Ondřej Mezihorák mistrem třídy 9 ve sprintrally

Rally Kopná (CZE) | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Ondřej Mezihorák a Honda Civic VTi, to je spojení, které na české rallyové scéně platí již několik let. Když se podíváme zpětně do výsledků, tak pokaždé za tři roky, když Ondra do Hondy usedl, tak v závodě nenašel přemožitele a třídu 9 vyhrál. Letos se však ke třem vítězstvím v „devítkách“ posádce Mezihorák – Hamšík podařilo získat také titul mistrů třídy 9 ve sprintrally.

Letos jsi jel pouze tři závody, přesto to stačilo na titul ve třídě 9 v RSS. Jaká byla letošní sezona z tvého pohledu?

„Letošní sezona byla velmi pestrá. Díky tomu, že jsem jel pár závodů v RSS a zároveň jsme pronajímali závodní auta, nechal jsem obvyklé náležitosti v servisním zázemím na týmu. Jsem rád, že se na ně můžu spolehnout a díky tomu v ostrém závodě nemusím na nic myslet. Rally Kopná i Rally Vyškov jsme absolvovali s Danielem Hamšíkem a hodně jsme si oba závody užili. Novou zkušeností pro nás byla Rally Pačejov, kterou jsem jel poprvé a Dana kvůli zlomené noze zastoupil na tento závod Vojta Mudrák. Závod to byl hezký a prostředí závodu i počasí nám sedlo.

Co se týká týmu a hodnocení celé sezóny, tak mám radost, že jezdec Tomáš Vyvlečka s Hondou Civic VTi je natolik šikovný. Hondu jsme s postupem času vylepšovali a je radost vidět, že tento člověk s vozem umí a hlavně využije jeho potenciální možnosti. Chci zmínit i to, že Tomáš Vyvlečka se svým spolujezdcem Vojtěchem Mudrákem, již několikátým rokem získali titul ve třídě 12 (MČR)

Nechci opomenout ani Radima Růžičku, který v letošním roce jel také pouze tři závody s naší Hondou Civic VTi šedé barvy, a to: Rally Vyškov, Rally Pačejov a Rally Vsetín. Radim Růžička, jako letošní nováček v rally společně s Radimem Zábojníkem, kteří si už od začátku své závodnické kariéry padli do noty, získali také titul mistrů ČR ve třídě 15 (sprintrally). Tímto bych chtěl oběma řidičům i jejím spolujezdcům pogratulovat za celý náš tým Silponix Racing.“

Už třetím rokem, když odstartuješ do závodu, dojedeš na prvním místě ve třídě, čím to je? Není škoda, že jezdíš jen 3 závody za rok?

„To, že vyhrávám je určitě připraveným autem a také tím, že mě to opravdu mnoho let baví. Základ je, abych se v autě cítil bezpečně a díky tomu, že vím, jaké komponenty na autě jsou, vím, co si můžu k vozu dovolit v ostrém závodě. Víceméně jsou to i zkušenosti, které postupně získávám od roku 2008, kdy jsem jel svůj první autoslalom v životě. Samozřejmě je to také podmíněno dobrým servisním zázemím, které mám díky našemu týmu a hlavně i díky vedoucímu mechanikovi Dominikovi, který se stará o průběh a chod celého servisu. V neposlední řadě i díky dobré náladě v autě, které jsem dřív měl se svou bývalou navigátorkou Adrianou Buršíkovou a nyní s Danielem Hamšíkem.

Jestli je to škoda jezdit 3 závody za rok? Jak se to vezme. Nejen, že sedím na sedadle řidiče v rally, ale i pronajímáme závodní auta na různé disciplíny – hlavně je to rally, ale i závody do vrchu, okruhy apod. Také jezdíme konkrétně se Zdeňkem Sýkorou (Motoforza) na jednotlivé okruhové závody jako servisní podpora, protože jeho Honda CRX byla od základu postavena u nás na dílně. Michal Sklenář, se kterým jezdíme na závody Rallycrossu není výjimkou a další jezdci z týmu. Je těžké skloubit řízení a chod firmy, závody a do toho ještě osobní život. Takže ano, škoda to je, ale já jsem takto spokojený.“

Co pro tebe (tým) znamená zisk titulu?

„Titul mistra ČR ve třídě 9 pro rok 2019 pro mě znamená obrovský vděk a pocity štěstí. Je to krásný pocit získat titul v RSS, který jsem společně s mým spolujezdcem Danielem Hamšíkem vybojoval.  Je za tím ale obrovská dřina a píle. Mám za sebou už více, než 10 let zkušeností za volantem v závodech, ale samozřejmě s každým závodem jich získávám víc a víc. Myslím si, že snadný není ani jeden závod, který se jel. Poukazuji konkrétně na to, že nevíte, jaké bude počasí, jestli se nestane nehoda a budete čekat nějaký čas před startem RZ. Snažím se každý závod si užít natolik, abych měl hlavně zážitky a vítězství ve třídě je vždy jen třešnička.“

Co plánuješ na příští rok?

„Ve své závodnické kariéře mám v plánu si zajet Barum Czech Rally Zlín 2020 s Danielem Hamšíkem, jinak asi nic velice konkrétního. Možná je na čase uvolnit ty první místa ve třídě 9 i jiným posádkám (smích). Věřím, že jsou na dobré cestě i nový rally jezdci, tak startovní pole budou pestrá. Nováčci zavítali do našeho týmu i letos a myslím, že mají na to, aby pokračovali a pokud budou mít zájem, rád jim leccos vysvětlím a naučím v rámci našeho coachingu.“

Co budeš dělat přes zimní pauzu?

„Na naší firmě je pořád hodně práce, takže se určitě nudit nebudeme. Především přípravy aut našich zákazníků na příští sezónu v kombinaci s běžným Honda servisem a výrobou závodních dílů. Co ale chystáme, tak je další od základu nově postavený přírůstek do našeho závodního parkoviště pro závodní účely a rychlejší třídu. Moc se na to těšíme.“

Poděkování, vzkaz fanouškům…

„Poděkování patří určitě všem, kteří se celý rok podílejí na připravování závodních aut, čili našemu týmu a nejvíce našemu vedoucímu mechanikovi Dominikovi. Je totiž radost vidět, že lidi to baví a dělají svou práci s chutí. Určitě chci poděkovat své přítelkyni a správkyni času Adriance Buršíkové, které se o vše stará po administrativní stránce a z části o servisní zázemí pro posádky a tým. Mám u ní obrovskou podporu i v závodech, i když by už asi byla ráda, abych se zaměřil i na jiné rodinné záležitosti (smích). Přeci jen jde vidět, že má o mě strach.

Fanoušci v rally jsou neskuteční díky jejich atmosféře, kterou vytváří. V dešti a v blátě se vydají na erzety a čekají, až během pár sekund prosviští před nimi jejich hlavní favoriti. Jste skvělí! Jen bych vás chtěl poprosit, u RZ buďte ukáznění a bez alkoholu, ať má česká rally více fanoušků, než odpůrců.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy