Centrální systém přihlášek je nekompromisní, nejedna posádka by mohla vyprávět, že dostat se do startovního pole po uzávěrce přihlášek je téměř nemožné. Zrovna pačejovská rally díky nekompromisní uzávěrce přihlášek přišla v loňském roce o start jednoho Mistra světa. Pořadatelé tedy apelují na všechny posádky, které neplánují start na MS ve Finsku nebo na ME v Portugalsku, aby své přihlášky zaslaly včas. Velice nás pak mrzí, když nějakou posádku nemůžeme přijmout po uzávěrce přihlášek.
A na co se mohou účastníci na letošní INVELT Rally Pačejov těšit? Posádky historických automobilů pojedou poprvé svou mistrovskou soutěž obě etapy. Účastníci České trofeje v rally pravidelnosti pojedou každou etapu jako samostatný závod. Všichni se mohou těšit na 142 km rychlostních zkoušek. Sobotní etapa se pojede v oblíbeném formátu 2 - 4- 2, v neděli pak posádky absolvují dvakrát tři úseky. V pátek 1. října proběhne tradiční shakedown na známém úseku s pozměněnou pasáží před cílem. Večer bude patřit předstartovní šou na horažďovickém náměstí, která je mezi diváky i partnery rally velmi populární.
Protože si myslíme, že správná rally má začínat na startovní rampě, bude soutěž tradičně startovat z horažďovického náměstí v sobotu 2. října v 8:30 hod. Hned první rychlostní zkouškou je oblíbená i proklínaná RZ Muničák. Tento úsek nabídne vše, co má pravá rychlostní zkouška mít. Vzhledem k tomu, že bude čekat i historické automobily, proběhlo na rozbitém lesním úseku velké asfaltování, také krátký šotolinový úsek bude celý nový. Doufejme, že se obrovské finanční i pracovní úsilí vyplatilo a posádkám se bude v Muničáku líbit. Závěr této RZ bude zbrusu nový a techničtější než předchozí varianty. Druhá rychlostní zkouška vede po známých i nových komunikacích s kvalitním povrchem v okolí Třebohostic a Chrášťovic. Rychlý úsek na hlavní silnici z itineráře vypadl, posádky se mohou těšit na úzké cyklostezky, užijí si i milovníci skoků. Po servisní přestávce na prostorném letišti v Poli následují dva rychlejší úseky západně od Pačejova. Kultovní kramolínská rychlostní zkouška nabídne rychlý a kvalitní asfalt, i uskákaný úsek ve střední části. Opět nebudou chybět skákací horizonty. Poslední úsek první etapy z Nehodíva do Strážovic netřeba představovat, v některé podobě ho absolvovala snad každá česká posádka.
Druhá etapa odstartuje velmi obtížnou Čečelovickou rychlostní zkouškou. Ta se po několika letech vrací do své původní a podle posádek obtížnější podoby. Celá vede po kvalitních úzkých cyklostezkách, většinou mezi křovinami. Zejména spolujezdci si zde přijdou na své. Následuje další dlouhá rychlostní zkouška přes Kraselov. Ta nabídne úzké kvalitní asfalty i obtížný závod do vrchu. Posádky se zde ale svezou i v omezovači a vyzkouší si brždění do několika retardérů. Závěr obstará nová polookruhová erzeta u Chrášťovic. Většina vede po úzké a velmi technické cestě, kdo rád létá, užije si další skok. Komu se podaří podruhé dojet až sem, zamíří na cílovou rampu do Horažďovic. Tam dostane poháry, věcné ceny a řekne pár teplých slov moderátorům Karlovi a Gerymu. Pak už zbývá jen uzavřené parkoviště v blízkosti cílové rampy…
V Pačejově se těšíme na každou posádku, děláme vše pro to, aby se Vám 42. INVELT Rally Pačejov líbila!
Miroslav Žitník