Mira Březík v poločase

barum rally zlín | foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman

Miroslav Březík vstoupil, společně se svým spolujezdcem Martinem Běhulou, do rallysprintového šampionátu až při druhé soutěži.

Rally Vysočina Telč 2009

Miroslav Březík vstoupil, společně se svým spolujezdcem Martinem Běhulou, do rallysprintového šampionátu až při druhé soutěži, promoklé Rally Vysočina v Telči. Po Valašské rally, kde se kluci kvůli havárii a sobotní tragické události příliš nesvezli, prošlo auto kompletní repasí a vše bylo směřováno na úspěšný vstup do „malého“ mistrovství.

Do první sekce vstoupil Mira opatrně, hlavním cílem byla snaha najít jistotu a správný rytmus na mokrém povrchu. Do hry bohužel vstoupila i technika, na druhé rychlostní zkoušce začal stávkovat potenciometr. V servisní pauze ho mechanici vyměnili. Ani nový kus bohužel nefungoval ideálně, a tak trápení pokračovalo i ve druhé sekci. Na startu páté zkoušky se motor „ulil“ a téměř polovinu testu fungoval pouze na tři válce. Po těchto problémech ztratila zlínská dvojice kontakt s vedoucím Galiou. Během poslední návštěvy servisního areálu se mechanikům podařilo závadu odstranit úplně, přesto bylo během krátké týmové porady rozhodnuto nic neriskovat a raději dovézt auto v pořádku do cíle. Neznamenalo to žádné vypuštění závěru, spíše poklidné hlídání si stříbrné pozice a snaha dobrými časy na rychlostních zkouškách nenechat vedoucího Galiu v klidu. Ten si i přes Mirovu snahu v poslední zkoušce své vedení uhlídal a do Zlína putovaly stříbrné poháry i body za druhé místo.

Impromat Rallysprint Kopná 2009

Vrcholem pro celý tým v letošní sezóně byla populární Kopná. Startovní listina slibovala velmi kvalitní obsazení i ve třídě A5, Mira s Martinem byli pasováni do role jasných favoritů, což ovšem bývá na domácí půdě často velmi zrádné. Tým tentokrát neponechal nic náhodě, kromě běžné přípravy došlo k několika změnám. Motor prošel repasí u Jardy Vančíka a podvozek „vylepšily“ nové pružiny. Před soutěží proběhl krátký test, zaměřený právě na doladění a nastavení podvozku. Jak se později ukázalo, změny v nastavení i nasazení posádky udělalo své. Dvojice v bílé Felicii nedala ostatním posádkám ve třídě minimální šanci a zvítězila stylem start – cíl! Během celého závodu se neobjevil žádný problém s vozem, malé „krizovky“ na Májové a Zádveřicích na časech poznat také nebyly. Po odstoupení Galii, jenž se jako jediný dokázal držet na náročných tratích kolem Slušovic na dostřel, se Mira soustředil na umístění ve skupině A. Celkově čtvrté místo ve skupině A, 25. pozice absolutně a jasná převaha ve třídě jen dokazuje, jak lze závodit i s „malorážkou“.

Horácká Rally Třebíč 2009

Letos podruhé zavítali účastníci rallysprintů na Vysočinu a ani na druhý pokus jim nepřálo počasí. Pokud si někdo myslel, že po soutěži v Telči už to s deštěm nemůže být horší, pořádně se mýlil. I když předpověď slibovala jen místní přeháňky, ihned po startu závodu se obloha doslova roztrhla a na zem mířilo neuvěřitelné množství vody.

Taktika na první sekci soutěže byla zvolena velmi dobře, vzít dvě intermedia do rezervy se vyplatilo. Bohužel, posádka se v ostrém tempu svezla až na třetí rychlostní zkoušce, první dva testy byly z různých důvodů zrušeny a jelo se pouze volným průjezdem. Výsledný 13. čas v celkovém pořadí ovšem jasně ukázal, kde by se mohl Mira s Martinem během soutěže pohybovat. Po servisní pauze už i ostatní vyráželi na „mokrém“ obutí. Přesto si kluci stále udržovali vedoucí postavení ve třídě a velmi pěkné umístění ve skupině i v celkovém hodnocení.

Vyhlídky na kvalitní výsledek vzaly za své při pohledu do výsledkové listiny ve druhém servisu. Na kontě vedoucí dvojice se objevily dvě minuty penalizace a do té doby dominující Felicie se propadla na páté místo ve své třídě. Kluci si žádného přestupku nebyli vědomi a nikdo jim v daný okamžik ani nebyl schopen přesně říct, za co penalizaci dostali. Rozhodnutí pokračovat i nadále naplno se později ukázalo jako správné. K celé kauze se vyjádřil sám pilot: "Ve druhém servisu se nám ve výsledcích objevila penalizace dvě minuty, a to za předčasný příjezd do časové kontroly. Po čtverce odstoupil před námi jedoucí Ševeček, do šesté zkoušky nás startér pustil v jeho čase, i když jsme ho upozornili, že máme ještě čas. Proto jsme si mysleli, že máme penalizaci právě za tento dřívější start. Jak se ukázalo později, zásadním problémem bylo údajné přijetí ke stolku s časomírou před naším ideálním časem. Jenomže kartu si nechal spolujezdec orazit v našem správném čase a proto nám vše sedělo a byli jsme si vědomi toho, že máme vše v pořádku. Na ředitelství se následně dostala informace o našem předčasném příjezdu do ČK. My jsme si řekli, že zkusíme bojovat až do konce, hlavně v poslední zkoušce jsme jeli opravdu maximum. Po projetí cíle jsme se šli samozřejmě informovat na ředitelství, za co máme ty dvě minuty. Bylo nám sděleno, že s celkovým časem se už hýbat nedá, ale že můžeme požádat o revizi času. Sepsali jsme tedy žádost o přezkoumání a následné vysvětlení penalizace. Po zhruba hodině a půl nám bylo od sportovních komisařů oznámeno, že z důvodu správnosti časů v naší kartě bude penalizace zrušena a tento trest bude změněn na důtku (za dřívější příjezd do prostoru časomíry dle řádů) s tím, že pokud se tato chyba bude opakovat, budeme „odměněni“ pokutou."

Jak se později ukázalo v různých internetových diskuzích, hlavním problémem se zdají být nevhodně formulovaná pravidla. Rozhodnutí sportovních komisařů ale dalo jasně najevo, že k žádnému porušení pravidel nedošlo. Z Třebíče si tak Mira s Martinem odvezli stříbrné poháry a plný počet bodů za vítězství ve třídě, ale hlavně druhé místo ve skupině A a 18. pozici v celkovém hodnocení!

V pozici vedoucího muže tabulky třídy A5 se Mirek rozhodl přehodnotit své další plány a tak tuto velmi rychlou Felicii bohužel letos neuvidíme na startu Barum rally. Naopak, na další souboje se už teď můžou těšit konkurenti ve třídě na všech následujících rallysprintech.

Cíl pro zbytek sezony je jasný, věřme, že se bude klukům dařit!

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy