Soutěž dozná několika zásadních změn. Pořadatelé po třech letech opustili centrum soutěže v hlavním městě Řecka v Aténách, letos bude osmdesát kilometrů západně, v městě Loutraki. Tento region je proslulý lázeňskou minulostí a léčivými prameny. V loňském ročníku se zde uskutečnila přechodná servisní zóna. V relativním dosahu města, u Korintského průplavu, se ve čtvrtek večer uskuteční slavnostní start soutěže.
Řecká soutěž prošla před letošním ročníkem proměnou. Pouze jediný úsek z roku 2008 zůstal beze změny. Celkem na posádky čeká 17 zkoušek (371,02 km – trať celkem 1208,18 km). Páteční část soutěže se odehraje podél Korintu, na známých úsecích Livadia či Itea. Právě v Itei bude umístěna přechodná servisní zóny. Druhá etapa se odehraje na Peloponésu, Akropolis tam zavítá poprvé od roku 1991. A závěr soutěže obstarají testy v kopcích východně od Loutraki, včetně dvou průjezdů 33 km dlouhé vložky Aghii Theodori. Pouze čtyři rychlostní zkoušky absolvují posádky ve dvou průjezdech, což je pro stav tratí při vlastním závodě příznivá zpráva, ale tento fakt znamená více kilometrů při seznamovacích jízdách.
Právě po prvním dnu tréninku popsal své pocity Martin Prokop:
„Trénovali jsme sobotní a nedělní úseky a byl jsem mile překvapen jejich stavem. Samozřejmě se jedná o pěkné testy, spíše rychlejšího charakteru, ale opravdu upravené, s tvrdým podkladem. Tím nechci nikterak snižovat náročnost tratě, ale pevně věřím, že tento fakt může přinést pěkné svezení. Že už to nebude stále jen o tom vyhýbat se volným kamenům, neměly by být ani v takové míře koleje.“
„Posun tratí do oblasti Korintu soutěži jednoznačně prospěl. Kvalitou šla nahoru. Svou roli v tom hraje i pokračování trendu jednoho průjezdu vybraných testů. Proto doufám, že po stránce trati nebudu mít s Řeckem takový problém.Ten však vidím v extrémních teplotách, které v Řecku panují. Bez klimatizace se tady vůbec nedá jít ven, natož nějak fungovat. Vůbec nedokáži odhadnout, co to může dělat s námi a samozřejmě se závodními auty. Očekávám, že bude problém s výdrží motorů, na což zřejmě budeme muset na dlouhých vložkách brát ohled. Letošní termín Akropolis je absolutně nevhodný. Už na Sardinii bylo počasí nesnesitelné, tady je to ještě horší. Dokonce bych řekl brutální,“ dodal jihlavský jezdec.
Startovní listina produkčního šampionátu obsahuje sedmnáct 17 jmen, včetně domácího jezdce Lambrose Athanassoulase, jenž bude v roli hosta pilotovat vůz Škoda Fabia Super 2000 italské stáje A-Style/MRT. Stejný speciál povede i Patrik Sandell, nechybí ani lídr šampionátu Nasser Al Attiyah. K favoritům musíme přiřadit Portugalce Arauja, Švéda Flodina či Japonce Araie.
„Ambice máme určitě vysoké. Vzhledem k tomu, že jsme ztratili Argentinu, nezbývá nám nic jiného než od začátku bojovat. Na nějakou taktiku tady nebude prostor. Ale těžko říci, kam až si troufám. Ale když jsme mezi produkčními soupeři odváděli náš standard, vždy se dalo bojovat o čelo. Pod Akropolí se o to rovněž pokusíme,“ naznačil Martin Prokop.
Akropolis rally
7. soutěž MS, 6. soutěž PCWRC
11. – 14. června 2009
Čtvrtek 11. června
Slavnostní start Korintský průplav 20:30
Pátek 12. června
RZ1 Harvati (25,00 km) 8:48
RZ2 Thiva 1 (23,76 km) 10:21
RZ3 Evangelistria (21,03 km) 11:44 (zrušena)
Servis Itea (15 minut) 13:34
RZ4 Bauxites (23,17 km) 14:02
RZ5 Drossohori (23,68 km) 14:56
RZ6 Thiva 2 (23,76 km) 17:13
Servis A Loutraki (45 minut) 19:13
Cíl etapy Loutraki 20:58
Sobota 13. června
Servis B Loutraki (15 minut) 8:30
RZ7 Klenia Mycenae 1 (17,25 km) 9:32
RZ8 Ghymno 1 (26,28 km) 10:35
RZ9 Kefalari 1 (24,15 km) 11:50
Servis C Loutraki (30 minut) 13:33
RZ10 Klenia Mycenae 2 (17,25 km) 14:50
RZ11 Ghymno 2 (26,28 km) 15:53
RZ12 Kefalari 2 (24,15 km) 17:08
Servis D Loutraki (45 minut) 18:33
Cíl etapy Loutraki 19:18
Neděle 14. června
Servis E Loutraki (15 minut) 9:00
RZ13 Loutraki 1 (8,98 km) 9:33
RZ14 Aghii Theodori 1 (33,00 km) 10:07
RZ15 New Pissia (11,30 km) 10:55
Servis F Loutraki (30 minut) 12:03
RZ16 Loutraki 2 (8,98 km) 12:51
RZ17 Aghii Theodori 2 (33,00 km) 13:25
Servis G Loutraki (10 minut) 14:18
Cíl Casino Loutraki 14:36