisní podpora, protože jeho Honda CRX byla od základu postavena u nás na dílně. Michal Sklenář, se kterým jezdíme na závody Rallycrossu není výjimkou a další jezdci z týmu. Je těžké skloubit řízení a chod firmy, závody a do toho ještě osobní život. Takže ano, škoda to je, ale já jsem takto spokojený.“
Co pro tebe (tým) znamená zisk titulu?
„Titul mistra ČR ve třídě 9 pro rok 2019 pro mě znamená obrovský vděk a pocity štěstí. Je to krásný pocit získat titul v RSS, který jsem společně s mým spolujezdcem Danielem Hamšíkem vybojoval. Je za tím ale obrovská dřina a píle. Mám za sebou už více, než 10 let zkušeností za volantem v závodech, ale samozřejmě s každým závodem jich získávám víc a víc. Myslím si, že snadný není ani jeden závod, který se jel. Poukazuji konkrétně na to, že nevíte, jaké bude počasí, jestli se nestane nehoda a budete čekat nějaký čas před startem RZ. Snažím se každý závod si užít natolik, abych měl hlavně zážitky a vítězství ve třídě je vždy jen třešnička.“
Co plánuješ na příští rok?
„Ve své závodnické kariéře mám v plánu si zajet Barum Czech Rally Zlín 2020 s Danielem Hamšíkem, jinak asi nic velice konkrétního. Možná je na čase uvolnit ty první místa ve třídě 9 i jiným posádkám (smích). Věřím, že jsou na dobré cestě i nový rally jezdci, tak startovní pole budou pestrá. Nováčci zavítali do našeho týmu i letos a myslím, že mají na to, aby pokračovali a pokud budou mít zájem, rád jim leccos vysvětlím a naučím v rámci našeho coachingu.“
Co budeš dělat přes zimní pauzu?
„Na naší firmě je pořád hodně práce, takže se určitě nudit nebudeme. Především přípravy aut našich zákazníků na příští sezónu v kombinaci s běžným Honda servisem a výrobou závodních dílů. Co ale chystáme, tak je další od základu nově postavený přírůstek do našeho závodního parkoviště pro závodní účely a rychlejší třídu. Moc se na to těšíme.“
Poděkování, vzkaz fanouškům…
„Poděkování patří určitě všem, kteří se celý rok podílejí na připravování závodních aut, čili našemu týmu a nejvíce našemu vedoucímu mechanikovi Dominikovi. Je totiž radost vidět, že lidi to baví a dělají svou práci s chutí. Určitě chci poděkovat své přítelkyni a správkyni času Adriance Buršíkové, které se o vše stará po administrativní stránce a z části o servisní zázemí pro posádky a tým. Mám u ní obrovskou podporu i v závodech, i když by už asi byla ráda, abych se zaměřil i na jiné rodinné záležitosti (smích). Přeci jen jde vidět, že má o mě strach.
Fanoušci v rally jsou neskuteční díky jejich atmosféře, kterou vytváří. V dešti a v blátě se vydají na erzety a čekají, až během pár sekund prosviští před nimi jejich hlavní favoriti. Jste skvělí! Jen bych vás chtěl poprosit, u RZ buďte ukáznění a bez alkoholu, ať má česká rally více fanoušků, než odpůrců.“