Nedělní vyvrcholení podniku se odehrávalo na rozdíl od pátku a soboty na suchých tratích a hned první ranní test na RZ 14 dokončil Dani Sordó se ztrátou 25 sekund na vedoucího jezdce. "Bylo mi jasné, že musím jet s maximální koncentrací, když chci dojet až do cíle. Už jsem nejel tak riskantně, můj úkol byl jasný - získat body pro Citroën."
Loeb: Pařez pod pískem
Do této situace se Citroën dostal už v první den soutěže, kdy trať opustil C4 WRC Sébastiena Loeba. "Měli jsme v cestě pařez a trefili jsme ho. Byl ukrytý pod pískem. Není ani vidět na videu. Prostě to byla smůla. Ve Francii máme pravidlo, že nic neskončí u dvou příhod za sebou, ale až u tří. Tahle havárie už je třetí událostí v řadě." Díky pravidlu SupeRally se obhájci titulu vrátili zpět do soutěže, i když s penalizací dvaceti minut.
Quesnel: Velmi náročný víkend
Zatímco Sordó si v poslední etapě držel své tempo, Loeb se nezadržitelně přibližoval k osmici nejlepších, zvláště když byl Ogier nucený zastavit na RZ 18. Ještě před tím na RZ 17 Conrad Rautenbach uvolnil cestu pro pětinásobného mistra světa, aby se dostal potřebným bodovaným pozicím. Tedy k něčemu, v co po páteční havárii málokdo doufal. Výsledek pak umocnilo odstoupení Jari-Matti Latvaly na super speciálce, což umožnilo Sordovi dojet druhý a Loebovi na sedmém místě. "Požádali jsme Evgenije Novikova a Conrada Rautenbacha, aby nechali Sébastiena předjet a umožnili týmu Citroën Total WRT získat za dané situace maximum možných bodů," vysvětlit Olivier Quesnel, Citroën Racing ředitel. "Byli jsme hodně zklamáni, když musel odstoupit Sébastien Ogier po tak výborných výkonech. Byl to velmi náročný víkend pro celý Citroën, nicméně získali jsme tolik bodů, kolik bylo možné. Podařilo se nám udržet vedení v Poháru konstruktérů o 17 bodů a Sébastien Loeb je nyní jediný bod za Mikko Hirvonenem."
Sordó: Podařilo se!
Dani Sordó se po druhém místě v Polsku cítil opravdu dobře. "Sébův problém hned první den mě postavil do obtížné situace, protože to pro mě znamenalo dojet přinejmenším na třetí pozici, abych přinesl týmu potřebné body pro udržení vedení. Podařilo se, i když oba piloti Fordu jeli naplno. Upřímně jsem později litoval Jari-Mattiho. Sám dobře vím, jaká je to smůla, když člověk musí odstoupit na poslední rychlostní zkoušce."
„Samozřejmě nemohu být spokojený s umístěním na 7. pozici, ale aspoň se podařilo z celého víkendu něco zužitkovat," říkal Sébastien Loeb. "Ještě se ukáže, že body, které jsme tu získali díky dobrému managementu, se budou hodit na konci sezony. Jsem teď mnohem víc motivovaný na další kolo než kdykoli před tím."
Nejrychlejší časy:
1. etapa – RZ 1 : Petter Solberg (Citroën Xsara) – RZ 2 a 3 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 4 a 5 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 6 : Hirvonen – RZ 7 : Latvala.
2. etapa - RZ 8 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 9 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 10: Loeb – RZ 11 : Hirvonen – RZ 12 a 13 : Loeb
3. etapa – RZ 14 : Sébastien Ogier (Citroën C4) – RZ 15 a 16 : Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 17 : Loeb – RZ 18 : P. Solberg.
Nejlepší časy celkem:
Loeb, 5 - Hirvonen, 4 – Latvala, 3 – H. Solberg a P. Solberg 2 - Sordo, 1.
Vedení v soutěži:
RZ 1 : P. Solberg – RZ 2 : Loeb – RZ 3 až 18 : Hirvonen.
Konečné pořadí:
1. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus) 3:07:27,5 hod.
2. Sordó/Martí Citroën (Citroën C4) +1:10,3 min.
3. H. Solberg/Menkerud (Ford Focus) +2:05,7
4. P. Solberg/Mills (Citroën Xsara) +2:24,3
5. Wilson/Martin (Ford Focus) +4:17,5
6. Holowczyc/Kurzeja (Ford Focus) +4:33,9
7. Loeb/Elena Citroën (C4) +19:15,1
8. Rautenbach/Barritt (Citroën C4) +19:20,6
9. Novikov/Moscatt (Citroën C4) +19:26,2
10. Bebenek/Bebenek (Mitsubishi Lancer) +23:08,7
Mistrovství světa FIA – piloti:
1 Mikko Hirvonen 58
2 Sébastien Loeb 57
3 Dani Sordó 39
4 Jari-Matti Latvala 35
5 Henning Solberg 27
6 Petter Solberg 25
7 Matthew Wilson 19
8 Federico Villagra 14
9 Sébastien Ogier 13
10 Mads Ostberg 7
11 Conrad Rautenbach 18
12 Khalid Al Qassimi 6
13 Chris Atkinson 4
14 Evgeny Novikov 4
15 Krzysztof Holowczyc 3
16 Nasser Al Attiyah 1
17 Urmo Aava 1
18 L. Athanassoulas 1
Pohár konstruktérů
1 Citroën Total WRT 106
2 BP Ford Abu Dhabi 89
3 Stobart VK M-Sport 60
4 Citroën Junior Team 29
5 Munchi's Ford 18