Modrobílé Mitsubishi Lancer EVO IX Sherlog Racing Teamu s Martinem Semerádem za volantem v neděli v podvečer přejelo přes cílovou rampu Norské Rally. Osmnáctiletý soutěžní jezdec Martin Semerád navigovaný zkušeným spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou tak splnil cíl, kterým bylo dokončit premiérový podnik Mistrovství světa bez použití systému superrally. Martin Semerád učinil důležitý krok ve své první sezóně šampionátu produkčních vozů, a stal se nejmladším českým jezdcem historie, který dokončil závod Mistrovství světa.
Přáním Martinova otce a vedoucího týmu Sherlog Racing, Josefa Semeráda, před startem Norské Rally bylo dokončení soutěže bez vážnějšího poškození vozu, a co nejvíce najetých kilometrů na zasněžených norských cestách. "Martin teď v Norsku odjel na sněhu 360 kilometrů rychlostních zkoušek, což je zhruba šest Rallysprintů v České republice. Měli jsme samozřejmě velkou radost z pěkných časů, které s Bohoušem zajížděli, ale těch několik málo chyb, kdy zůstali ve sněhové bariéře, je vždy stálo v součtu mnoho minut. Samozřejmě nás to trochu mrzí, protože první mistrovský bod byl opravdu velmi blízko, ale to se nedá nic dělat, i taková je rally. Celý tým získal teď v Norsku obrovské množství zkušeností, a musíme si v následujících dnech mnoho věcí vyhodnotit, abychom byli na dalších soutěžích ještě o něco lépe připraveni. Martina teď čeká dohánění zameškaného studia ve škole, a ještě těsně před další soutěží na Kypru pojedou s Bohoušem na třídenní test Ralliartu Italy s Mitsubishi EVO X, se kterým absolvují šest soutěží v rámci projektu Pirelli Stars," prozrazuje majitel týmu Josef Semerád.
Martin Semerád neskrýval v cíli Norské Rally zklamání z chyby v poslední rychlostní zkoušce, která jej stála vytoužený mistrovský bod. Posádka si v každé etapě vybrala nováčkovskou daň v podobě ztráty desítek minut v sevření sněhové bariéry, ale v rychlostních zkouškách, kde je nepostihl tento problém, se dařilo stále zrychlovat a byl zřetelně vidět progres, kterého mladý jezdec dosahoval. Počáteční ztráta několika vteřin na kilometr se v průběhu třetí etapy přiblížila až na velmi povzbudivou jednu vteřinu na kilometr. "Samozřejmě chyby, které jsem udělal, mě hodně mrzí, zvláště vůči lidem z týmu, kteří opravdu tvrdě pracovali na tom, abychom Norskou Rally dokončili. Všem lidem v týmu a našim partnerům chci moc poděkovat za možnost startovat na soutěži Mistrovství světa, poznávat nové tratě a sbírat zkušenosti. Před startem soutěže jsem mnoho informací o jízdě na sněhu dostal od skvělého soutěžního jezdce Johna Hauglanda, a i přesto, že jsem se v jeho škole hodně naučil, tak až během skutečné rally je možné opravdu poznat zásady jízdy na sněhu na pneumatikách s hroty. Během třetí etapy jsem se již v autě cítil velmi dobře, a dařilo se velmi hladce zajíždět dobré časy v rychlostních zkouškách. Pak ale stačila jedna malá chyba, která nás opět stála minuty ve sněhu. Během celé soutěže jsem se velké množství věcí naučil, a účast na tomto podniku nás určitě posune zase někam dál. Pokusíme se získané zkušenosti zužitkovat na další soutěži Mistrovství světa, kterou pro nás bude Rally Kypr koncem března," doplňuje Martin Semerád.
Sherlog Racing Team teď čeká náročné období přípravy vozu na Kyperskou Rally, která je ojedinělá svým charakterem, kdy první etapa soutěže je vedena po asfaltových silnicích ostrova a druhá a třetí etapa po klasických šotolinových tratích. Martin Semerád musí vyzkoušet chování svého Mitsubishi se šotolinovými pneumatikami na asfaltovém povrchu, protože tak to bylo stanoveno předpisy pro všechny vozy s pohonem čtyř kol pro Kyperskou rally.