Druhý lednový víkend startovala v rakouském Freistadtu 28. Internationale Jänner rallye. Na start se postavilo sto posádek ze šesti zemí. Vedle početného rakouského zastoupení zde byli také jezdci z Česka, Maďarska, Itálie, Německa a Švédska. Českou vlaječku vedle svého jména vozilo šestnáct posádek a mezi nimi i Michal Srb s Radimem Oravou, kteří startovali s Volkswagenem Polo 16V. Pro oba členy posádky to byl druhý start na zimní soutěži, ve Freistadtu však usedli vedle sebe poprvé až letos. Radim si svou premiéru užil v roce 2006 po boku Jiřího Pertlíčka. Michal „Jännerku“ okusil prvně v roce 2008 společně s Jakubem Venclíkem. „Poprvé jsme startovali v Rakousku na této soutěži před třemi roky. Tehdy jsme ovšem neměli ty správné pneumatiky. Soutěž jsme dokončili na 2. místě ve třídě N1 a 58. místě absolutně,“ zavzpomínal na svůj první start ve Freistadtu Michal Srb.
Letošní start byl ale o něčem jiném. Posádka si pořídila pneumatiky s hroty a na první soutěž v nové sezoně se velmi těšila. „Do Rakouska jsme odjížděli hlavně s cílem získat zkušenosti s jízdou na nezpevněném povrchu. Do této soutěže jsem neměl možnost vyzkoušet si pneumatiky s hroty. Taky jsme se chtěli trošku popasovat s rakouskou konkurencí,“ vrátil se na úvod soutěže Michal Srb. Jízda na úzkých pneumatikách s hroty Michala nadchla. Na úvodní rychlostní zkoušce, která se jela takřka celá na sněhu a ledu, za sebou nechal i jezdce s mnohem silnějšími vozy. S přibývajícími kilometry ovšem začalo úřadovat počasí a trať začala roztávat. „Úvod závodu se mi moc líbil. Postupně však z trati mizel sníh a led a erzety byly hlavně o výkonu motoru. Přesto to bylo pořád velmi pěkné svezení,“ uvedl Michal. První etapu zakončila česká dvojice Srb – Orava na 49. místě a 1. místě ve své třídě. Do druhé etapy nastupovala posádka s odhodláním interního souboje s dalším českým zástupcem, Martinem Radou startujícím s Alfou Romeo. Martin Rada byl před „naší“ posádkou ve výsledcích o tři místa výše a na časovém odstupu to bylo více jak dvacet vteřin. Přetahovaná o vteřinky vygradovala v samotném závěru soutěže. Druhá etapa měla šest erzet a před tou poslední byl lepší Michal v poměru 3:2, ale na čase ztrácel dvacet vteřin. „Do druhé etapy jsme šli s cílem Martina Radu porazit. Díky proměnlivému počasí bylo velmi těžké zvolit pneumatiky. Poslední zkouška soutěže, která se jela v mlze, nám ale vyšla skvěle. Zajeli jsme zde absolutně 26. nejrychlejší čas,“ pochvaloval si závěr rakouské rally Michal Srb. Čas z poslední zkoušky soutěže, kdy posádka Srb – Orava nechala za sebou několik silných vozů mitsubishi a subaru, ale také Peugeot 207 S2000, posunul dvojici na konečné 36. místo absolutní klasifikace. Interní souboj s Martinem Radou pak vyzněl lépe pro Michala Srba, jenž svého soupeře pokořil o patnáct vteřin. „Odjel jsem nejnáročnější soutěž, jaké jsem se doposud měl možnost účastnit. Bylo to dáno hlavně změnami povrchu, ale také náročným rozpisem. S Radimem jsme společně absolvovali několik soutěží v Česku, a tak se projevila i naše sehranost. Z výsledku v Rakousku máme oba velkou radost,“ neskrýval nadšení z dobře odjeté rally Michal Srb. Radim Orava dodal: „Letošní Jänner Rally byla pro mě jedna z nejtěžších soutěží mé kariéry. Chtěl bych v první řadě vyzdvihnout Michalův rozpis, na kterém hodně zapracoval a výsledek se dostavil. Hlavně na poslední RZ se ukázalo, že jdeme správnou cestou. Poděkování zaslouží Michalův táta. Auto bylo nachystáno na 100 % a nebylo třeba řešit žádný problém s technikou. Bylo velmi důležité, že jsme se mohli soustředit jen na svůj výkon a volbu pneumatik.“
A Michal Srb se k Radimovu poděkování přidal také: „Chtěl bych moc poděkovat svému tátovi, který má velký podíl na našem startu a potažmo i výsledku v Rakousku. Dále bych chtěl poděkovat i sponzorům za podporu. Díky patří i Radimovi za spolupráci a Honzovi Dohnalovi, který mi prodal skvělé pneumatiky s hroty. A nesmím zapomenout ani na fanoušky kolem trati, kteří nás a naše „políčko“ hnali kupředu.“