Výstavní komplex La Rural a přilehlá třída přivítaly znovu desetitisíce fanoušků k tradičnímu rituálu přejímek, které doprovází bohatý program doprovodných akcí, za nimiž stojí oficiální partneři rallye. Přesto je poznat, že i Dakar se jako motoristický podnik musel uskrovnit. Je to poznat na každém detailu, konče zpracováním podkladů pro novináře, počtu volných map i startovních listin i úrovní jejich zpracování. Novináři musejí letos zapomenout na tradiční novinářské košile a kšiltovky zdarma, skromnější jsou všechny detaily.
To ale neznamená, že druh Dakar v Jižní Americe bude horší soutěží. Naopak! Závodníci jásají nad novou tratí, která bude těžší po všech stránkách, ale profilem i dostupnými povrchy zajímavější nejen pro soutěžící, ale i pro diváky u televizních obrazovek. Menší množství startujících nevadí, stále jde o největší závod světa a naopak ti, kdo tvoří drama boje o příčky v první desítce, jsou tu minimálně ve stejném počtu, zato silnější, připravenější a odhodlanější. Platí to rovným dílem pro všechny kategorie, a to by mohla být hlavní potenciální deviza nového Dakaru v nelehké době. Po sportovní stránce je toho mnoho, na co se lze těšit.
Všechny kamiony jsou už v uzavřeném parc fermé. Závodníci si je vyzvednou na Nový rok odpoledne, aby s nimi absolvovali tradiční konvoj argentinskou metropolí až ke startovní rampě pod obeliskem na náměstí La Republica, přičemž ještě večer (Tatra Aleše Lopraise bude na startu okolo 20:15 závodního času) se přesouvají do 320 km vzdáleného Colónu. Druhý lednový den je čeká už ostrá speciálka. Problémům s mračny prachu a nebezpečným předjížděním hodlají pořadatelé předcházet hodinovou pauzou mezi posledním startující autem a prvním startujícím kamionem i delšími startovními prodlevami nejlepších kamionů. O třetí etapy v píscích u Fiambaly už budou kaminy a auta startovat v mixovaném pořadí.
Mnoho vzruchu u přejímek neproběhlo, však to hlavní technický komisař Fabien Calvet shrnul lapidárně: "V podstatě je mi známa technika každého předního týmu. Jsme ve spojení po celý rok, takže jsem nic překvapujícího neviděl. Týmy si ošetřují svá technická řešení a dbají na dodržování předpisů, stejně tak i ví, na co se při kontrolách zaměřuji."
Silvestrovský večer je zároveň prvním, při kterém se celá desetičlenná sestava Loprais Tatra Teamu sejde u společné večeře. Je na čase, vždyť nový rok už klepe na dveře a hned následující den se největší motoristický podnik světa dá do pohybu. Na Nový rok ráno čeká závodníky povinný oficiální briefing.
Argentinci se na "svůj" Dakar náležitě těší. Do místa přejímek jich přišly desetitisíce a jen u trati prvních dvou speciálek se jich dle odhadů místní policie má sejít přes milion.
Přejímky jsou úspěšně za námi, Dakar může začít
Poslední tři dny rok 2009 byly zasvěceny technickým přejímkám všech závodních strojů. Tatra Aleše Lopraise jimi jako již každoročně prošla bez problémů.