Dvojice týmu Ralex sport měla původně přislíbený úplně nový Peugeot 208 Rally4 pro letošní sezonu, ale kvůli zpoždění si musel David vypůjčit svého starého „Pedra“. Slovo „staré“ je nadnesené, neboť se jedná o loňské vítězné auto, se kterým Štefan vyhrál absolutně RSS a letos patří týmovému parťákovi Dominiku Šulcovi. S tímto Peugeotem bude dvaatřicetiletý jezdec startovat také na Rally Šumava, poté by již měl dorazit nový závodní vůz.
„Na Valašku jsme se moc těšili. Půl roku jsme v závodním autě neseděli a před závodem nebyl ani žádný test. První letošní svezení bylo tedy až na shakedownu, který byl na mokru a my obuli suché pneumatiky, což nebylo pro nás úplně ideální. Po dvou průjezdech jsme přezuli na mokré gumy a časy byly lepší,“ popsal první dojmy ještě před ostrým startem závodu David Štefan. Letošní Valaška měla celkem 16 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap. David s Ondrou startovali ve třídě RC4 I, kde měli jedenáct soupeřů.
Podmínky na tratích rychlostních zkoušek po celou dobu závodu byly náročné. První erzeta byla hodně kluzká a David s Ondřejem mysleli, že jejich volba pneumatik byla správná. „Ve třetí zatáčce jsme ale zjistili, že to až tak dobrá volba nebyla, auto hodně klouzalo. Čas jsme zajeli dobrý, ale neměli jsme se s kým porovnávat, protože hned za námi havaroval Filip Ocelka a naši soupeři dostali přidělený čas. Na druhém měřeném úseku nám Peugeot přestal jet, skoro se až zastavil. Naštěstí se po chvilce rozjel. V servise jsme vyměnili palivovou pumpu a závoďák opět fungoval, jak měl,“ řekl o menším technickém problému David Štefan. Do druhé sekce sobotní etapy kluci zvolili správné pneumatiky a vyrazili na další rychlostní zkoušky s cílem vytvořit si náskok před soupeři. Oba druhé průjezdy RZ Poličná a Lešná zajel David nejrychleji a dostal se do vedení třídy i dvoukolek. Následně čekaly na posádky úseky Vidče a Hukvaldy, které se jely stylem rychlostní zkouška v rychlostní zkoušce. David podle svých slov na poslední úseky zvolil až moc opatrné tempo a soupeři se mu přiblížili, ale ne natolik, aby jej sesadili z průběžného vedení. Po první etapě tedy dvojice Štefan – Vichtora nocovala na prvním místě ve třídě RC4 a prvním místě v kategorii dvoukolek. V absolutním pořadí se posádka držela na 15. příčce.
„V neděli byla volba pneumatik jasná, protože celý den pršelo a my jeli s celým autem nastaveným na mokré podmínky. Ráno jsme trošku zaspali, nevím proč, ale soupeři se k nám ještě více přibližovali. Ve druhých průjezdech jsme zrychlili, ale RZ Choryně nám celkově nesedla a vždy jsme na ní „ztratili“. Bylo to celé jako na houpačce, chvíli se nám dařilo a chvíli ne.“ Před posledními dvěma rychlostníma zkouškami měl David s Ondřejem náskok před druhým Reném Dohnalem jen 8,2 vteřiny. Závěr soutěže patřil novým měřeným úsekům v industriálním komplexu areálu Dolních Vítkovic. „Čekal nás ještě velký boj, protože René Dohnal byl za námi jen s malou ztrátou. Navíc Kryštof Zpěvák zariskoval, zvolil suché pneumatiky, které byly pro podmínky ve Vítkovicích lepší než ty, které jsme měli na autě my. Do poslední erzety jsme dali úplně všechno a nakonec jsme se na prvním místě udrželi s náskokem pouhé 1,9 vteřiny. Byl to nádherný souboj až do posledního metru závodu. Myslím, že nás čeká náročná a zajímavá sezona. Zpestřením bylo také soupeření s Jakubem Jirovcem, kdy jsme mohli porovnat dva odlišné vozy. S výsledkem jsme spokojeni a těšíme se na další závody,“ podělil se o dojmy v cíli soutěže David Štefan.
Dvojice týmu Ralex sport v celkové klasifikaci obsadila 14. místo a třináctá byla mezi českými posádkami. Více kluky ovšem těší vítězství ve třídě RC4 I a první místo mezi dvoukolkami. Valaška se započítávala i do klasifikace FIA European Rally Trophy a tady Štefan s Vichtorou obsadili absolutně 11. příčku a zvítězili ve třídě RC4.Nyní se již David s Ondrou a Peugeotem 208 Rally4 připravují na start Rally Šumava, kde budou chtít navázat na skvělý výsledek z Valašské rally.