Subaru Impreza WRX STI pro závodní tratě

Štajf, Vojtěch | foto: Subaru Czech Rally Team

České zastoupení Subaru pokračuje v exkluzivní spolupráci se společností STI i s modelem nové Imprezy WRX STI hatchback.

Vynikající zprávu má značka Subaru pro všechny závodní týmy, které uvažují o pořízení speciálu Impreza WRX STI Group N Base Car. Díky exkluzivní smlouvě, podepsané již v roce 2006 s každoroční opcí na následující rok, i letos zástupci importéra Subaru ČR získali důvěru společnosti STI (Subaru Tecnica International) a jsou nadále výhradním oficiálním importérem nejen základního závodního modelu Gr. N Base Car s karoserií hatchback, ale i veškerých sportovních dílů, které STI pro úpravu závodních vozů značky Subaru společnost STI vyrábí a dodává. Subaru ČR, s.r.o. je tak dále členem výjimečné a prestižní společnosti několika firem, se kterými se STI rozhodlo spolupracovat.

Tato smlouva tedy závodním týmům nejen z České republiky, ale také ze všech okolních zemí, umožňuje objednat vozy i díly bez zahraničních zprostředkovatelů a tedy za výrazně výhodnější cenu a zároveň s dodávkou do České republiky bez výdajů na dopravu. Díky zkušenostem při dodávkách materiálu pro Subaru ČR Rally Team jezdce Vojtěcha Štajfa je pak český importér připraven nabídnout všem zájemcům z řad provozovatelů závodních vozů Subaru objednávkovou službu veškerých potřebných dílů v českém jazyce, což dále zjednoduší dostupnost a komfort tuzemských zákazníků.

Závodní vůz Subaru Impreza STI je v současnosti nejúspěšnějším závodním vozem v automobilových soutěžích třídy produkčních vozů. Tento automobil se stal třikrát po sobě vítězem produkčního šampionátu mistrovství světa v rallye (PCWRC) a i na tratích národních mistrovství dokazuje své kvality. Jeho nejnovější provedení disponuje dvoulitrovým přeplňovaným motorem s variabilním časováním ventilů, turbodmychadlem s tzv. dvoucestným plněním, zvětšeným intercoolerem, odlehčenými tenčími skly a dalšími technickými vylepšeními. Pro úpravu dle homologace produkčních vozů pro rallye lze vůz osadit závodním brzdovým systémem AP Racing s průměrem brzdových kotoučů 355 mm, resp. 285 mm a hydraulickou ruční brzdou, závodní bezsynchronní převodovkou a závodními řídícími jednotkami motoru a aktivního mezinápravového diferenciálu.

Díky exkluzivnímu zastoupení STI padá doposud rozšířená domněnka o vysokých cenách závodních vozů a dílů v porovnání s konkurenčními značkami. Nový vůz Subaru Impreza STI Gr. N Base Car určený pro přestavbu na soutěžní závodní vůz je možné objednat již za cenu 780 800 Kč vč. DPH, což je rozhodně více než konkurenční cenou na českém trhu. Tento automobil je japonskou verzí Imprezy, určenou výhradně k přestavbě na závodní speciál a český dovozce jeho cenu stanovil tak, aby umožnil co nejvíce zájemcům jeho pořízení. Cena již zahrnuje soubor dílů na přestavbu z pravostranného na levostranné řízení. Touto velmi příznivou cenovou politikou chce společnost Subaru ČR podpořit všechny závodníky, kteří se rozhodnou účastnit se závodů s vozem této značky. V žádném případě ale není možné tento automobil přihlásit do normálního provozu, neboť japonská specifikace nesplňuje požadavky evropských homologací. Každý zájemce o tento vůz tak bude muset nejprve instalovat do vozu ochrannou klecovou konstrukci (závodní rám), aby mohl vůz přihlásit jako závodní speciál.

Co se týče závodění na českých tratích, díky této příležitosti a spolupráci s STI se značce Subaru postupně daří oživovat závodní pole na tuzemských soutěžích vozy Impreza stále více. Za uplynulé tři roky  Subaru ČR dovezlo již ke 20 kusům těchto specifikací a mezi závodníky se Subaru Impreza se řadí kromě V. Štajfa i Emil Triner, Jan Štěpánek, Dan Běhálek, Jiří Vacek, Robert Achs, nadějný junior Jan Černý a další. Na aktuální podnik Valašská Rallye 2009 je již Subaru druhou nepočetnější značnou ve startovním poli!

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy