Podle regulí se všechno musí odehrát během dvou dnů. Proto odpadne obvyklý čtvrteční shakedown a tradiční večerní defilé posádek v pivovaru Eggenberg. Také přejímky se posouvají – nejen časem, ale i místem. Čtvrteční technickou i administrativní kontrolu v STK Komat v Dolním Třeboníně vystřídá páteční procedura na výstavišti v Českých Budějovicích. V pavilonu Z bude přístupná i divákům.
Přesunula se proto, že hned v pátek tu odstartuje prolog v podobě divácké rychlostní zkoušky a teprve potom se soutěžní vozy přesunou do Českého Krumlova. Budějovická RZ zůstává prologem, proto není nutné přejíždět do Krumlova po ose.
V Jelení zahradě se uskuteční slavnostní start a teprve poté odjedou posádky na tradiční rychlostní zkoušky. Současné technickoorganizační podmínky si vyžádaly i tady některé změny. Tou nejpodstatnější je spojení dvou částí RZ Kohout a Svatý Jan, takže vzniká nový čtyřiadvacet kilometrů dlouhý měřený úsek.
Návrh tratě už prohlédli i zástupci Asociace jezdců v čele s Josefem Petákem. Ten hájí především zájmy jezdců vozů s atmosférickými motory, proto navrhl – a pořadatelé akceptovali – změny v podobě přidaných retardérů.
Po mnoha letech opouští ze zdravotních důvodů post ředitele Stanislav Fošum. Nahradil ho Jindřich Kunc, také bývalý dlouholetý soutěžní jezdec a v poslední době autor trati. Praktiku Kuncovi bude pomáhat organizačně zdatný Luboš Šalát a s ním i další dlouholeté opory pořadatelského týmu Jiří Venuš, Karel Mach a Jan Bláha. Samozřejmě i desítky a desítky dalších dobrovolníků.
Nové ředitelství chce vyjádřit srdečné poděkování Stanislavu Fošumovi za letité vedení soutěže, která se pohybuje tradičně mezi nejlepšími v republice. Všichni doufají, že i letos svou radou a zkušeností kolegům pomůže.
Do dalšího ročníku s důležitými změnami
Rallye Český Krumlov sice odstartuje až předposlední květnový víkend, ale už teď je jasné, že letos bude mít trochu jinou podobu. Musí se přizpůsobit požadavkům FIA, protože soutěže se stala součástí zónového evropského mistrovství.