Zlínští pořadatelé oznámili začátkem července loňského roku přeložení jubilejního ročníku na rok 2021. Jednalo se o velmi těžké rozhodnutí, neboť až do poslední chvíle byla velká snaha tradiční soutěž zařazenou do seriálu Mistrovství Evropy v rally (ERC) uspořádat. „Rychle se šířící nemoc Covid-19 nám sebrala naději uspořádat barumku v roce 2020. S odstupem času se naše rozhodnutí rally, na základě doporučení Krajské hygienické stanice zrušit, ukázalo v daný okamžik jako jediné správné,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Celý organizační tým barumky počítá s tím, že se kulatý ročník podaří odjet v letošním roce. „Usilovně pracujeme, jednáme s úřady i samosprávami, tvoříme plán a modelujeme situace s přihlédnutím k aktuálnímu stavu, aby se dal podnik uspořádat v plánovaném termínu. Máme na to stále půl roku. Doufáme, že pandemie v příštích měsících po vakcinaci obyvatelstva ustoupí a situace se vrátí do stavu blízkého normálu. Jubilejní padesátý ročník chceme zorganizovat tak, aby se jej fanoušci mohli zúčastnit v rámci možných situací a modelů vývoje epidemie. I přes nejasné vyhlídky jsme spíše optimisty a věříme, že koronavirus brzy ustoupí,“ uvedl Miloslav Regner.
„I když doba není jednoduchá, postupně oslovujeme stávající partnery a hledáme i nové. Tým z nasazení nepolevil a stále si držíme optimistickou náladu. Trať máme nachystanou již od listopadu 2020, nyní pracujeme na itineráři a bezpečnostním plánu pro rychlostní zkoušky,“ sdělil Ing. Jan Regner, zástupce ředitele.
Barumka má dlouhodobě pevné místo v prestižním seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (FIA ERC). Letošní šampionát starého kontinentu proběhne opět pod křídly promotérské společnosti Eurosport Events, když kalendář čítá opět osm podniků. Po jeho nedávné aktualizaci začne sezóna začátkem května na Azorských ostrovech v Portugalsku. „Rok 2020 byl hodně náročný pro všechny, motoristický sport nevyjímaje. V rámci mistrovství Evropy se podařilo uspořádat pět závodů, i tak to byl jeden z prvních motoristických seriálů mimo okruhy, který po nuceném jarním lockdownu začal a odjel se v odpovídající kvalitě, byť bohužel bez barumky. Jezdci svým zájmem šampionát podpořili, a tak se v loňské sezoně sešla neskutečně nabitá konkurence. Ani letošní ročník nezačíná lépe, koronavir řádí všude kolem. Přesto předběžné informace naznačují, že by jezdecká kvalita šampionátu neměla klesnout, spíše naopak,“ řekl Petr Linhart, koordinátor soutěžních týmů ERC a zároveň člen ředitelství zlínské rally.
Po startu na Azorech bude Evropa pokračovat dalšími šotolinovými rally v okolí Mazurských jezer v Polsku a v lotyšské Liepaji. Ke konci července se seriál přemístí na žhavý italský asfalt do Říma, Měsíc na to pak barumka otevře druhou polovinu kalendáře evropského šampionátu. Po Zlínu je na programu šotolina v portugalském Fafe a seriál zakončí dva asfaltové podniky v Maďarsku a na Kanárských ostrovech ve Španělsku. Právě na ostrově Gran Canaria seriál koncem listopadu podobně jako v loňském roce vyvrcholí.
Na závěr přikládáme přehledný seznam mistrovství a pohárů, které se odehrají na tratích 50. Barum Czech Rally Zlín a kalendáře s nimi již počítají. Předběžně jsou ohlášeny i další značkové poháry, o kterých organizátoři ještě jednají. Velkou novinkou však je, že posádky Star Rally Historic oproti minulým rokům absolvují i nedělní etapu.
- FIA Mistrovství Evropy jezdců a spolujezdců (FIA ERC)
- FIA Mistrovství Evropy juniorů (FIA ERC Junior)
- FIA Mistrovství Evropy juniorů do 27 let (FIA ERC3 Junior)
- Abarth Rally Cup
- Clio Trophy by Toksport WRT
- Sonax Mistrovství České republiky v rally
- Mistrovství České republiky juniorů (2WD, do 27 let)
- Mistrovství České republiky v rally historických vozidel (Star Rally Historic)
- Peugeot Rally Cup Czech Republic
- Dámský pohár