Až do RZ 8 platilo, že se Vojtěchu Štajfovi na Rally Šumava tradičně dařívá. Už na úvodním čínovském okruhu zajel v dešti skvělý čtvrtý čas absolutně, což byl výsledek, kterého by se po valašském trápení nenadál ani největší týmový optimista. Většina tradičních soupeřů se po pátku dívala bílomodročernému vozu na záda, Impreza porážela i několik vozů kategorie S2000. Na druhém testu Štajf s Černochem poskočili dokonce na třetí příčku za dvojici horkých favoritů Kresta – Pech, z medailových pozic je sesadila až čtvrtá zkouška a složité přidělování náhradních časů sportovními komisaři.
Ve vyrovnané první pětici se nicméně posádka držela i dále, druhý průjezd "královské" libotyňské zkoušky a třetí čas na ní vrátily vůz Subaru Czech Rally Teamu dokonce do boje o celkové prvenství. Na vedoucí příčku ztrácelo Subaru Impreza WRX STI v polovině soutěže pouhých dvacet tři sekund. Osmá rychlostní zkouška a chybička na horizontu, který proslavil svými problémy přede dvěma lety i tehdejší šampión Václav Pech, to byl ale bohužel konec všech nadějí posádky Vojtěch Štajf – Jiří Černoch na letošní šumavské soutěži.
"Testovali jsme na suchu i na vodě, ale jak se chová auto na horizontech, to jsme zjevně správně odhadnout neuměli," říká smutně pražský pilot. "V kritickém místě jsme jeli na nejvyšší zařazenou rychlost, po dopadu za horizontem auto zareagovalo poněkud jinak než jsem čekal a už se to nedalo zachránit… Všechno se pak seběhlo velice rychle, ve výsledku musím poděkovat hlavně pevnému rámu od firmy Custom Cages i systému HANS za to, že jsme z vozu vystoupili oba se spolujezdcem v pořádku.
Auto ale v pořádku rozhodně není a je jasné, že náš tým opět čeká moře práce. Chceme se totiž pokusit o nemožné a s vlastně úplně novou Imprezou vyrazit už za měsíc do Krumlova. Už teď, pár hodin po havárii, máme vše rozplánováno přesně na dny – nové syrové auto nám již stojí na dílně a s Alešem Dlouhým jsme domluveni na vestavbě rámu do něj. Snad to všechno zvládneme, rádi bychom navázali na dobře rozjetou klatovskou soutěž a spojili příště rychlost i s dojetím do cíle. Chceme se tak odměnit i našim fanouškům, od kterých dostáváme velké množství podpůrných vzkazů. Za ty jim tímto moc děkujeme, dodávají nám totiž odhodlání pro naši práci. V tuhle chvíli pochopitelně hrají proti nám čas, finance i psychika a každý kladný ohlas nám moc pomáhá."
Podobně jako přede dvěma lety, i tentokrát zachraňoval čest Subaru Czech Rally Teamu jeho druhý pilot Jiří Vacek. Ten premiérově startoval s Bohumilem Černochem (bratrem Jiřího) na sedadle spolujezdce a tato spolupráce přinesla ovoce. "Nám se Šumava moc povedla,“ usmívá se pilot. „Po technických problémech z úvodu soutěže jsme se brzy dostali do dobrého tempa. To se nám povedlo udržet až do cíle, no a výsledkem je po delší době naše umístění v první dvacítce, dobyli jsme též druhou příčku v Enteria Cupu. Opravdu jsem moc spokojen, i naše spolupráce v autě fungovala výtečně."
Jak již bylo naznačeno, dalším startem týmu na domácí půdě bude českokrumlovská soutěž na konci května. Ještě před ní ale čeká Vojtěcha Štajfa cesta do Slovinska za plněním reprezentačních povinností na Rally Saturnus. Tento start absolvuje se starším modelem vozu Subaru Impreza WRX STI, na jihu Evropy bude obhajovat loňskou pátou příčku.