Důvod byl prostý: „Jedu v novém týmu, s novým autem, s novým spolujezdcem a po velmi dlouhé závodnické pauze. V Praze jsme se s WRC moc nesvezli, na začátku sezony 2008 jsme odjeli jen dva závody, takže poslední opravdové závodění jsem si užil na konci roku 2007, kdy jsme bojovali o titul ve sprintech,“ s úsměvem komentoval předstartovní prognózy Petr Hozák, který se na Valašsku představil s Mitsubishi Lancer EVO IX týmu Sherlog Racing a s novým spolujezdcem Jirkou Kulhanem.
Páteční první etapa se ukázala pro mnohé posádky jako křest ohněm. Přímo brutální podmínky na trati pak o to horší měly posádky s vyššími startovními čísly, mezi které patřil i Petr Hozák díky absenci startů v loňském roce. Přesto počasí, kdy by psa nevyhnal, dvojici Hozák – Kulhan vůbec nevadilo a od úvodní erzety šla posádka špičkového lanceru neustále vzhůru. 13., 12., 11., 9., a 5. čas v absolutním pořadí - tak šly výsledky v prvních pěti rychlostních zkouškách za sebou. Na poslední páteční erzetě pak ještě posádka zaznamela desátý čas, což jí posunulo v obrovské konkurenci vozů S 2000 a dalších skvělých jezdců s eNky na skvělé 8. místo v průběžném pořadí. „Na to, že sedím v autě po dlouhé době, je to velmi dobré. Mám nového spolujezdce, je to na vodě, což pro vás diváky a fotografy musí být větší hrůza než pro nás. Totální spokojenost.“ Přesně taková byla slova jezdce v cíli úvodní etapy.
Sobotní ráno na tom bylo, co se týká počasí, o hodně lépe. Trať pomalu osychala, a tak bylo jasné, že po pátečním vraženém tempu na špici se ještě zrychlí. „Na sobotu jsem se velmi těšil. Jízda s autem na mokru byla fantastická, navíc jsme se v pátek teprve rozjížděli a jeli v klidu. Teprve ve druhé etapě jsem ale chtěl zkusit začít závodit. Na startu sedmičky jsem však nechal několik vteřin, ale i přes to to znamenalo sedmý čas, což bylo fantastické. Pak ale přišla ona nešťastná událost a bylo po všem. Je mi líto, co se stalo, ale pokud nebudou diváci rozumní, tak se prostě takové věci stávat budou. Jede se rychle a riziko opuštění trati je velké. Pokud si diváci stoupnou na vnějšek jakékoli zatáčky a ještě na nebo pod úroveň vozovky, jsou tam jako na terči. Chtěl bych tímto poprosit fanoušky, aby stáli pouze tam, kde mají. Opravdu to za to nestojí...“
A jaké jsou nejbližší plány Petra Hozáka? „Dalším závodem pro nás bude domácí Rally Šumava. Moc se na to těším, máme perfektní auto a navíc spolupráce s týmem Sherlog Racing je bezchybná. Patří jim velký dík, jsou to opravdu profesionálové na svém místě a velmi mi můj návrat do rally svým přístupem usnadnili. S tímto týmem máme v plánu jet celou sezonu velkého mistráku a chceme se ještě zúčastnit i sprintů. V současné době stále probíhají jednání, na základě kterých se rozhodne, kde a s čím se ukážeme. Hodně nás zasáhl Pražský Rallysprint, ale nevzdáváme se. Kdybychom ale měli startovat ve sprintech s WRC, tak jsme již rozhodnuti, že s S9, se kterou jsme jeli v Praze, to nebude. Korda Racing v současné době pořídil tovární Subaru Impreza WRC S12B, která má odjeto pouze 4 závody MS, a právě toto auto by připadalo v úvahu,“ naznačil další kroky jezdec týmu Pubblicita Racing.